حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

رئیس انجمن صنفی پالایشگاه چهارم پارس جنوبی گفت: حذف پیمانکاران به هیچ وجه بار مالی ندارد؛ این ایراد اصلاً وارد نیست. به گزارش خبرنگار ایلنا، «طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت» برای بار سوم به سد ایرادات نهادهای نظارتی برخورد کرد؛ اینبار هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، طرح را مغایر با سیاست‌ها کلی و ... حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, گزارش, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ این کارگران، خواستار پرداخت ۵ ماه حقوق معوقه و سایر مطالبات مرتبط خود هستند.  گذران زندگی با این حقوق‌ها، فلاکت است و معوقه شدن آن مرگ تدریجی است. پیمانکاران واسطه ای بین شهرداری و کارگران برای غارت دستمزد ناچیز آنان هستند. بخش مهمی از دسترنج کارگران نصیب پیمانکاران میشود. اغلب زدوبندهای ... تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت

حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران آمار مصدومان و متوفیان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد. «مهدی فروزش» مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آمار مصدومان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته در مجموع ۳۰۳۸ نفر در استان تهران دچار حوادث ناشی ... حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگران

تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

شماری از بازنشستگان صندوق فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر با حضور در یک تجمع صنفی، خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی خود شدند. به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز یکشنبه (دوم اردیبهشت ماه) جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد در تهران ، اصفهان و قائمشهر با حضور مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی محل سکونت خود، خواستار توجه به ... تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

صبح امروز شماری از کارکنان کارخانه کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌ خود اعتراض کرده و مقابل ساختمان فرمانداری شوش تجمع کردند. یکی از کارگران معترض در مورد علت تجمع صبح امروز کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به خبرنگار ایلنا گفت: مدیران کارخانه به بهانه کمبود منابع مالی و ... تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, فیلم, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, همبستگی

تجمع کارگران روغن جهان در اعتراض به ممانعت از حضورشان در کارخانه مقابل اداره کار شهرستان زنجان

صبح امروز تعدادی از کارگران کارخانه روغن نباتی زنجان از مجموعه هلدینگ داروگر، به‌ ممانعت از حضورشان در کارخانه اعتراض کردند.

 

یکی از کارگران روغن نباتی جهان در تماس با خبرنگار ایلنا گفت: صبح امروز سه‌شنبه (یکم شهریور ماه) مدیران کارخانه به دلیل کمبود منابع مالی از ورود حدود ۶۰ نفر از مجموع ۸۵ کارگر کارخانه به محل کارشان جلوگیری کردند.

 

او با بیان اینکه میانگین سوابق فعالیت بعضی از کارگران بیکار شده به ۱۵سال می‌رسد، اظهار کرد: در حالی با اتمام قرارداد یک ماهه اخراج شده‌ایم که علارغم مطالبات چهارماهه سال جاری، هنوز موفق به دریافت مطالبات قدیمی سالهای ۹۳ تا ۹۷ خود نشده‌ایم.

 

به گفته این کارگر، کارفرما اعتنایی به درخواست کارگران برای بازگشت به کار ندارد و می‌گوید برای کاهش هزینه‌های کارخانه ناچار به تعدیل این تعداد نیروی شده است.

 

طبق اظهارات یکی دیگر از کارگران، در شهر زنجان کسی پیگیر مشکلات‌شان نیست از این رو کارگران با تجمع مقابل اداره کار شهرستان زنجان، نارضایتی خود را اعلام کردند.

 

این کارگر با بیان اینکه بخش دیگری از مشکلاتمان مربوط به پرداخت مطالبات قدیمی ما می‌شود، افزود: این مطالبه مربوط به چندین ماه حقوق و اضافه کاری، حق شیفت و جذب، حق ایاب و ذهاب و لباس کار و… می‌شود.

 

او گفت: درحال حاضر کارفرما به کارگرانی که در کارخانه برای نگهبانی و مواظبت از ماشین آلات باقی مانده‌اند، گفته چند ماه توانایی پرداخت حقوق ندارد.

 

این کارگر درباره وضعیت تولید در کارخانه روغن جهان گفت: در سال جاری تولید متوقف شده بود و سال قبل هم تولید مستمر نبود هر چند هفته یکبار اگر مواد اولیه تهیه می‌شد، تولید داشتیم.

 

گفتنی است کارخانه روغن نباتی جهان متعلق به هلدینگ داروگر است.

زندانی سیاسی نمادی است از درایت و شرافت انسانی

در وضعیت کنونی جامعه ما که در تب‌وتاب بحران‌های اقتصادی‌اجتماعی گرفتار است، حکومت جمهوری اسلامی ایران فشارها و توطئه‌ها را علیه مبارزان آزادی که در زندان‌هایش اسیرند را شدت می‌بخشد. یکی از هدف‌های رژیم از این فشارها و دسیسه‌ها بی‌خبر نگه داشتن افکارعمومی از وضعیت دشوار زندانیان سیاسی و عقیدتی در سیاه‌چال‌هایش است.

ادامه

ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, فعال اجتماعی, فعال زنان, فعال سیاسی, فعال محیط زیست, فعال هنری, کارگری, معلمان, مقاله, وکلا

بحران انگلیسی انرژی با بوی مرگ و درد گرسنگی

پس از معضل تورم دورقمی با افزایش هزینه‌های زندگی و بهای انرژی در انگلیس، وزارت بهداشت این کشور با اعلام وضعیت اضطراری سلامت، پیش‌بینی هولناکی از افزایش آمار مرگ‌ومیر در ماه‌های پیش‌رو داد.

ادامه

اجتماعی, اختلاف طبقاتی, اقتصادی, انگلستان, تحریم, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, غرب اروپا, فقر, کارگری

تراژدی رو به افزایش فقر مطلق در رژیم ولایی؛ بی‌شک اقلام و خدمات بیشتری از سبد خرید ماهانه‌ی طبقه‌ی کارگر و بازنشستگان خط خواهد خورد

اجاره خانه در تهران و کلانشهرها یک معضل است؛ الان در تهران، وقتی مبلغ رهن را در نظر بگیریم، متوسط اجاره خانه ده تا ۱۲ میلیون تومان است؛ هزینه‌های آموزش و درمان و حمل و نقل هم سرسام‌آور است.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگری, گزارش