افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

تلویزیون اسرائیل امروز چهارشنبه نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد این رژیم از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه را افشا کرد. به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل امروز در گزارشی به نقل از برخی مسوولان در لاهه اعلام کرد، صدور چنین دستوراتی همانند این اقدام چشمگیر، ... افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اسراییل, افغانستان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, فلسطین, گزارش, هلند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

اتحادیه عرب: منافع ملی در عراق باید در اولویت قرار گیرد/ پارلمان عربی: عراقی‌‌ها خویشتنداری کنند

اتحادیه عرب با ابراز نگرانی از شرایط عراق اعلام کرد: با نگرانی تحولات خطرناک در عراق را دنبال می کنیم و از عراقی ها می خواهیم که منافع ملی را بر سایر ملاحظات ترجیح دهند.

 

به گزارش امروز (سه شنبه) پایگاه خبری “آی ام” لبنان، “احمد ابوالغیط “دبیرکل اتحادیه عرب، با بیان این که اتحادیه عرب با نگرانی بیشتری تحولات پی در پی و خطرناک در عرصه سیاسی عراق را دنبال می کند، از همه طرف های عراقی خواست که برای غلبه بر وضعیت جاری که تهدیدی جدی علیه ثبات این کشور است، بیش از هر ملاحظه دیگر، اولویت را به منافع ملی بدهند.

 

ابوالغیط با هشدار نسبت به “خارج شدن امور عراق از کنترل و وارد شدن این کشور به عرصه خشونت، هرج و مرج و خونریزی بیشتر، بر نیاز به خویشتن داری تاکید کرد و گفت: گروههای مختلف سیاسی در این کشور از هواداران خود بخواهند از خیابانها به خانه های خود بازگشته و با دوری از هرگونه تظاهرات مسلحانه مانع خونریزی شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: اتحادیه عرب تمام اقدامات دولت عراق برای حفظ امنیت ملی و آرامش و ثبات در داخل این کشور را دنبال می کند.

 

پارلمان عربی در بیانیه ای با اشاره به اوضاع سیاسی – امنیتی عراق، طرف های سیاسی عراقی را به خویشتنداری و توقف خشونت دعوت کرد.

 

به گزارش خبرگزاری رسمی کویت (کونا)، پارلمان عربی در بیانیه ای تمام نیروها و طرف های سیاسی در عراق را به خویشتنداری، عدم تنش، درنظر گرفتن مصلحت ملی عراق و توقف خشونت و خونریزی دعوت کرد.

 

در این بیانیه آمده است که گفت وگوهای سازنده و حفظ روند مسالمت آمیز سیاسی بر اساس قانون اساسی راه صحیح محافظت از جمهوری عراق و مردم شریف این کشور است.

 

پارلمان عربی همچنین بر اهمیت بازگشت آرامش به عراق و گفت وگوی تمام گروه های سیاسی و تحمل مسئولیت ملی در شرایط کنونی تاکید کرد.

 

در پایان این بیانیه با تاکید بر منافع ملت و حفظ روند سیاسی عراق آمده است که ثبات و امنیت این کشور جزء لاینفک امنیت و ثبات منطقه است.

 

پیش از این نیز اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی طرف های عراقی را به خویشتنداری دعوت کرده بودند.

 

در این حال خبرگزاری الجزیره از افزایش شمار کشته‌های منطقه سبز بغداد به ۳۰ نفر خبر داد.

 

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، یک منبع پزشکی عراق اعلام کرد شمار کشته‌ شدگان اعتراضات روز گذشته عراق در منطقه سبز بغداد به ۳۰ نفر افزایش یافت.

 

نا آرامی‌ها در عراق که از روز گذشته دوشنبه در پی کناره‌گیری «مقتدی صدر»، رهبر جریان صدر از صحنه سایسی این کشور آغاز شد،‌ همچنان ادامه دارد و به منطقه سبز بغداد کشیده شده است.

 

مسئله از آنجا آغاز شد که آیت الله سید کاظم حائری در بیانیه‌ای ضمن رد اجتهاد یا شرایط رهبری مقتدا صدر اعلام کرد که از مقام مرجعیت کناره‌گیری می‌کند و علی خامنه‌ای را “مناسب‌ترین فرد برای مرجعیت و رهبری امت می‌داند”.

به دنبال این بیانیه، “مقتدی صدر”  رهبر جریان صدر عراق ضمن انتقاد شدید از کاظم حائری از فعالیت‌های سیاسی، کناره گیری کرد.

شب خونین بغداد با ۲۰ کشته و ۳۵۰ زخمی + فیلم

خبرگزاری رویترز از افزایش شمار تلفات جانی درگیری‌های روز دوشنبه در عراق به ۲۰ کشته و ۳۵۰ زخمی خبر داد. از سوی دیگر دبیرکل سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی درباره رخدادهای عراق، خواستار توقف خشونت‌ها شد.

ادامه

جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, عراق, فیلم

تعیین ‌تکلیف ۲۸ میادین مشترک

ایران ۲۸ میدان نفتی و گازی مشترک با کشورهای همسایه خود دارد که از این تعداد ۱۸ میدان نفتی، ۴ میدان گازی و ۶ میدان نیز نفتی و گازی است.

ادامه

اقتصادی, امارات, ایران, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, عراق, عربستان سعودی, عمان, قطر, کویت, گزارش

روزنامه واشنگتن اگزمینر: حملات هوایی آمریکا نتیجه‌ای ندارد

روزنامه واشنگتن اگزمینر در گزارشی با اشاره به حملات آمریکا به مقاومت در سوریه این تحرکات را بیهوده توصیف کرد و از تداوم حملات راکتی گروههای مقاومت به نظامیان آمریکایی خبر داد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تحلیل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق

پشت پرده توافق عادی سازی روابط میان سودان و اسرائیل از زبان کوشنر

داماد و مشاور رئیس جمهور سابق آمریکا در کتاب خود به جزئیات مهمی درباره پرونده عادی سازی روابط میان سودان و اسرائیل پرداخت.

ادامه

اسراییل, امریکا, امریکای شمالی, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سودان, شمال افریقا