حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

رئیس انجمن صنفی پالایشگاه چهارم پارس جنوبی گفت: حذف پیمانکاران به هیچ وجه بار مالی ندارد؛ این ایراد اصلاً وارد نیست. به گزارش خبرنگار ایلنا، «طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت» برای بار سوم به سد ایرادات نهادهای نظارتی برخورد کرد؛ اینبار هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، طرح را مغایر با سیاست‌ها کلی و ... حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, گزارش, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ این کارگران، خواستار پرداخت ۵ ماه حقوق معوقه و سایر مطالبات مرتبط خود هستند.  گذران زندگی با این حقوق‌ها، فلاکت است و معوقه شدن آن مرگ تدریجی است. پیمانکاران واسطه ای بین شهرداری و کارگران برای غارت دستمزد ناچیز آنان هستند. بخش مهمی از دسترنج کارگران نصیب پیمانکاران میشود. اغلب زدوبندهای ... تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت

حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران آمار مصدومان و متوفیان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد. «مهدی فروزش» مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آمار مصدومان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته در مجموع ۳۰۳۸ نفر در استان تهران دچار حوادث ناشی ... حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگران

تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

شماری از بازنشستگان صندوق فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر با حضور در یک تجمع صنفی، خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی خود شدند. به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز یکشنبه (دوم اردیبهشت ماه) جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد در تهران ، اصفهان و قائمشهر با حضور مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی محل سکونت خود، خواستار توجه به ... تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

صبح امروز شماری از کارکنان کارخانه کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌ خود اعتراض کرده و مقابل ساختمان فرمانداری شوش تجمع کردند. یکی از کارگران معترض در مورد علت تجمع صبح امروز کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به خبرنگار ایلنا گفت: مدیران کارخانه به بهانه کمبود منابع مالی و ... تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, فیلم, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, همبستگی

بحران در بریتانیا؛ کوهی از زباله در اسکاتلند درپی اعتصاب رفتگران / ‌افزایش ۸۰ درصدی قیمت انرژی در انگلیس

به گزارش تسنیم، اعتراض و اعتصاب رفتگران اسکاتلندی نسبت به دستمزد پایین، به سرعت به بسیاری از شهرهای مختلف این کشور گسترش یافته طوری که خیابان های این کشور با انبوهی از زباله پوشیده شده است.

 

براساس این گزارش، بیشتر سطل های زباله سرریز و تخلیه نشده و خیابان های بزرگ ادینبورگ پایتخت اسکاتلند با مقدار زیادی زباله پوشیده شده است درحالی که فستیوال فرینگ و دیگر فستیوال های هنری بین‌المللی در این شهر در جریان است و میلیون ها نفر را به پایتخت اسکاتلند کشانده است.

 

در حالی که مذاکرات بین نماینده های اتحادیه های کارگری و مقامات محلی در مورد دستمزد و مزایای کارگران بخش جمع آوری زباله همچنان ادامه دارد اما اعتصاب رفتگران که از ۱۸ اوت آغاز شده تا روز سه شنبه ادامه خواهد داشت و این یک روز پس از پایان فستیوال خواهد بود.

 

براساس گزارش رویترز، اعتصابات مشابهی در دهها شهر دیگر از جمله ابردن و بزرگترین شهر اسکاتلند یعنی گلاسکو آغاز شده و در جریان است.

 

این در حالی است که اتحادیه کارگری یونایت اظهار کرد مقامات محلی دولتی در هفته جاری اعلام کردند که پس از رد پیشنهاد افزایش ۵ درصدی دستمزدها، هیچ دستمزد و حقوق اضافی برای بهبود وضعیت پرداختی رفتگران اختصاص داده نشده است.

 

در همین حال بیش از ۱۱۵ هزار نفر از کارکنان سرویس پستی سلطنتی انگلیس، اعتصاب چهار روزه خود را از روز جمعه در سراسر این کشور آغاز کردند.

 

این در حالی است که نیکولا استروجن وزیر اول دولت اسکاتلند، از سوی سیاستمداران مخالف به بی توجهی به این اعتراضات و اعتصابات و مقصر شناختن شوراهای محلی متهم شده است.

 

شورای شهر ادینبورگ نیز از آمادگی کامل خود برای آغاز طرح جمع آوری زباله به محض پایان اعتصاب خبر داد.

 

این اعتصاب در حالی ادامه دارد که بحران افزایش سرسام آور هزینه های زندگی در انگلیس و افزایش بی سابقه نرخ تورم در این کشور، باعث مشکلات و معضلات اقتصادی بی شماری شده است.

 

هفته گذشته بیش از ۱۹۰۰ نفر از کارکنان بندر«فلیکس استو» در شرق انگلیس، در اعتراض به دستمزدهای خود، اعتصاب ۸ روزه‌ای را آغاز کردند که تا ۲۹ اوت ادامه دارد.

 

اتحادیه بنادر انگلیس و شرکت های کشتیرانی هشدار دادند که این اعتصاب می تواند به شکل جدی بر روند تجارت و زنجیره تامین تاثیر بگذارد.

 

همچنین پیشتر نیز کارکنان خدمات حمل و نقل عمومی در پایتخت انگلیس در اعتراض به دستمزدها و شرایط کاری دست به اعتصاب زده و هرج و مرج و بی نظمی‌هایی را ایجاد کردند.

 

چندی پیش حمل و نقل ریلی در بریتانیا هم بار دیگر به شدت تحت تاثیر اعتصابی یک روزه قرار گرفت.

 

اقتصاددانان پیش‌بینی کردند تورم در انگلیس در سال آینده میلادی افزایش چشمگیری خواهد داشت و خانواده‌ها همچنان درگیر بحران افزایش هزینه زندگی خواهند بود.

 

اقتصاددان‌ها هشدار دادند تورم بالا در انگلیس بسیار بیشتر و طولانی‌تر از حد انتظار خواهد بود و دلیل آن را می‌توان شوک‌های اقتصادی ناشی از برگزیت، همه‌گیری کرونا و جنگ روسیه در اوکراین دانست.

 

طبق پیش‌بینی مؤسسه ملی تحقیقات اقتصادی و اجتماعی در انگلیس، افزایش قیمت گاز و مواد غذایی تورم را تا پایان سال جاری میلادی به ۱۱ درصد می‌رساند. آمار رسمی تورم در ماه ژوئن را ۹.۴ درصد نشان می‌داد که بالاترین رقم از فوریه ۱۹۸۲ بود.

 

این رقم به سرعت به پیش‌بینی‌های بانک مرکزی انگلیس برای ماه اکتبر یعنی زمانی که تورم به بالای ۱۳.۳ درصد خواهد رسید، نزدیک می شود.

 

بر اساس اعلام مؤسسه آمار ملی انگلیس، افزایش قیمت مواد غذایی بیشترین سهم را در رشد تورم در این کشور داشته است.

 

استفان میلارد، نایب‌رییس این مؤسسه در گفت‌وگو با گاردین گفت: «خانواده‌ها و کسب‌وکارهای انگلیسی همچنان درگیر یک تورم نجومی خواهند بود و بانک مرکزی مجبور می‌شود نرخ بهره را ۳ درصد دیگر جهت مهار روند افزایش تورم افزایش دهد».

 

وی اضافه کرد انگلیس همچنین با یک رکود طولانی‌مدت مواجه می‌شود و اقتصاد برای ۳ فصل متوالی کوچک خواهد شد.

 

بر اساس آمار منتشر شده توسط دفتر آمار ملی انگلیس، افزایش قیمت بر ارزش واقعی دستمزدها در این کشور تأثیر منفی زیادی گذاشته است. دستمزد واقعی در دوره آوریل تا ژوئن نسبت به سال قبل ۳ درصد کاهش یافته است که شدیدترین کاهش در تاریخ این کشور محسوب می‌شود.

 

قیمت برق و گاز در انگلیس ۸۰ درصد افزایش می‌یابد

 

براساس تصمیمات جدید نهاد دولتی تعیین سقف قیمت انرژی در انگلیس، خانوارهای انگلیسی باید از ماه اکتبر ۸۰ درصد هزینه بیشتری برای گاز و برق مصرفی خود پرداخت کنند.

 

در انگلیس نگرانی ها در مورد پیامدهای اجتماعی افزایش شدید قیمت انرژی در حال افزایش است.

 

“جانی مارشال” از کارشناسان اندیشکده Resolution هشدار می‌دهد: فاجعه در زمستان امسال رخ می‌دهد، زیرا قبض‌های انرژی می‌تواند آسیب‌های فیزیکی و مالی جدی به خانواده‌ها در سراسر بریتانیا وارد کند.

 

هزینه های انرژی بزرگترین محرک تورم در این کشور است که باعث افزایش قیمت ها به بیش از ۱۰ درصد در ماه جولای شده است. سیتی بانک پیش بینی کرده است که تورم در اوایل سال آینده به ۱۸ درصد برسد.

 

بریتانیا در ۷۰ سال گذشته تنها سه بار تورم دو رقمی را تجربه کرده است، یک بار در طول جنگ کره در دهه ۱۹۵۰ و پس از دو شوک قیمت نفت در دهه ۱۹۷۰.

 

به نوشته نشریه “دی سایت” آلمان، در انگلیس مصرف کنندگان باید از ماه اکتبر ۸۰ درصد بیشتر از قبل برای هزینه برق و گاز بپردازند. نهاد تعیین سقف قیمت انرژی در انگلیس Ofgem روز گذشته آخرین سقف قیمتی را اعلام کرد که شرکت‌های برق اجازه دارند از مشتریان خود شارژ کنند. بر این اساس، خانوارها سالانه به طور متوسط ​​۳۵۴۹ پوند (۴۲۰۵ یورو) برای گرمایش و برق پرداخت خواهند کرد که افزایش ۸۰ درصدی را نشان می دهد.

 

این سقف قیمت قرار است دوباره در ژانویه افزایش یابد – و احتمالاً به بیش از ۴۰۰۰ پوند برسد. در ماه آوریل، هزینه انرژی سالانه برای یک خانوار متوسط ​​حدود ۵۴ درصد افزایش یافته بود. سقف هزینه انرژی در آن زمان ۱۹۷۱ پوند بود. زمستان گذشته سقف انرژی به ۱۲۰۰ پوند رسید.

 

در انگلیس نیز مردم با تورم بالا دست و پنجه نرم می کنند. در ماه جولای، نرخ تورم به ۱۰.۱ درصد رسید که بالاترین نرخ تورم در ۴۰ سال گذشته است. دولت برای پیشبرد اقدامات به منظور تسکین بیشتر برای مصرف کنندگان تحت فشار است. انتظار نمی رود اقدامات مناسبی تا پس از تصمیم گیری در مورد جانشینی بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس که باید در اوایل ماه سپتامبر اتخاذ شود، انجام شود.

 

تا کنون، دولت بریتانیا بسته کمکی ۳۷ میلیارد پوندی برای کمک به مصرف کنندگان را مد نظر قرار داده است. بر این اساس همه خانوارها در زمستان امسال ۴۰۰ پوند برای قبض انرژی دریافت خواهند کرد و افراد کم درآمد نیز ۶۵۰ پوند دیگر دریافت خواهند کرد. با این حال، این اقدامات از طرف مخالفان به عنوان ناکافی مورد انتقاد قرار گرفته است. سازمان‌های خیریه و سلامت قبلاً نسبت به عواقب گرانی انرژی به‌ویژه برای فقرا هشدار داده‌اند. بر این اساس بسیاری از خانوارها در این شرایط باید بین گرم کردن خانه یا خرید مواد غذایی یکی را انتخاب کنند.

باوجود اخطار کتبی به‌کارفرمایان ومسئولان جهت کار در شرایط ناایمن، بازهم حادثه به‌مرگ کارگر معدن دیگری منجر شد

رئیس بازرسی اداره کل کار استان کرمان در ارتباط با حادثه ظهر دیروز معدن زغالسنگ هشونی طغرالجرد که منجر به مرگ یک کارگر شد، توضیح داد.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری

تجمع کارگران روغن جهان در اعتراض به ممانعت از حضورشان در کارخانه مقابل اداره کار شهرستان زنجان

صبح امروز تعدادی از کارگران کارخانه روغن نباتی زنجان از مجموعه هلدینگ داروگر، به‌ ممانعت از حضورشان در کارخانه اعتراض کردند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگری