دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

وزارت خارجه فلسطین از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال کرد. وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای ضمن استقبال از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اعلام کرد که این اقدام با قوانین بین‌المللی مطابقت دارد و به تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل کمک ... دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

اتحادیه اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, ترینیداد و توباگو, جهان, خبر, صلح, فلسطین

جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

گزارش‌ها حاکی از انتقال هواپیما‌های نظامی آمریکا از امارات به قطر است. وال استریت ژورنال گزارش داد که ایالات متحده هواپیما‌های نظامی از جمله جت‌های جنگنده و هواپیما‌های بدون سرنشین خود را از امارات متحده عربی به قطر منتقل می‌کند. به گفته مقامات آمریکایی ناشناس، این اقدام نتیجه تصمیم امارات متحده عربی است که به ... جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

ادامه

آمریکا, امارات, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق, قطر, یمن

عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی روز چهارشنبه (به وقت محلی) این سازمان گفت: عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به عنوان یک کشور مستقل از شروط اساسی و اولین گام برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه در خاورمیانه است. به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری آی ... عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

ادامه

آمریکا, الجزایر, انگلیس, جامائیکا, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئیس, فلسطین, گزارش

خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

تداوم دخالت‌های سفیر آمریکا در بغداد، عراقی‌ها را به ستوه آورده است. به نقل از المعلومه، ادامه دخالت‌های «النا رومانوسکی» سفیر آمریکا در امور امنیتی و مسائل اجتماعی عراق، واکنش محافل عراقی را به همراه داشته است. در این راستا «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمانی صادقون عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از کشورش به خاطر ... خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

ادامه

آمریکا, اروپا, جهان, خاورمیانه, عراق, غرب, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

حمله دقیق موشکی به پایگاه نظامی ترکیه در عراق + فیلم

پایگاه نظامی «بامرنی» ترکیه در استان دهوک واقع در شمال عراق امروز (چهارشنبه) هدف شلیک موشک هدایت شونده «کنکورس» قرار گرفت.

 

طبق ویدئوی منتشر شده، این موشک به طور دقیق به یک بولدزر در این پایگاه اصابت و آن‌ را منهدم کرد.

 

موشک‌های ۹ام۱۱۳ کنکورس (به روسی  ۹М۱۱۳ Конкурс» که در ناتو از آن با عنوان «AT-5 Spandrel» یاد می‌شود، یک موشک هدایت شونده ضد زره اتحاد جماهیر شوروری نسل دوم است که برای مقابله با اهداف متحرک و ثابت طراحی شده است. این موشک‌ دو نسخه قابل حمل و قابل تعبیه بر روی خودروهای زرهی دارد.

 

کنکورس مجهز به یک کلاهک ضد زره با قابلیت انفجار قوی با برد متر تا چهار کیلومتر است که با سرعت ۲۰۰ متر بر ثانیه شلیک می‌شود.

 

هنوز مشخص نیست که چه گروهی مسئول حمله امروز به پایگاه ترکیه در شمال است. اما فیلم حمله را شبکه «گریلا تی‌وی» وابسته به «حزب کارگران کردستان» منتشر کرده است.

 

ارتش ترکیه مدعی است که برای مبارزه با «حزب کارگران کردستان» (پ.ک.ک) در شمال عراق حضور نظامی دارد. هرچند دولت بغداد این حضور را اشغالگری و نقض تمامیت ارضی عراق می‌داند.

 

عراق آخرین بار در یکم مرداد در پی حمله ترکیه به تفرجگاهی در استان دهوک که ۹ کشته و ۲۳ زخمی در پی داشت، از این کشور به شورای امنیت شکایت کرد.

چین: آمریکا دزدی و اشغالگری در سوریه را تمام کند

 «ژائو لی‌جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین اشغالگری آمریکا در سوریه به همراه نفت‌دزدی و گندم‌دزدی نیروهای آمریکایی در این کشور را محکوم کرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تجاوز نظامی, تحلیل, تروریسم, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, سوریه, شرق آسیا

همکاری انگلیس و کانادا در قاچاق دختران جوان برای همکاری با داعش

اطلاعات منتشر شده از سوی رسانه های انگلیسی حکایت از این دارد که یک مامور اطلاعاتی کانادایی در عملیاتی مخفیانه، دختران جوان را برای پیوستن به گروه ترویستی داعش در سوریه، به این کشور قاچاق می کرد و این در حالی است که پلیس انگلیس نیز از این مساله اطلاع داشت.

ادامه

اردن, انگلستان, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, کانادا

اتحادیه عرب: منافع ملی در عراق باید در اولویت قرار گیرد/ پارلمان عربی: عراقی‌‌ها خویشتنداری کنند

اتحادیه عرب با ابراز نگرانی از شرایط عراق اعلام کرد: با نگرانی تحولات خطرناک در عراق را دنبال می کنیم و از عراقی ها می خواهیم که منافع ملی را بر سایر ملاحظات ترجیح دهند.

ادامه

اتحادیه عرب, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق, لبنان