چرا آمریکا نگران از دست دادن نیجر است؟

کارشناس مسائل آفریقا با اشاره به تصمیم دولت نظامی نیجر برای لغو توافق نظامی با آمریکا و عزم این کشور آفریقایی برای اخراج نظامیان آمریکایی گفت آن‌ها در صورتی که مجبور شوند نیجر را ترک کنند «فقط یک کشور آفریقایی را از دست نمی‌دهند بلکه مرکز تسلط خود بر غرب آفریقا و شمال این قاره ... چرا آمریکا نگران از دست دادن نیجر است؟

ادامه

آپارتایت, آفریقا, آمریکا, آمریکای شمالی, استقلال, الجزایر, ایران, جهان, روسیه, غرب, غرب آفریقا, لیبی, مقاله, نیجر

درخواست آفریقای جنوبی از کشورهای جهان برای شهادت علیه اسرائیل در لاهه

آفریقای جنوبی در ادامه تلاش‌هایش برای حمایت از ملت فلسطین و توقف جنگ در غزه، خواستار شهادت کشورهای مختلف جهان علیه اسرائیل در دادگاه لاهه شد. به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری «سما»، «وسیموزی مادونسلا» سفیر آفریقای جنوبی در هلند، از همه کشورها خواست در پرونده‌ای که کشورش در دیوان بین‌المللی دادگستری مطرح کرده ... درخواست آفریقای جنوبی از کشورهای جهان برای شهادت علیه اسرائیل در لاهه

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, اسراییل, اشغالگری, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, قضایی, نسل کشی, هلند

درخواست کمک سفیر فلسطین از جنبش عدم متعهد

سفیر فلسطین در سازمان ملل از اعضای جنبش عدم تعهد خواست تا اسرائیل را برای اجرای آتش‌بس فوری در غزه تحت فشار قرار دهند. به گزارش خبرگزاری فارس، «ریاض منصور» سفیر فلسطین در سازمان ملل از کشورهای عضو جنبش عدم تعهد خواسته است تا این رژیم را برای اجرای آتش‌بس در غزه تحت فشار قرار ... درخواست کمک سفیر فلسطین از جنبش عدم متعهد

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, استعمار, جنبش غیر متعهدها, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, صهیونیسم, نسل کشی

حمایت روسیه از شکایت آفریقای جنوبی علیه تل آویو

روسیه از شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در دیوان دادگستری بین‌المللی حمایت کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، روسیه از شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل در دیوان دادگستری بین‌المللی به دلیل نسل کشی در غزه حمایت کرد. «آندری کلین»، سفیر روسیه در لندن در مصاحبه با شبکه رادیویی ال بی سی گفت ... حمایت روسیه از شکایت آفریقای جنوبی علیه تل آویو

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, آمریکا, اسراییل, تاریخ, جهان, خبر, دیوان داوری لاهه, روسیه, سازمان ملل, فلسطین, نسل کشی, هلند

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه

جلسه رسیدگی به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه که توسط آفریقای جنوبی تنظیم شده، در دیوان بین‌المللی دادگستری آغاز شد. به گزارش ایسنا، در متن شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل خواسته شده فوراً عملیات نظامی خود در نوار غزه را متوقف کند. براساس گزارش‌ها اولین جلسه دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه احتمالا ۳ ساعت به ... آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, اسراییل, اشغالگری, جنوب آفریقا, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, فلسطین, کودکان, نسل کشی, هلند

چین: نژادپرستی در آمریکا عمیقا ریشه دوانده است

مقام چینی با اشاره به تیراندازی‌های مکرر در آمریکا تاکید کرد در این کشور تضمینی برای حق زندگی مردم از جمله کودکان و نوجوانان وجود ندارد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه چین، ژائو لیجان در کنفرانس خبری با انتقاد از وضعیت حقوق بشر در آمریکا و با اشاره به تیراندازی‌های اخیر در این کشور اعلام کرد در آمریکا تضمینی برای حق زندگی مردم از جمله کودکان و نوجوانان وجود ندارد.

 

سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد نژادپرستی در آمریکا عمیقا ریشه دوانده است و اقلیت‌ها باید با تبعیض نژادی سیستماتیک زندگی کنند. با بستن چشم بر نقض شدید حقوق بشر در داخل، آمریکا چه حقی دارد که مانند یک قاضی عمل کند و در امور سایر کشور‌ها دخالت کند؟

 

سخنگوی وزارت خارجه چین در سخنانی با اشاره به ادعای آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا درخصوص اینکه چین جدی‌ترین چالش نظم بین‌المللی است، گفت: در این اظهارات حقایق با فهرست طولانی از دروغ بصورت اشتباه ارائه می‌شود. درست برعکس است، چون آمریکا جدی‌ترین چالش برای نظم بین المللی است. آمریکا در جایگاهی نیست که بخواهد درباره قوانین صحبت کند. از نظر آمریکا قوانین بین‌المللی باید تابع منافع آن‌ها باشد.

 

او در بخش دیگری از اظهاراتش در پاسخ به این سوال گفت: آمریکا استاد دیپلماسی مبتنی بر زور است. آمریکا قوانین داخلی خود را بالاتر از قوانین بین‌المللی می‌داند و عمداً به تحریم‌های غیرقانونی یکجانبه متوسل می‌شود. از زمان شیوع کووید-۱۹، ونزوئلا، سوریه و ایران با مشکلات شدید اقتصادی و کمبود‌های پزشکی به دلیل تحریم‌های طولانی مدت آمریکا دست و پنجه نرم می‌کنند. در چنین شرایطی، آمریکا به جای توقف آن تحریم ها، آن‌ها را دو برابر کرد و اوضاع را برای این کشور‌ها بدتر کرد.

 

حمله مسلحانه با انگیزه راست‌گرایانه در نیویورک ۱۰ کشته بر جا گذاشت

در تیراندازی در یک سوپرمارکت در شهر بوفالو واقع در ایالت نیویورک آمریکا حداقل ۱۰ نفر کشته شدند. گفته شده این تیراندازی که در منطقه‌ای سیاه‌پوست نشین رخ داده انگیزه‌های راست‌گرایانه داشته است.

ادامه

اپارتایت, امریکا, امریکای شمالی, جهان, حقوق بشر, خبر

هشدار اتحادیه عرب نسبت پیامدهای ساخت هزاران واحد صهیونیست‌نشین در کرانه باختری

اتحادیه عرب نسبت به پیامدهای اقدام اسرائیل در تصویب ساخت چهار هزار واحد صهیونیست‌نشین جدید در کرانه باختری و تخریب ۱۲ روستا در مسافر یطا در جنوب استان الخلیل هشدار داد.

ادامه

اپارتایت, اتحادیه عرب, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

چین: تبعیض نژادی و خشونت مسائلی مداوم و نظام‌مند در آمریکاست/ مساله فلسطین نباید به حاشیه برود

سخنگوی وزارت امور خارجه چین با ابراز نگرانی نسبت به وخیم شدن شرایط حقوق بشری در آمریکا، بار دیگر تکرار کرد که ایالات متحده در موقعیتی نیست که در مورد شرایط حقوق بشر در کشورهای دیگر اظهارنظر کند.

ادامه

اپارتایت, اختلاف طبقاتی, اسپانیا, اسراییل, امریکا, امریکای شمالی, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, شرق آسیا, فلسطین