چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

تمساحِ اختلاس، در پوسته‌ی تولید!

فرشادمومنی با ارائه آمار جالب توجه و وحشتناکی از رانت‌های بزرگی پرده بر می‌دارد:

 

باید توضیح داده شود که چرا در یک کشورِ به شدت وابسته از نظر فناوری، ما باید ۱۱۱ واحد تولید خودرو، اعم از واحدهای دارای پروانه‌ی بهره‌برداری فعال و واحدهای در دست اجرا داشته باشیم؟!

 

این ۱۱۱ واحد خودروسازی ، معادل کل واحدهایِ خودروسازی آلمان ، ژاپن ، آمریکا ، فرانسه ، کره جنوبی ، ایتالیا ، اسپانیا ، برزیل و ترکیه است!

 

ما داریم چکار میکنیم؟ چه کسی، به چه کسی در حال خیر رساندن است؟! چرا در یک کشور باید ۱۴۴ واحد تولید سیمان وجود داشته باشد؟!

 

آیا مسئولان وزارت خانه‌های ذیربط ِ ما نمی‌دانند، این هیولایی که از یک طرف منابع کشور را می‌بلعد و از طرف دیگر بحران کم آبی و آلودگی را ، شدت می‌بخشد ، نباید فرجام این کشور را رقم دهد؟

 

این واحدهای سیمانی حدود ِ۶ برابر واحدهای تولید سیمان در چین و کره جنوبی است!

 

بیش از ۲۱۹ واحدِ تولید ِموتورسیکلت در این سرزمین وجود دارد!

 

ما آمدیم بررسی کردیم و متوجه شدیم که این تعداد واحد تولید موتور سیکلت ۲ برابر واحدهای تولیدی مشابه، در مجموع کشورهای چین، کره‌جنوبی، ژاپن، هند، بنگلادش، تایوان، مالزی، اندونزی، فیلیپین و ترکیه است ، آنهم با تولید ِ تکنولوژیِ از رده خارج شده!!

 

واقعا نهادهای نظارتی ما ، قباحت ِ این مناسبات را نمی‌خواهند به رسمیت بشناسند؟! چرا حدود ۲۸۰ واحد تولید فولاد، آنهم فقط در استان اصفهان وجود دارد؟!

 

چه خبر است؟ چه رانت هایی به نام ِ “تولید فولاد” ، توزیع می‌شود که اینها می‌خواهند هر سه نسل را نابود کنند، تا این رانت‌ها برجا بماند؟!

 

بله پس از این مقایسه‌ی شوک‌آور ، باید به این نتیجه برسیم که: اصولاً واحد‌های تولیدی و صنعتی در ایران، یک پوشش استتاری برای چپاول و غارت است و نه تولید و اشتغال!

 

کما اینکه به مدت بیش از ۳ دهه، مردمِ ما، در بخش‌های مختلف ِخبریِ تلویزیون، یا روزنامه‌ها، از افتتاح و کلنگ‌زنی چنین واحدهایی مطلع می‌شدند که: ادعا می‌شد ؛ موجب ِ چقدر اشتغال ، چقدر صرفه جویی ارزی و چقدر خودکفایی می‌شود!!

 

اما تحریم‌ها که شروع شد ، معلوم‌ شد نه از تولید در آنها اثری بوده و نه از خودکفاییِ ادعایی!!

 

بلکه به استناد شرایط میدانیِ بازار و افشاگری‌هایِ اخیر ، ما ، با سوله‌هایی روبرو بوده‌ایم که نقش بارانداز داشتند برای: فساد اقتصادی ، چپاولِ بودجه‌ی ملی و بیت‌المال ، بنام تولید، البته برای این آقازاده و یا آن خاندان!

 

بله ، تمساحِ اختلاس در ایران ، سی و اندی سال ، در پوسته تولید خزیده و ما را ، می‌درید و ما ، درد را ، تحمل می‌کردیم که بالاخره روزی قرار است این تولیدات ، ناجی ما باشند!

 

اما شد ، آنچه نباید می‌شد و این‌ها، همه، حاصلِ عدم شفافیت‌ها، عدم شایسته سالاری، ناپاکی و بی‌صداقتی، سو نیتِ همراه تظاهر به مسلمانِ متعهد بودن‌ها و… است

 

بله پس از این مقایسه‌ی شوک‌آور ، باید به این نتیجه برسیم که: اصولاً واحد‌های تولیدی و صنعتی در ایران ، یک پوش بارانداز داشتند برای: فساد اقتصادی، چپاولِ بودجه‌ی ملی و بیت‌المال، بنام تولید، البته برای این آقازاده‌ها. ..

سحام نیوز✍️ فرشادمومنی

چین بدهی وام‌های ۱۷ کشور آفریقایی را بخشید

چین، بزرگترین طلبکار دولتی به اقتصادهای نوظهور، گفت که ۲۳ وام بدون بهره را به ۱۷ کشور آفریقایی خواهد بخشید و ۱۰ میلیارد دلار با هدف حمایت از این کشورها به صندوق بین‌المللی پول اختصاص خواهد داد.

ادامه

افریقا, اقتصادی, بوتسوانا, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, روسیه, سودان, شرق آسیا, شرق اروپا, صندوق بین‌المللی پول, کنگو

لهستان، اتحادیه اروپا را به داشتن گرایش‌های امپریالیستی متهم کرد

وزیر امور خارجه لهستان در اظهاراتی اتحادیه اروپا را به داشتن تمایلات امپریالیستی متهم کرد و نیروی محرکه این گرایش را تلاش‌های دولت آلمان دانست.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, المان, امپریالیسم, تحلیل, جهان, سرمایه‌داری, شرق اروپا, لهستان

چین گوی سبقت در تجارت با آمریکای لاتین را از آمریکا ربود

چین با حجم تجارت ۲۴۷ میلیارد دلاری با آمریکای لاتین، از آمریکا به عنوان نخستین شریک تجاری کشورهای این منطقه پیشی گرفت و عنوان نخستین شریک تجاری کشورهای آمریکای جنوبی را از آن خود کرد.

ادامه

ارژانتین, افریقای مرکزی, اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, برزیل, پرو, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, شیلی, کانادا, هندوستان, ونزوئلا

بحران انگلیسی انرژی با بوی مرگ و درد گرسنگی

پس از معضل تورم دورقمی با افزایش هزینه‌های زندگی و بهای انرژی در انگلیس، وزارت بهداشت این کشور با اعلام وضعیت اضطراری سلامت، پیش‌بینی هولناکی از افزایش آمار مرگ‌ومیر در ماه‌های پیش‌رو داد.

ادامه

اجتماعی, اختلاف طبقاتی, اقتصادی, انگلستان, تحریم, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, غرب اروپا, فقر, کارگری