هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

چین: آمریکا دزدی و اشغالگری در سوریه را تمام کند

 «ژائو لی‌جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین اشغالگری آمریکا در سوریه به همراه نفت‌دزدی و گندم‌دزدی نیروهای آمریکایی در این کشور را محکوم کرد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری روز سه شنبه در پکن با سوال خبرنگار شبکه «سی‌سی‌تی‌وی» درباره اقدامات و مواضع آمریکا در سوریه مواجه شد.

 

خبرنگار این رسانه از «ژائو لی‌جیان» پرسید: «۲۹ آگوست گزارش شده است که وزارت امور خارجه سوریه با ارسال نامه‌هایی به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت، حضور غیرقانونی نظامی آمریکا، گروه‌های تروریستی و تحت حمایت آمریکا را مشخص کرده و شرح داده است. گروه‌ مسلح مخالف “نیروهای دموکراتیک سوریه” (قسد) از آغاز جنگ سوریه در سال ۲۰۱۱ تا ژوئن ۲۰۲۲ فعالیت‌های غیرقانونی مانند دزدی و تخریب انجام داده است. ارزش تخمینی کل خسارات وارده به بخش نفت، گاز و ثروت معادن در سوریه بیش از ۱۰۷.۱ میلیارد دلار است. آیا شما نظری در این باره دارید؟»

 

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: «من گزارش‌های مربوط به این موضوع را دیده‌ام. وحشتناک است که این حجم از گستردگی غارت‌های آمریکا در سوریه که در این کشور ادامه دارد در حالی که سوریه در تلاش است که از یک بحران بیرون بیاید که بیش از یک دهه ادامه دارد و مردمش با بحران انسانی شدید مواجه هستند. هیچ بی‌عدالتی بزرگ‌تر از این نیست که ثروتمندترین کشور جهان در حال غارت از یکی از فقیرترین کشورهای جهان است».

 

ژائو لی‌جیان ادامه داد: «ایالات متحده در بحران سوریه دخالت و تلاش کرد که یک “انقلاب رنگی” در این کشور شروع کند. مداخلات نظامی مکرر این کشور در سوریه باعث تلفات غیرنظامی زیاد و خسارات اقتصادی غیرقابل تخمین شده و بیش از ۱۲ میلیون نفر را آواره کرده است».

 

این مقام ارشد پکن به حملات اخیر تجاوزکارانه آمریکا در سوریه اشاره کرد و گفت: «همین هفته گذشته، ارتش آمریکا دور دیگری از حملات هوایی را در شرق سوریه در نقض حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه انجام داد».

 

سخنگوی وزارت خارجه چین ادامه داد: «فراتر از همه این مضوعات، ایالات متحده تحریم‌های اقتصادی سختی را علیه سوریه اعمال و دسترسی مردم سوریه به نیازهای اولیه زندگی‌شان را کوتاه کرده و راه توسعه و بازسازی اقتصادی این کشور را بسته است. حتی همین امروز، نیروهای آمریکایی هنوز هم کنترل نفت، گاز طبیعی و سایر منابع زیرزمینی سوریه را در اختیار دارند. آنها همچنان میادین نفتی اصلی سوریه را اشغال و بیش از ۸۰ درصد از تولید نفت این کشور را غارت کرده‌اند. آنها ذخایر غلات سوریه را قاچاق کرده و آتش زده‌اند و بحران انسانی آنجا را تشدید کرده‌اند».

 

سخنگوی دستگاه دیپلماتیک چین در پایان پاسخ خود به سوال خبرنگار شبکه «سی‌سی‌تی‌وی»، حضور نظایمان آمریکایی در خاک سوریه را اشغالگری خواند و خواستار پایان این حضور شد.

 

ژائو لی‌جیان تصریح کرد: «ایالات متحده باید به طور کامل در مورد جنایات مربوط به جنگ خود (در سوریه) بیندیشد، به حضور و عملیات نظامی غیرقانونی خود در سوریه پایان دهد، تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه را لغو کند و دزدی نفت و غلات از سوریه را متوقف کند. ایالات متحده باید آزادی، ثروت و کرامتی را که حق مردم سوریه است، به مردم سوریه بازگرداند».

 

اظهارات این مقام پکن در محکومیت اقدامات آمریکا و دزدی نفت و غلات سوریه در شرایطی صورت گرفته که طی ماه‌های اخیر بارها نفت‌دزدی و سرقت غلات و گندم آمریکایی‌ها در سوریه خبرساز شده است

همکاری انگلیس و کانادا در قاچاق دختران جوان برای همکاری با داعش

اطلاعات منتشر شده از سوی رسانه های انگلیسی حکایت از این دارد که یک مامور اطلاعاتی کانادایی در عملیاتی مخفیانه، دختران جوان را برای پیوستن به گروه ترویستی داعش در سوریه، به این کشور قاچاق می کرد و این در حالی است که پلیس انگلیس نیز از این مساله اطلاع داشت.

ادامه

اردن, انگلستان, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, کانادا

اتحادیه عرب: منافع ملی در عراق باید در اولویت قرار گیرد/ پارلمان عربی: عراقی‌‌ها خویشتنداری کنند

اتحادیه عرب با ابراز نگرانی از شرایط عراق اعلام کرد: با نگرانی تحولات خطرناک در عراق را دنبال می کنیم و از عراقی ها می خواهیم که منافع ملی را بر سایر ملاحظات ترجیح دهند.

ادامه

اتحادیه عرب, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق, لبنان

شب خونین بغداد با ۲۰ کشته و ۳۵۰ زخمی + فیلم

خبرگزاری رویترز از افزایش شمار تلفات جانی درگیری‌های روز دوشنبه در عراق به ۲۰ کشته و ۳۵۰ زخمی خبر داد. از سوی دیگر دبیرکل سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی درباره رخدادهای عراق، خواستار توقف خشونت‌ها شد.

ادامه

جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, عراق, فیلم

تعیین ‌تکلیف ۲۸ میادین مشترک

ایران ۲۸ میدان نفتی و گازی مشترک با کشورهای همسایه خود دارد که از این تعداد ۱۸ میدان نفتی، ۴ میدان گازی و ۶ میدان نیز نفتی و گازی است.

ادامه

اقتصادی, امارات, ایران, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, عراق, عربستان سعودی, عمان, قطر, کویت, گزارش