سما؛ رهبری فلسطین برای آزادی همه اسرا و در راس آنها مروان البرغوثی تلاش می‌کند

یک منبع حاکمیتی فلسطینی اعلام کرد که رهبری فلسطین خواهان آزادی اسرا و در رأس آنها مروان البرغوثی، از رهبران جنبش فتح است. به گزارش ایسنا، یک منبع ارشد فلسطینی اعلام کرد آنچه که در خصوص ارائه درخواست از سوی مقامات رسمی رهبری به رژیم اشغالگر مبنی‌بر عدم آزادی مروان البرغوثی منتشر می‌شود، کاملاً بی‌پایه ... سما؛ رهبری فلسطین برای آزادی همه اسرا و در راس آنها مروان البرغوثی تلاش می‌کند

ادامه

آمریکا, اسراییل, اشغالگری, انگلیس, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش

بلژیک در حال کار بر روی تحریم‌های بیشتر علیه اسرائیل است

بلژیک ضمن آغاز بحث درباره تحریم اسرائیل در اتحادیه اروپا از این بلوک خواسته تحریم‌هایی علیه اسرائیل اعمال کند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ بلژیک بحث تحریم‌های تجاری احتمالی اتحادیه اروپا علیه اسرائیل را آغاز کرده است. این را الکساندر دو کرو، نخست وزیر این کشور اعلام کرد. به گفته وی، مذاکرات چندین هفته است که ... بلژیک در حال کار بر روی تحریم‌های بیشتر علیه اسرائیل است

ادامه

اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خاورمیانه, غرب, فلسطین, گزارش

امضا نزدیک به ۲۰سند همکاری دوجانبه در دیدار شی جین‌پینگ با ماکرون

«شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین بعد از ظهر دوشنبه ششم مه (۱۷ اردیبهشت) به وقت محلی در کاخ الیزه با «امانوئل ماکرون» همتای فرانسوی خود دیدار و گفتگو کرد. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ «شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین بعد از ظهر دوشنبه ششم مه (۱۷ اردیبهشت) به وقت محلی در ... امضا نزدیک به ۲۰سند همکاری دوجانبه در دیدار شی جین‌پینگ با ماکرون

ادامه

استقلال, جهان, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, فرانسه, گزارش

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل؛ ما شکست خوردیم

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل در نامه‌ای سرگشاده، به شکست از مقاومت فلسطین در عملیات «طوفان‌الاقصی» اعتراف کرد. به گزارش روز یکشنبه ایرنا، روزنامه «جروزالم پست» در گزارشی درباره «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل نوشت که صهیونیست‌ها، هالیوی را به خاطر تحمیل بزرگترین شکست نظامی تاریخ به این رژیم و به عنوان کسی ... رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل؛ ما شکست خوردیم

ادامه

اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد

مجمع عمومی سازمان ملل روز جمعه آینده پیش‌نویس قطعنامه به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک عضو کامل را به رأی می‌گذارد به گزارش ایسنا، مجمع عمومی سازمان ملل متحد صبح روز جمعه آینده (۲۱ اردیبهشت‌ماه) بررسی پیش‌نویس قطعنامه جدیدی مبنی‌بر درخواست به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک عضو کامل و هم‌ردیف و همانند ... مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد

ادامه

آمریکا, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

درخواست‌ها برای انحلال پارلمان عراق، اصلاح قانون اساسی و برگزاری انتخابات

به دنبال بن‌بست سیاسی در عراق و ناآرامی‌های اخیر در بغداد، دو حزب عراقی خواستار انحلال پارلمان، اصلاح قانون اساسی و برگزاری انتخابات در این کشور شدند.

 

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه القدس العربی، حزب کمونیست عراق و جنبش “امتداد” با صدور بیانیه‌ای جداگانه خواستار انحلال پارلمان، برگزاری مجدد انتخابات و اصلاح قانون اساسی عراق در راستای حل و فصل بحران سیاسی این کشور شدند.

 

در بیانیه حزب کمونیست آمده است: ما نسبت به تحولات سیاسی و میدانی اخیر و پیامدهای خطرناک آن که ممکن است کشور را به بی‌راهه بکشاند، بسیار نگران هستیم.

 

این حزب تاکید کرد: امروز کاملا مشخص شده است که پارلمان با ترکیب فعلی قادر به مدیریت بحران نیست و نخستین گام برای خروج از بحران برگزاری انتخابات زودهنگام، آزاد و پاک است.

 

حزب کمونیست عراق در بیانیه خود آورده است: یک دولت واقعاً مستقل، متشکل از شخصیت‌های ملی کارآمد، منصف و دارای مقبولیت سیاسی و مردمی، که قبل از انحلال مجلس نمایندگان یا تعیین یک دولت موقت – با اعمال اصلاحات در آن تشکیل شود، می‌تواند زمینه را برای ایجاد شرایط مناسب فراهم کرده و راه برای برگزاری انتخابات زودهنگام هموار کند.

 

این حزب در ادامه خواستار وضع قانون عادلانه برای انتخابات پیش از انحلال پارلمان و تشکیل کمیسیون انتخابات عادل شد.

 

جنبش امتداد نیز در بیانیه‌ای بر تلاش برای انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام طبق یک قانون انتخاباتی عادلانه شد.

 

این جنبش همچنین تاکید کرد که پیش از انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات باید اصلاحاتی در قانون اساسی عراق صورت گیرد و این اصلاحات به همه پرسی گذاشته شود.

 

جنبش امتداد در ادامه خواستار تشکیل یک دادگاه عالی فدرال مستقل در عراق شد.

 

عراق شنبه شاهد ناآرامی و تظاهرات حامیان جریان صدر در بغداد بود و معترضان با ورود به منطقه سبز بغداد وارد ساختمان پارلمان شدند و همین مسئله منجر به تعویق جلسه پارلمان شد.

 

در روزهای اخیر بعد از انتخاب محمد شیاع السودانی، از سوی چارچوب هماهنگی شیعیان عراق (بجز جریان صدر) برای نامزدی نخست وزیری عراق، طرفداران مقتدی صدر در مخالفت با این نامزدی به خیابان‌ها آمده‌اند.

 

حامیان جریان صدر جمعه نیز چند دفتر جریان حکمت ملی و چارچوب هماهنگی شیعیان عراق را (به اتهام وابستگی به ایران) بستند.

اردن، عراق و لبنان همکاری تجاری و کشاورزی با سوریه را آغاز کردند

اردن، عراق، لبنان و سوریه در جدیدترین مظاهر عادی سازی روابط بین کشورهای عربی و نظام سوریه پس از گسستی که سال ها به طول انجامید تصمیم گرفتند همکاری و مشارکت جدیدی را در زمینه کشاورزی و تجاری آغاز کنند.

ادامه

اتحادیه عرب, اردن, امارات, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, لبنان

اشغال پارلمان عراق دراعتراض به‌دولت مورد حمایت ایران/ حدود۶۰ مجروح

پیروان روحانی بانفوذ شیعه، مقتدی صدر برای دومین بار در یک هفته گذشته در اعتراض به تلاش‌های گروه‌های مورد حمایت ایران برای تشکیل دولت به پارلمان عراق حمله کردند. دولت الکاظمی خواستار حفاظت از جان معترضان شد.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, ایران, خاورمیانه, خبر, سیاسی, عراق

وزیر خارجه آفریقای جنوبی: اسرائیل باید یک «رژیم آپارتاید» اعلام شود

وزیر خارجه آفریقای جنوبی با اشاره به رفتارهای خشونت‌بار صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان تأکید کرد که تل‌آویو باید به عنوان یک رژیم آپارتاید شناخته شود و کمیته‌ای در این زمینه باید در سازمان ملل تشکیل شود.

ادامه

اپارتایت, اسراییل, افریقای جنوبی, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, صهیونیسم, فلسطین