سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا

یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ که گفته می‌شود حامل مواد شیمیایی احتمالا خطرناکی بوده است، در نزدیکی یک پایگاه هوایی در آمریکا سقوط کرد. به گزارش ایسنا، یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ (F-۱۶) نیروی هوایی آمریکا که ظاهرا نوعی زباله شیمیایی را با خود حمل می‌کرد، در نزدیکی یک پایگاه هوایی در ایالت نیومکزیکو سقوط کرد. رسانه‌های ... سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, خبر, کره جنوبی, مکزیک

وکلای دولت آمریکا از بایدن خواستند کمک نظامی به تل‌آویو را متوقف کند

گروهی از وکلای دولت آمریکا با توجه به گزارش‌ها درباره جنایات جنگی اسرائیل در غزه که آن را ناقض قوانین بین‌المللی و قوانین آمریکا تلقی کرده‌اند، خواستار متوقف شدن عرضه تسلیحات آمریکا به اسرائیل شدند. به گزارش ایسنا، گروهی از وکلای داخل و خارج از کشور، از جمله، حداقل ۲۰ نفر از آن‌ها که در ... وکلای دولت آمریکا از بایدن خواستند کمک نظامی به تل‌آویو را متوقف کند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, اسراییل, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خبر, فلسطین

واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

طی روزهای اخیر نیروهای اوکراینی مجبور به عقب‌نشینی از سه روستا در منطقه دونتسک شدند؛ اتفاقی که نه تنها نقاط آسیب‌پذیر اوکراین را عمیق‌تر کرده است، بلکه مسئله کمبود نیروهای این کشور را مجددا برجسته می‌کند. به گزارش ایسنا، پس از کمک‌های ایالات متحده به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که پیشتر ... واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپای مرکزی, اسلواکی, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, رومانی, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, گزارش, لهستان, مجارستان, مولداوی

تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی

پایگاه خبری آکسیوس گزارش داد که اعضای کنگره آمریکا هشدار دادند که صدور حکم بازداشت ضد مقامات اسرائیلی با واکنش آمریکا مواجه خواهد شد. به گزارش خبرگزاری مهر، در بحبوحه افزایش ابهامات درباره دادگاه لاهه که می‌تواند حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و همچنین سایر مقامات این رژیم را به اتهام نقض قوانین ... تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, هلند

نقشِ تاریخیِ امپریالیسمِ آمریکا در حمایت و تسلیحِ دولتِ صهیونیست و‌خونریزِ اسرائیل

روزنامه “جهان کارگر” به‌عنوان ارگان چندین حزب و تشکل کارگری ایالات متحده آمریکا از کارگران این کشور خواست تا از جنبش توقف جنگ بر علیه مردم غزه حمایت کنند. به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روزنامه «جهان کارگر»، این روزنامه به عنوان ارگان تبلیغاتی شورای احزاب چپ و کارگری آمریکا، روز جهانی کارگر را ... نقشِ تاریخیِ امپریالیسمِ آمریکا در حمایت و تسلیحِ دولتِ صهیونیست و‌خونریزِ اسرائیل

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, امپریالیسم, جهان, حقوق بشر, صهیونیسم, طبقه کارگر, فلسطین, گزارش, همبستگی

موسسه‌پیو: آلمانی‌ها و فرانسوی‌ها آمریکا را تهدید اصلی برای کشور خود می‌دانند

بنابر اطلاعات یک موسسه نظرسنجی آمریکایی، شمار قابل توجهی از مردم آلمان و فرانسه آمریکا را تهدید بزرگی برای کشور خود می دانند.

 

موسسه نظرسنجی آمریکایی «پیو» با مطرح کردن سوالی از مردم شماری از کشور جهان به جمع بندی درباره دیدگاه آنها درباره تهدید‌ اصلی که متوجه کشور آنهاست دست یافته است.

 

در این نظرسنجی از مردم پرسیده شده: «آیا شما تصور می‌کنید که … تهدیدی اصلی برای کشور شماست؟ در جای خالی این عبارات «قدرت و نفوذ آمریکا»، «قدرت و نفوذ روسیه» و « قدرت و نفوذ چین» پیشنهاد شده است.

 

به عنوان مثال، ۶۶ درصد از مردم ژاپن، آمریکا را به عنوان تهدید می‌دانند. در ژاپن این رقم درباره روسیه به ۴۹ درصد و درباره چین به ۶۹ درصد می‌رسد. این آمار درمورد آلمان هم ناخرسندی زیادی را در ارتباط با آمریکا را نشان می‌دهد به طوری که ۴۹ درصد از آلمانی‌ها قدرت و نفوذ آمریکا را تهدیدی برای کشور خود می‌دانند. این رقم درباره روسیه و چین به ترتیب ۳۰ و ۳۳ درصد است.

 

در فرانسه هم دیدگاه مشابهی درباره آمریکا حکمفرماست به طوری که ۴۹ درصد قدرت و نفوذ واشنگتن را تهدیدی برای کشورخود می‌دانند و درباره روسیه و چین هم این آمار ۴۰ درصد است.

 

در آرژانتین، برزیل، مکزیک و تونس هم نگرانی از قدرت و نفوذ آمریکا بالاست. بیش از نیمی از مردم این کشورها معتقدند که آمریکا تهدید اصلی برای کشورشان است.

 

این آمار در گزارش سال جاری کنفرانس امنیتی مونیخ آمده است.پنجاه ‌و پنجمین کنفرانس امنیتی مونیخ از امروز ۱۵ تا ۱۷ فوریه (۲۶ تا ۲۷ بهمن‌ماه) در هتل «بایریشرهوف» تحت تدابیر امنیتی برگزار می‌شود و همچون سال‌های گذشته مقاماتی از سراسر جهان در این کنفرانس شرکت خواهند کرد. چهار هزار و ۴۰۰ نیروی پلیس تامین امنیت کنفرانس امسال را بر عهده دارند که ۴۰۰ نفر از سال گذشته بیشتر است. بررسی مسایل امنیتی و چالش‌های سیاسی در دستور کار کنفرانس مونیخ قرار دارد.

فارس

کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا: هیچ مدرکی دال بر تبانی ترامپ با روسیه یافت نشده است

شبکه خبری ان بی سی در گزارشی اعلام کرد کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا هیچ مدرک مستقیمی دال بر تبانی میان کمپین ترامپ و روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا پیدا نکرده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر, روسیه

سناتور دموکرات: دونالد ترامپ نشانه یک نظام است که به طور جدی دچار مشکل شده

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، الیزابت وارن، سناتور دموکرات آمریکایی در جریان یک سخنرانی در نخستین روز از کمپین انتخاباتی خود در ایالت آیووا، اظهار کرد: زمانی که ما به سال ۲۰۲۰ می‌رسیم، ممکن است دونالد ترامپ دیگر رئیس‌جمهور نباشد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر

انتقاد نماینده ایالت «هاوایی» از جنگ‌‌های بی‌‌معنا و پرهزینه‌ی امریکا برای تغییر حکومت‌ها

«تولسی گابارد» (Tulsi Gabbard) عضو دموکرات ایالت «هاوایی» در مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» اعلام کرد: «اسد»، دشمن آمریکا نیست؛ زیرا سوریه تهدیدی مستقیم علیه آمریکا به شمار نمی‌رود.

ادامه

افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر, سوریه

رئیس کمیته خدمات مسلح سنا در”تولسا ورلد” ؛ آمریکا برتری نظامیش را از دست داده

جیمز اینهوف، رئیس کمیته خدمات مسلح سنای آمریکا در سرمقاله‌ای در روزنامه تولسا ورلد نوشت: آمریکا هم در تسلیحات متعارف و هم در فناوری‌های پیشرفته شامل هوش مصنوعی، تسلیحات فراصوت و حتی انرژی مستقیم (تفنگ لیزری و پرتو ذرات) برتری خود را از دست داده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, روسیه, مسابقه تسلیحاتی, مقاله