شی جین‌پینگ: رابطه چین و آمریکا بر آینده بشریت تاثیر دارد

رییس جمهور چین می‌گوید: ماهیت روابط چین و آمریکا نه تنها بر رفاه مردم هر دو کشور، بلکه بر آینده بشریت نیز تأثیرگذار است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، رییس جمهور چین بر اهمیت روابط پکن و واشنگتن تاکید کرد. «شی جین پینگ» رییس جمهور چین روز چهارشنبه در دیدار با تجار ... شی جین‌پینگ: رابطه چین و آمریکا بر آینده بشریت تاثیر دارد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جهان, چین, شرق آسیا, صلح, گزارش, همزیستی مسالمت آمیز

افزایش بدهی دولت آلمان و تداوم رشد منفی اقتصادی برلین

بر اساس آمار بانک مرکزی جمهوری فدرال آلمان، بدهی دولت این کشور با افزایش ۶۲ میلیارد یورو، به رقم بی‌سابقه ۲ هزار و ۶۲۰ میلیارد یورو رسیده است. به گزارش بامداد جمعه ایرنا به نقل از دویچه وله، بانک مرکزی آلمان (بوندس بانک) همچنین اعلام کرده است که میزان نسبت بدهی دولت این کشور که ... افزایش بدهی دولت آلمان و تداوم رشد منفی اقتصادی برلین

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اروپای مرکزی, اقتصادی, اوکراین, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

نماینده دبیر کل سازمان ملل: بریکس تاثیر بسزایی در توسعه آفریقا دارد

لئوناردو سانتوس سیمائو، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در غرب آفریقا و ساحل گفت که گسترش گروه بریکس تأثیر مفیدی بر توسعه کشورهای قاره آفریقا خواهد داشت. به گزارش ایرنا، سیمائو در مصاحبه با تاس افزود: امیدوارم بریکس بتواند یک منبع برای تامین مالی توسعه آفریقا، بویژه برای غرب آفریقا و ساحل باشد. وی ... نماینده دبیر کل سازمان ملل: بریکس تاثیر بسزایی در توسعه آفریقا دارد

ادامه

اتیوپی, اقتصادی, ایران, بریکس, جهان, چین, روسیه, عربستان سعودی, غرب آفریقا, گزارش

صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین رسید. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اوکراین سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار را دریافت کرد. «دنیس شمیهال»، نخست‌وزیر اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کرد که اوکراین در چارچوب برنامه مالی جدید، سومین ... صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

ادامه

آمریکا, افغانستان, اقتصادی, اوکراین, خبر, روسیه, شرق اروپا, صندوق بین‌المللی پول, غرب

سهم ارزهای ملی در تجارت کشورهای اوراسیا به ۷۴ درصد رسید

کمیسیون اقتصادی اوراسیا اعلام کرد: سهم ارزهای ملی مورد استفاده در تجارت متقابل بین کشورهای اتحادیه اوراسیا در سال ۲۰۲۲میلادی به ۷۴ درصد رسید.

 

به گزارش روز شنبه ایرنا، کمیسیون اقتصادی اوراسیا در بیانیه‌ای  اعلام کرد که سران کشورهای  این اتحادیه در نشست شورای بین دولتی اوراسیا در ۲۵ تا ۲۶ اوت سوم و چهارم شهریور) در شهر چولپون آتا  قرقیزستان برگزار شد ۹ موضوع از جمله نحوه استفاده از ارزهای ملی در تجارت متقابل را بررسی کردند.

 

سران دولت های کشورهای اوراسیا همچین  از پایان کار بر روی توافقنامه تاسیس شرکت بیمه اتکایی اوراسیا خبر دادند.

 

شورای بین دولتی همچنین فهرستی از پروژه های زیربنایی حمل و نقل اولویت دار را تصویب کرد.

 

سخنگوی رسمی کمیسیون اقتصادی اوراسیا پیشتر اعلام کرد که سهم پرداخت‌ها با ارزهای ملی کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا می‌تواند در سال جاری به ۸۰ درصد برسد.

 

به گزارش خبرگزاری تاس، «ایا مالکینا» گفت: سهم پرداخت ها به ارزهای ملی به ۷۳.۵ درصد در سال ۲۰۲۱ رسید و طبق ارزیابی کارشناسان می‌تواند به ۸۰ درصد در سال جاری برسد.

 

وی تصریح کردئ: مساله ترغیب سرمایه گذاری متقابل و گسترش استفاده از ارزهای ملی کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا در پرداخت‌های متقابل در دستورکار قرار دارد.

 

مالکینا گفت: در حال حاضر، تمامی شرایط برای گسترش سهم پرداخت‌ها به ارزهای ملی از جمله زیرساخت‌های پرداخت و تسویه مورد نیاز فراهم شده است.

 

در نشست مشترک  سال  گذشته کشورهای عضو سازمان همکاری شانگ‌های و اتحادیه اقتصادی اوراسیا بر استفاده از ارزهای ملی برای توسعه همگرایی به ویژه در شرایط تحریم‌های یکجانبه غرب و آمریکا تاکید شد.

 

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه خرداد ماه امسال اعلام کرد که مسکو از ابتکار تمدید قرارداد موقت تجارت آزاد بین اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ایران حمایت می‌کند.

 

رئیس جمهوری روسیه گفت: برای حفظ رژیم تجارت ترجیحی فعلی با ایران، از تمدید قرارداد موقت قبل از ورود به توافقنامه تجارت آزاد جدید حمایت می‌کنیم.

گفت‌وگوها در حال حاضر برای امضای یک توافقنامه تجارت آزاد تمام عیار، از جمله با ایران در جریان است.

بحران در بریتانیا؛ کوهی از زباله در اسکاتلند درپی اعتصاب رفتگران / ‌افزایش ۸۰ درصدی قیمت انرژی در انگلیس

به گزارش تسنیم، اعتراض و اعتصاب رفتگران اسکاتلندی نسبت به دستمزد پایین، به سرعت به بسیاری از شهرهای مختلف این کشور گسترش یافته طوری که خیابان های این کشور با انبوهی از زباله پوشیده شده است.

ادامه

اختلاف طبقاتی, اسکاتلند, اقتصادی, انگلستان, عدالت اجتماعی, غرب اروپا, کارگری, گزارش

سفر یک هیأت از آفریقای جنوبی به سوریه و دیدار با بشار اسد

به گزارش خبرگزاری فارس، «کاندیت ماشگو دلامینی» معاون وزیر روابط بین‌الملل آفریقای جنوبی در صدر یک هیأت به دیدار بشار اسد رئیس جمهور سوریه رفت و طرفین درباره آخرین تحولات منطقه و جهان رایزنی کردند.

ادامه

افریقای جنوبی, اقتصادی, اوکراین, بریکس, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, لیبی, یمن

نشست سران همکاری شانگ‌های در سمرقند در انتطار یک رویداد بزرگ بین‌المللی

روزنامه روسی «نیزاویسیمایا گازیه تا» نوشت: اجلاس آتی سران سازمان همکاری شانگهای در ماه جاری میلادی در ازبکستان که با حضور احتمالی رئیسان جمهوری روسیه، چین، هند، پاکستان، ایران و ترکیه برگزار خواهد شد، می تواند یک رویداد بین المللی بزرگ را رقم زند.

ادامه

ازبکستان, اسیای مرکزی, افغانستان, اقتصادی, اوکراین, ایران, پاکستان, تاجیکستان, ترکیه, تروریسم, جهان, چین, روسیه, شانگ‌های, شرق آسیا, شرق اروپا, قرقیزستان, قزاقستان, گزارش, هندوستان