هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

شب خونین بغداد با ۲۰ کشته و ۳۵۰ زخمی + فیلم

خبرگزاری رویترز از افزایش شمار تلفات جانی درگیری‌های روز دوشنبه در عراق به ۲۰ کشته و ۳۵۰ زخمی خبر داد. از سوی دیگر دبیرکل سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی درباره رخدادهای عراق، خواستار توقف خشونت‌ها شد.

 

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رویترز به نقل از منابع پزشکی عراقی گزارش داد که در درگیری‌های دوشنبه در منطقه سبز بغداد، پایتخت عراق، ۲۰ تن کشته شدند که گفته می‌شود از این تعداد، شماری نیروهای امنیتی هستند.

 

همچنین گزارش شده که شمار زخمی‌های این درگیری‌ها نیز به ۳۵۰ تن رسیده است.

 

درگیری‌ها در عراق پس از یورش حامیان جریان صدر به منطقه سبز بغداد و ورودشان به کاخ ریاست جمهوری در پی کناره‌گیری مقتدی صدر، رهبر این جریان از سیاست آغاز شد.

 

صدر دوشنبه در توئیتی اعلام کرد، برای همیشه از سیاست خداحافظی می‌کند.

 

همزمان با یورش حامیان مقتدی صدر به منطقه سبز و ورود به دفاتر دولتی حساس به رغم درخواست نیروهای امنیتی برای تخلیه منطقه، خبرگزاری فرانسه از تیراندازی و درگیری در ورودی‌های منطقه سبز که به شدت محافظت می‌شود و دفاتر دولتی و سفارتخانه‌های خارجی را در خود جای داده است، گزارش داد.

 

همچنین اخباری از صدای انفجار در منطقه سبز و سقوط موشک در نزدیکی کاخ دولت منتشر شده است.

 

خبرنگار العربیه نیز از کشته شدن دو سرباز عراقی در درگیری‌ها خبر داد. همزمان شبکه عراقی سومریه نیوز گزارش داد که احمد حاتم الاسدی رئیس پلیس فدرال عراق در جریان درگیری‌های دوشنبه مجروح شده است.

 

این شبکه به نقل از یک منبع امنیتی ناشناس گفت که اسدی به همراه یکی از پرسنل امنیتی اش زخمی شده است.

 

این درحالی است که مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق دوشنبه دستور منع شلیک را صادر کرد.

 

وی همچنین به نوبه خود از مقتدی صدر، رهبر جریان صدر خواست تا از حامیان خود بخواهد ساختمان‌های دولتی را ترک کنند.

 

در پی ناآرامی‌ها نخست وزیر عراق فعالیت کابینه را تا اطلاع ثانوی تعلیق کرد.

 

اعتصاب غذای صدر

 

از سوی دیگر حسن العذاری، رئیس فراکسیون مستعفی جریان صدر در پارلمان عراق گفت، مقتدی صدر اعلام کرده “تا زمانی که خشونت و استفاده از سلاح متوقف شود”اعتصاب غذا می‌کند.

 

این اطلاعیه صدر پس از پایان مهلت ۷۲ ساعته‌ای که روز جمعه گذشته به دادگاه عالی برای انحلال پارلمان داده بود، اعلام شد.

 

مذاکرات برای آرام کردن اوضاع

 

همزمان با ادامه ناآرامی‌ها، منابع آگاه به الجزیره گفتند که در حال حاضر مذاکراتی بین مقامات دولتی و رهبران در چارچوب هماهنگی شیعیان عراق و جریان صدر در حال انجام است.

 

به گفته این منابع، مذاکرات کنونی در حال بررسی دستیابی به توافقی است که منجر به آتش بس در منطقه سبز شود.

 

سازمان ملل

 

از سوی دیگر آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در واکنش به درگیری‌ها در منطقه سبز بغداد، اعلام کرد که وی با نگرانی اخبار را دنبال می‌کند.

 

گوترش خواستار «آرامش و خویشتن‌داری» در عراق شد.

 

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در بیانیه ای اعلام کرد: دبیرکل با نگرانی اعتراضات جاری در عراق را که طی آن تظاهرکنندگان وارد ساختمان های دولتی شدند، دنبال می‌کند.

 

وی گفت: گوترش “به طور ویژه نگران گزارش‌های تلفات درگیری‌ها است و از همه طرف‌های درگیر می‌خواهد اقدامات فوری برای توقف تشدید و اجتناب از هرگونه خشونت انجام دهند.”

اتحادیه عرب: منافع ملی در عراق باید در اولویت قرار گیرد/ پارلمان عربی: عراقی‌‌ها خویشتنداری کنند

اتحادیه عرب با ابراز نگرانی از شرایط عراق اعلام کرد: با نگرانی تحولات خطرناک در عراق را دنبال می کنیم و از عراقی ها می خواهیم که منافع ملی را بر سایر ملاحظات ترجیح دهند.

ادامه

اتحادیه عرب, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق, لبنان

تعیین ‌تکلیف ۲۸ میادین مشترک

ایران ۲۸ میدان نفتی و گازی مشترک با کشورهای همسایه خود دارد که از این تعداد ۱۸ میدان نفتی، ۴ میدان گازی و ۶ میدان نیز نفتی و گازی است.

ادامه

اقتصادی, امارات, ایران, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, عراق, عربستان سعودی, عمان, قطر, کویت, گزارش

روزنامه واشنگتن اگزمینر: حملات هوایی آمریکا نتیجه‌ای ندارد

روزنامه واشنگتن اگزمینر در گزارشی با اشاره به حملات آمریکا به مقاومت در سوریه این تحرکات را بیهوده توصیف کرد و از تداوم حملات راکتی گروههای مقاومت به نظامیان آمریکایی خبر داد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تحلیل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق

پشت پرده توافق عادی سازی روابط میان سودان و اسرائیل از زبان کوشنر

داماد و مشاور رئیس جمهور سابق آمریکا در کتاب خود به جزئیات مهمی درباره پرونده عادی سازی روابط میان سودان و اسرائیل پرداخت.

ادامه

اسراییل, امریکا, امریکای شمالی, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سودان, شمال افریقا