چرا آمریکا نگران از دست دادن نیجر است؟

کارشناس مسائل آفریقا با اشاره به تصمیم دولت نظامی نیجر برای لغو توافق نظامی با آمریکا و عزم این کشور آفریقایی برای اخراج نظامیان آمریکایی گفت آن‌ها در صورتی که مجبور شوند نیجر را ترک کنند «فقط یک کشور آفریقایی را از دست نمی‌دهند بلکه مرکز تسلط خود بر غرب آفریقا و شمال این قاره ... چرا آمریکا نگران از دست دادن نیجر است؟

ادامه

آپارتایت, آفریقا, آمریکا, آمریکای شمالی, استقلال, الجزایر, ایران, جهان, روسیه, غرب, غرب آفریقا, لیبی, مقاله, نیجر

درخواست آفریقای جنوبی از کشورهای جهان برای شهادت علیه اسرائیل در لاهه

آفریقای جنوبی در ادامه تلاش‌هایش برای حمایت از ملت فلسطین و توقف جنگ در غزه، خواستار شهادت کشورهای مختلف جهان علیه اسرائیل در دادگاه لاهه شد. به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری «سما»، «وسیموزی مادونسلا» سفیر آفریقای جنوبی در هلند، از همه کشورها خواست در پرونده‌ای که کشورش در دیوان بین‌المللی دادگستری مطرح کرده ... درخواست آفریقای جنوبی از کشورهای جهان برای شهادت علیه اسرائیل در لاهه

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, اسراییل, اشغالگری, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, قضایی, نسل کشی, هلند

درخواست کمک سفیر فلسطین از جنبش عدم متعهد

سفیر فلسطین در سازمان ملل از اعضای جنبش عدم تعهد خواست تا اسرائیل را برای اجرای آتش‌بس فوری در غزه تحت فشار قرار دهند. به گزارش خبرگزاری فارس، «ریاض منصور» سفیر فلسطین در سازمان ملل از کشورهای عضو جنبش عدم تعهد خواسته است تا این رژیم را برای اجرای آتش‌بس در غزه تحت فشار قرار ... درخواست کمک سفیر فلسطین از جنبش عدم متعهد

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, استعمار, جنبش غیر متعهدها, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, صهیونیسم, نسل کشی

حمایت روسیه از شکایت آفریقای جنوبی علیه تل آویو

روسیه از شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در دیوان دادگستری بین‌المللی حمایت کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، روسیه از شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل در دیوان دادگستری بین‌المللی به دلیل نسل کشی در غزه حمایت کرد. «آندری کلین»، سفیر روسیه در لندن در مصاحبه با شبکه رادیویی ال بی سی گفت ... حمایت روسیه از شکایت آفریقای جنوبی علیه تل آویو

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, آمریکا, اسراییل, تاریخ, جهان, خبر, دیوان داوری لاهه, روسیه, سازمان ملل, فلسطین, نسل کشی, هلند

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه

جلسه رسیدگی به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه که توسط آفریقای جنوبی تنظیم شده، در دیوان بین‌المللی دادگستری آغاز شد. به گزارش ایسنا، در متن شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل خواسته شده فوراً عملیات نظامی خود در نوار غزه را متوقف کند. براساس گزارش‌ها اولین جلسه دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه احتمالا ۳ ساعت به ... آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, اسراییل, اشغالگری, جنوب آفریقا, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, فلسطین, کودکان, نسل کشی, هلند

به رگبار بستن جوان سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس + فیلم

پلیس آمریکا تصاویر دوربین لباس مامورانی را که هفته گذشته یک جوان سیاه‌پوست ۲۵ ساله را حین تعقیب و گریز با شلیک ده‌ها گلوله به سمتش به رگبار بستند، منتشر کرد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، مقام‌های آمریکایی تصاویر دوربین لباس پلیس را منتشر کردند که نشان می‌دهد ماموران اداره پلیس شهر «آکرون» ایالت اوهایو مرد سیاه‌پوستی که در اوایل صبح دوشنبه (هفتم تیر) به دلیل یک تخلف ناشناخته رانندگی در تعقیبش بودند را به گلوله می‌بندند.

 

قتل «جِیلند واکر» ۲۵ ساله توسط پلیس اعتراضاتی را در آکرون به دلیل خشونت پلیس برانگیخته است. پلیس در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت ماموری که تصاویر دوربین لباسش منتشر شده، در حال رانندگی بود و سعی کرد خودروی واکر را متوقف کند که او ابتدا سرعتش را کاهش داد و سپس با پای پیاده فرار کرد.

 

به گفته پلیس، ماموران پس از خروج از خودروی خود تلاش کردند واکر را با استفاده از شوکر دستگیر کنند اما در نهایت شروع به تیراندازی کردند زیرا او همچنان فرار می‌کرد.

 

به گزارش وبگاه خبری «هیل»، وکیل خانواده واکر قبلاً تخمین زد که پلیس حداقل ۶۰ بار به این جوان ۲۵ ساله شلیک کرده است. «استیو میلت» رئیس پلیس آکرون این فیلم را «ناراحت‌کننده» خواند، اما گفت که مقامات هنوز تعداد دقیق گلوله‌های شلیک شده را مشخص نکرده‌اند.

 

او گفت: با این حال، بر اساس ویدئو، پیش‌بینی می‌کنم که این رقم بالا باشد. گلوله‌های زیادی شلیک شد و من تعجب نمی‌کنم اگر رقم پایان تحقیقات با عددی که در رسانه‌ها منتشر شده مطابقت داشته باشد.

 

این مقام پلیس آمریکا ضمن بیان این که ماموران درگیر هنوز اظهارات خود ارائه نکرده‌اند، مدعی شد «اما آن‌ها واکر را به عنوان یک تهدید تلقی کرده بودند، زیرا به نظر می‌رسید که او در حین تعقیب و گریز با خودرو، شلیک می‌کرد و ماموران معتقد بودند که او (حین فرار با پای پیاده) در حال تغییر وضعیت خود برای شلیک بود». پلیس گفت که یک اسلحه، خشاب پر شده و یک حلقه طلا از خودروی مقتول کشف کردند.

 

طبق این گزارش، با ادامه تحقیقات، هشت مامور درگیر در این حادثه، به مرخصی اداری با حقوق رفته‌اند.

 

معترضان پس از این تیراندازی مرگبار در سراسر شهر تظاهرات کردند و مقامات آمریکایی روز یکشنبه (۱۲ تیر) از آن‌ها خواستند که آرام بمانند و منتظر نتایج تحقیقات کامل باشند.

پایتخت فرانسه صحنه تظاهرات ضدنژادپرستی در آستانه انتخابات پارلمانی

هزاران نفر از مردم فرانسه روز شنبه و یک روز قبل از برگزاری انتخابات پارلمانی، در پایتخت این کشور در اعتراض به سیاست‌های نژادپرستانه و نابرابری‌های اجتماعی دست به تظاهرات زدند.

ادامه

اپارتایت, اعتراضات اجتماعی, جهان, غرب اروپا, فاشیسم, فرانسه, فلسطین

چین: نژادپرستی در آمریکا عمیقا ریشه دوانده است

مقام چینی با اشاره به تیراندازی‌های مکرر در آمریکا تاکید کرد در این کشور تضمینی برای حق زندگی مردم از جمله کودکان و نوجوانان وجود ندارد.  

ادامه

اپارتایت, امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, ایران, تحریم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سوریه, شرق آسیا, ونزوئلا, ویدیو

حمله مسلحانه با انگیزه راست‌گرایانه در نیویورک ۱۰ کشته بر جا گذاشت

در تیراندازی در یک سوپرمارکت در شهر بوفالو واقع در ایالت نیویورک آمریکا حداقل ۱۰ نفر کشته شدند. گفته شده این تیراندازی که در منطقه‌ای سیاه‌پوست نشین رخ داده انگیزه‌های راست‌گرایانه داشته است.

ادامه

اپارتایت, امریکا, امریکای شمالی, جهان, حقوق بشر, خبر