چرا آمریکا نگران از دست دادن نیجر است؟

کارشناس مسائل آفریقا با اشاره به تصمیم دولت نظامی نیجر برای لغو توافق نظامی با آمریکا و عزم این کشور آفریقایی برای اخراج نظامیان آمریکایی گفت آن‌ها در صورتی که مجبور شوند نیجر را ترک کنند «فقط یک کشور آفریقایی را از دست نمی‌دهند بلکه مرکز تسلط خود بر غرب آفریقا و شمال این قاره ... چرا آمریکا نگران از دست دادن نیجر است؟

ادامه

آپارتایت, آفریقا, آمریکا, آمریکای شمالی, استقلال, الجزایر, ایران, جهان, روسیه, غرب, غرب آفریقا, لیبی, مقاله, نیجر

درخواست آفریقای جنوبی از کشورهای جهان برای شهادت علیه اسرائیل در لاهه

آفریقای جنوبی در ادامه تلاش‌هایش برای حمایت از ملت فلسطین و توقف جنگ در غزه، خواستار شهادت کشورهای مختلف جهان علیه اسرائیل در دادگاه لاهه شد. به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری «سما»، «وسیموزی مادونسلا» سفیر آفریقای جنوبی در هلند، از همه کشورها خواست در پرونده‌ای که کشورش در دیوان بین‌المللی دادگستری مطرح کرده ... درخواست آفریقای جنوبی از کشورهای جهان برای شهادت علیه اسرائیل در لاهه

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, اسراییل, اشغالگری, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, قضایی, نسل کشی, هلند

درخواست کمک سفیر فلسطین از جنبش عدم متعهد

سفیر فلسطین در سازمان ملل از اعضای جنبش عدم تعهد خواست تا اسرائیل را برای اجرای آتش‌بس فوری در غزه تحت فشار قرار دهند. به گزارش خبرگزاری فارس، «ریاض منصور» سفیر فلسطین در سازمان ملل از کشورهای عضو جنبش عدم تعهد خواسته است تا این رژیم را برای اجرای آتش‌بس در غزه تحت فشار قرار ... درخواست کمک سفیر فلسطین از جنبش عدم متعهد

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, استعمار, جنبش غیر متعهدها, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, صهیونیسم, نسل کشی

حمایت روسیه از شکایت آفریقای جنوبی علیه تل آویو

روسیه از شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در دیوان دادگستری بین‌المللی حمایت کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، روسیه از شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل در دیوان دادگستری بین‌المللی به دلیل نسل کشی در غزه حمایت کرد. «آندری کلین»، سفیر روسیه در لندن در مصاحبه با شبکه رادیویی ال بی سی گفت ... حمایت روسیه از شکایت آفریقای جنوبی علیه تل آویو

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, آمریکا, اسراییل, تاریخ, جهان, خبر, دیوان داوری لاهه, روسیه, سازمان ملل, فلسطین, نسل کشی, هلند

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه

جلسه رسیدگی به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه که توسط آفریقای جنوبی تنظیم شده، در دیوان بین‌المللی دادگستری آغاز شد. به گزارش ایسنا، در متن شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل خواسته شده فوراً عملیات نظامی خود در نوار غزه را متوقف کند. براساس گزارش‌ها اولین جلسه دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه احتمالا ۳ ساعت به ... آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, اسراییل, اشغالگری, جنوب آفریقا, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, فلسطین, کودکان, نسل کشی, هلند

وزیر خارجه آفریقای جنوبی: اسرائیل باید یک «رژیم آپارتاید» اعلام شود

وزیر خارجه آفریقای جنوبی با اشاره به رفتارهای خشونت‌بار صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان تأکید کرد که تل‌آویو باید به عنوان یک رژیم آپارتاید شناخته شود و کمیته‌ای در این زمینه باید در سازمان ملل تشکیل شود.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، «نالدی پاندور» وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی امروز (چهارشنبه) در جلسه هیأت‌های نمایندگی رؤسای فلسطینی در آفریقا بین روایت فلسطینیان و تاریخ جداسازی نژادی آفریقای جنوبی مقایسه کرد و گفت که تل‌آویو باید بعنوان یک رژیم آپارتاید شناخته شود و مجمع عمومی سازمان ملل باید کمیته‌ای را برای تأیید این که آیا این رژیم به الزامات خود عمل کرده است، تشکیل دهد.

 

روزنامه «جروزالم‌پست» در این خصوص گزارش کرد، وزیر خارجه آفریقای جنوبی در این خصوص گفت:« روایت فلسطینی تداعی کننده تجارب تاریخ خود آفریقای جنوبی از جداسازی نژادی و سرکوب است».

 

اظهارات وزیر خارجه آفریقای جنوبی در دومین نشست رؤسای هیأت‌های نمایندگی فلسطین در آفریقا که در «پرتوریا» یکی از شهرهای پایتخت آفریقای جنوبی برگزار شد، مطرح شده است.

 

اولین سفارت فلسطینی در آفریقای جنوبی در ۱۹۹۵ افتتاح شد. در بیانیه‌ای که در وب‌سایت دولت آفریقای جنوبی قرار گرفته نوشته شده است: « از زمان آغاز دموکراسی در سال ۱۹۹۴، آفریقای جنوبی همیشه متحد فلسطین بوده و به طور مداوم بر مبارزات مردم فلسطین تأکید کرده است و از آن‌ها در تریبون‌های بین‌المللی حمایت کرده و در حد توان خود کمک های مادی ارائه کرده است».

 

جروزالم پست گزارش کرد، پاندور اولین نماینده دولت آفریقای جنوبی بود که قتل «شیرین ابوعاقله» خبرنگار الجزیره در جریان حملات ماه می نظامیان صهیونیست در کرانه باختری را محکوم کرد. وی پس از آن، رفتارهای خشونت‌بار صهیونیست‌ها در مراسم تشییع جنازه ابوعاقله را با وحشیگری ارتش آپارتاید آفریقای جنوبی مقایسه کرد.

 

اظهارات وزیر خارجه آفریقای جنوبی در حالی مطرح شده است که در خرداد ماه، پارلمان کاتولونیا، به عنوان نهاد قانونگذار در بخش خودمختار اسپانیا با صدور قطعنامه‌ای ضمن به رسمیت شناختن جرائم آپارتاید اسرائیل علیه فلسطینی‌ها آن را به شدت محکوم کرد.

 

جنبش «بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل» که یک جنبش جهانی برای منزوی کردن اسرائیل است در بیانیه‌ای از صدور این قطعنامه حمایت و تمجید کرده است.

 

در این بیانیه آمده است: «با این قطعنامه تاریخی، پارلمان کاتولونیا به اولین پارلمان در اروپا تبدیل می‌شود که علناً اذعان کرده سیستم اسرائیل در قبال اراضی اشغال فلسطینی خلاف قوانین بین‌المللی و مصداق جرم آپارتاید به نحوه تشریع شده در بند ۷.۲ اساسنامه  دیوان کیفری بین‌المللی می‌باشد.»

 

سازمان عفو بین‌الملل هم ۳۱ فروردین‌ماه سال جاری با توصیف اسرائیل به عنوان نظام «آپارتاید» اذعان کرد که کشتار و شکنجه رژیم اسرائیل علیه فلسطینی‌ها و سلب حقوق آن‌ها «جنایت علیه بشریت» است.

 

عفو بین‌الملل در آن تاریخ در صفحه توئیتر خود نوشت: «رژیم آپارتاید تنها بخشی از گذشته نیست؛ این واقعیتی است که میلیون‌ها فلسطینی در اسرائیل و سرزمین‌های فلسطینی اشغالی آن را تجربه کرده‌اند و تا به امروز ادامه دارد».

 

این سازمان در ادامه خاطرنشان کرد که گزارش‌های مربوط به قتل‌های غیرقانونی، دستگیری‌های خودسرانه، شکنجه و مجازات‌های دسته‌جمعی را رصد و پیگیری می‌کند.

 

عفو بین‌الملل در پایان گزارش خود نوشت: رژیم آپارتاید جان یک گروه را مهم‌تر از جان گروه دیگر می‌داند و اسرائیل رژیم آپارتایدش را با کشتار، شکنجه و سلب حقوق اولیه فلسطینیان حفظ و تداوم می‌بخشد؛ این جنایت علیه بشریت است و باید خاتمه یابد.

گسترش خشونت و افراطگرایی میان نیروهای پلیس انگلیس و اروپا

گزارش یک اندیشکده مستقر در لندن هشدار می‌دهد که فرهنگ خشونت و افراطگرایی میان نیروهای پلیس انگلیس و همچنین در سراسر اروپا در حال گسترش است.

ادامه

اپارتایت, اتحادیه اروپا, اروپا, المان, انگلستان, بلژیک, جهان, خبر, غرب اروپا, فرانسه, مجارستان

به رگبار بستن جوان سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس + فیلم

پلیس آمریکا تصاویر دوربین لباس مامورانی را که هفته گذشته یک جوان سیاه‌پوست ۲۵ ساله را حین تعقیب و گریز با شلیک ده‌ها گلوله به سمتش به رگبار بستند، منتشر کرد.

ادامه

اپارتایت, امریکا, امریکای شمالی, جهان, حقوق بشر, خبر, فیلم

پایتخت فرانسه صحنه تظاهرات ضدنژادپرستی در آستانه انتخابات پارلمانی

هزاران نفر از مردم فرانسه روز شنبه و یک روز قبل از برگزاری انتخابات پارلمانی، در پایتخت این کشور در اعتراض به سیاست‌های نژادپرستانه و نابرابری‌های اجتماعی دست به تظاهرات زدند.

ادامه

اپارتایت, اعتراضات اجتماعی, جهان, غرب اروپا, فاشیسم, فرانسه, فلسطین

چین: نژادپرستی در آمریکا عمیقا ریشه دوانده است

مقام چینی با اشاره به تیراندازی‌های مکرر در آمریکا تاکید کرد در این کشور تضمینی برای حق زندگی مردم از جمله کودکان و نوجوانان وجود ندارد.  

ادامه

اپارتایت, امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, ایران, تحریم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سوریه, شرق آسیا, ونزوئلا, ویدیو