«رابرت فیتسو» رو به بهبودی است

معاون نخست‌وزیر اسلواکی پس از بستری شدن نخست‌وزیر این کشور در بیمارستان و جراحی‌های او به‌دنبال سوءقصد ناکام چهارشنبه گذشته، اعلام کرد جان «رابرت فیتسو» دیگر در معرض خطر نیست. به گزارش ایسنا، «رابرت کالیناک» معاون نخست‌وزیر اسلواکی گفت جان «رابرت فیتسو» نخست‌وزیر این کشور در خطر نیست و پیش‌بینی‌ها درباره دوران نقاهت او مثبت ... «رابرت فیتسو» رو به بهبودی است

ادامه

اروپای مرکزی, اسلواکی, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, خبر

روسیه: سفر پوتین به چین برای آینده جهان تعیین‌کننده است

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه سفر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور به چین را برای آینده جهان، تعیین‌کننده توصیف کرد. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، زاخارووا شنبه شب در سخنانی تلویزیونی اظهار کرد که سفر پوتین به چین «گامی بسیار مهم است که نه تنها آینده منطقه ما بلکه آینده تمام ... روسیه: سفر پوتین به چین برای آینده جهان تعیین‌کننده است

ادامه

اروپا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چین, روسیه, شرق اروپا, صلح, گزارش, همکاری استراتژیک

واشنگتن: تقویت روابط چین با روسیه، امیدها به بهبود رابطه با آمریکا را زیر سوال می‌برد

آمریکا اعلام کرد که با توجه به تقویت روابط چین با روسیه، امکان بهبود روابط پکن-واشنگتن وجود ندارد. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک،‌ آمریکا اعلام کرد که با توجه به تقویت روابط چین با روسیه، امکان بهبود روابط پکن-واشنگتن وجود ندارد. ایالات متحده روز گذشته -پنج‌شنبه- اعلام کرد که رئیس‌جمهوری چین نمی‌تواند روابط ... واشنگتن: تقویت روابط چین با روسیه، امیدها به بهبود رابطه با آمریکا را زیر سوال می‌برد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تحلیل, جنگ سرد, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

بورل: اتحادیه اروپا، تایوان را به‌رسمیت نمی‌شناسد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به مسئله «چین واحد» صراحتا عنوان کرد که این اتحادیه، جزیره خودگردان تایوان را به عنوان «کشور» به‌رسمیت نمی‌شناسد و نخواهد شناخت. به گزارش ایسنا، همزمان با اینکه دولت ایالات متحده روابط غیررسمی با تایوان دارد و به این جزیره تسلیحاتی را ارسال می‌کند، تنش‌ها میان آمریکا و ... بورل: اتحادیه اروپا، تایوان را به‌رسمیت نمی‌شناسد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, تایوان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا

پنتاگون: استقرار نیروهای ناتو در اوکراین اجتناب‌ناپذیر است

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد اعزام نیروهای ناتو برای آموزش دادن به سربازان اوکراین در خاک این کشور اجتناب‌ناپذیر است. به گزارش ایسنا، رسانه آمریکایی گزارش داد ممکن است ناتو در نهایت سربازان خود را در قالب یک ماموریت آموزشی به اوکراین اعزام کند. با تشدید وخامت اوضاع برای سربازان اوکراین، کی‌یف از ... پنتاگون: استقرار نیروهای ناتو در اوکراین اجتناب‌ناپذیر است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, بلژیک, تحلیل, تنش‌زایی, جنگ سرد, جنگ نیابتی, دخالت نظامی, صلح, غرب, فرانسه, ناتو

لوکاشنکو: بشریت در آستانه جنگ هسته‌ای قرار دارد

رئیس جمهور بلاروس روز یکشنبه هشدار داد که بشریت در آستانه یک جنگ هسته‌ای قرار دارد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، خبرگزاری ریانووستی نوشت که «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس هشدار داده است که بشریت در آستانه ورود به یک جنگ هسته‌ای قرار دارد.

 

در حالی که حمایت‌های همه جانبه تسلیحاتی غرب از اوکراین و فشارهای آنها علیه روسیه ادامه دارد، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا درباره تبعات استفاده ادعایی مسکو از سلاح اتمی و شیمیایی هشدار داده است.

 

از سوی دیگر «نیکولای پاتروشف»، دبیر شورای امنیت روسیه در یک سخنرانی گفت: «به طور کلی، رخدادهای مربوط به اوکراین نشان می‌دهند آمریکا و نوکرانش به دنبال طولانی تر ساختن جنگ در اوکراین با تشدید ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی به آنجا هستند؛ تسلیحات و تجهیزاتی که بعدا از آنها علیه شهروندان صلح طلب استفاده خواهد شد.»

 

این مقام ارشد روسیه اضافه کرد: «با وجود کمک‌های گسترده غرب به رژیم نازی اوکراین و اعمال فشار بی‌سابقه تحریم‌ها علیه روسیه، اهداف عملیات نظامی ویژه در اوکراین عملی خواهند شد.»

 

پاتروشف ادامه داد: «گلوله بارانهای ملی گرایان اوکراینی علیه تاسیسات حساس نیروگاه هسته ای زاپروژیا با استفاده از تسلیحات سنگینی که از سوی کشورهای ناتو تامین و توسط آمریکا هدفگیری می‌شوند، تهدیدی جدی علیه ایمنی تشعشع به وجود آورده است.»

 

او بیان کرد: «عواقب این تحریکات می‌تواند نه فقط برای اکثریت جمعیت اوکراین و روسیه، بلکه همچنین برای اروپا بسیار فاجعه بار بوده و ابعادش از تراژدی های رخ داده در نیروگاه های هسته ای چرنوبیل و فوکوشیما فراتر رود.»

 

نیروگاه زاپروژیا از ماه مارس (فروردین) تحت کنترل نیروهای روس قرار دارد اما توسط کارکنان اوکراینی گردانده می‌شود. در این مدت، حملات توپخانه‌ای و راکتی متعددی علیه این تأسیسات رخ داده و مسکو و کی‌یف یکدیگر را مقصر دانسته‌اند.

نیشخند پوتین به ضدحملات اخیر اوکراین: ممکن است جنگ جدی‌تر شود!

ولادیمیر پوتین در واکنش به ضدحملات اخیر اوکراین به لبخندی بسنده کرد، اما هشدار داد که اگر سربازان روسیه تحت فشار مضاعفی قرار بگیرند، مسکو واکنش سفت‌وسخت‌تری خواهد داشت.

ادامه

ازبکستان, اوکراین, جنگ سرد, جهان, دونتسک, روسیه, شانگ‌های, شرق اروپا, لوگانسک

آلمان تاسیسات شرکت روسی روسنفت را مصادره کرد

دولت برلین روز جمعه اعلام کرد که تاسیسات پالایشی متعلق به نمایندگی‌های شرکت بزرگ روسنفت روسیه را برای تضمین دستیابی آلمان به انرژی، مصادره می‌کند.

ادامه

اروپا, اقتصادی, المان, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا

پوتین و شی جین‌پینگ ساخت خط لوله دوم انتقال گاز روسیه به چین را بررسی کردند

ساخت خط لوله زیرساختی بسیار مهم “نیروی سیبری – ۲” برای انتقال گاز طبیعی روسیه به چین از خاک مغولستان، در دیدار ولادیمیر پوتین و شی جین پینگ رئیسان جمهوری روسیه و چین بررسی شده است.

ادامه

اروپا, اقتصادی, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, شانگ‌های, شرق آسیا, شرق اروپا, گزارش, مغولستان