مسکو: آسه‌آن به‌رغم فشارهای بی‌سابقه آمریکا پذیرای تعامل با روسیه است

نماینده دائمی روسیه در اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) با تاکید بر اهمیت روابط روسیه آسه آن گفت که این اتحادیه به رغم فشارهای بی‌سابقه غرب پذیرای تعامل با روسیه است. به گزارش ایسنا، «یوگنی زاگاینوف» نماینده دائمی روسیه در اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) گفت که این اتحادیه پذیرای تعامل با روسیه ... مسکو: آسه‌آن به‌رغم فشارهای بی‌سابقه آمریکا پذیرای تعامل با روسیه است

ادامه

آ. سه. آن, آسیای جنوب شرقی, آمریکا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنوب شرق آسیا, جهان, چین, روسیه, غرب, گزارش, لائوس

پوتین: در پیروزی روسیه هیچ تردیدی نیست

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که در پیروزی مسکو در جنگ جاری با اوکراین هیچ شکی ندارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مراسم رژه «روز پیروزی» در میدان سرخ مسکو، ضمن محکوم کردن تلاش‌های اوکراین و متحدان غربی این کشور برای تحریف تاریخ و به‌راه‌انداختن جنگ‌های ... پوتین: در پیروزی روسیه هیچ تردیدی نیست

ادامه

استعمار, اوکراین, تاریخ, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش, نئونازیسم

تدارک روسیه برای استقرار سامانه‌های موشکی میان‌برد در واکنش به‌اقدامات آمریکا

معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: متخصصان روسی در پاسخ به اقدامات بی‌ثبات‌کننده آمریکا برای استقرار سامانه‌های موشکی میان‌برد و کوتاه‌برد در مناطق مختلف جهان، به طور پیشگیرانه در حال برنامه ریزی ایجاد پایگاه‌هایی برای استقرار موشک‌هایی از این نوع است. به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس،‌ سرگئی ریابکوف در این باره افزود:‌ همانطور ... تدارک روسیه برای استقرار سامانه‌های موشکی میان‌برد در واکنش به‌اقدامات آمریکا

ادامه

آسیا, آمریکا, اروپا, اقیانوسیه, بالتیک, جنگ سرد, جهان, روسیه, کالینینگراد, گزارش

روزنامه کوریه دلاسرا: در نشست آتی ناتو تصمیم مهمی درباره عزام نیرو به‌ اوکراین اتخاذ خواهد شد

رسانه‌های ایتالیا از احتمال تصممی ناتو در نشست آتی برای عدم مداخله مستقیم در اوکراین خبر دادند. به گزارش ایلنا، روزنامه ایتالیایی کوریه دلا سرا با استناد به پیش‌نویس سند بیانیه نشست ناتو برای جولای آینده ممکن است این ائتلاف در نشست آتی خود تصمیم به عدم مداخله مستقیم در درگیری در اوکراین بگیرد. به ... روزنامه کوریه دلاسرا: در نشست آتی ناتو تصمیم مهمی درباره عزام نیرو به‌ اوکراین اتخاذ خواهد شد

ادامه

آمریکا, اوکراین, ایتالیا, بالتیک, بلژیک, بلغارستان, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق, غرب, گزارش, ناتو

زخمی‌شدن ده‌ها تن از سربازان ناتو در حین رزمایش در سوئد

یکی از روزنامه‌های سوئد گزارش داد که در جریان رزمایش ناتو در این کشور ده‌ها سرباز زخمی شدند. به گزارش ایسنا، روزنامه «آفتونبلادت» چاپ سوئد نوشت، در جریان رزمایش چتربازی ناتو در این کشور بیش از ۱۰ سرباز شرکت‌کننده در این مانور نظامی زخمی شده‌اند. به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در این گزارش آمده است، ... زخمی‌شدن ده‌ها تن از سربازان ناتو در حین رزمایش در سوئد

ادامه

آمریکا, ایتالیا, جنگ سرد, جهان, خبر, سوئد, مجارستان, ناتو

گلوبال تایمز: بایدن به سفر شرم‌آور خود در خاورمیانه پایان داد

یک نشریه چینی در گزارشی، سفر اخیر رئیس‌جمهور آمریکا به خاورمیانه را اشتباه بزرگ و شرم‌آور خواند.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نشریه گلوبال تایمز در گزارشی با اشاره به سفر اخیر «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، به خاورمیانه که با هدف اطمینان بخشی از نفوذ واشنگتن در منطقه انجام شد، آن را اشتباه بزرگ و شرم‌آور خواند.

 

تحلیلگران ارشد چینی در این گزارش نوشتند نفوذ آمریکا در منطقه کاهش یافته و دستِ خالی بایدن از این سفر هم نشانه همین مسئله است.

 

بایدن از سفر چهار روزه خود به خاورمیانه در حالی به آمریکا بازگشت که نتوانسته بود اهداف اصلی خود یعنی تحت فشار قرار دادن کشور‌های منطقه برای مهار ایران و متقاعد کردن آن‌ها برای افزایش عرضه نفت برای کاهش درآمد نفتی روسیه را محقق کند.

 

کارشناسان چرخش بایدن به سمت کشور‌های خاورمیانه در شرایطی که آمریکا در بحران نفتی قرار دارد را خودخواهی و ریاکاری آمریکا در برابر کشور‌های منطقه دانسته و گفتند که اولین سفر بایدن به خاورمیانه یک اشتباه بزرگ و ناخوشایند دیپلماتیک بود.

 

اما از نظر کارشناسان چینی، سفر بایدن به خاورمیانه «بی‌ثمر و شرم‌آور» بود، زیرا دو هدف اصلی دولت آمریکا یعنی هماهنگ کردن کشور‌های منطقه برای ایجاد یک بازدارندگی موثر علیه ایران و فشار بر افزایش عرضه نفت محقق نشد.

 

یکی از استادان مؤسسه روابط بین‌الملل در دانشگاه روابط خارجی چین در پکن که خواست نامش فاش نشود، به گلوبال تایمز گفت که تاکنون هیچ یک از این اهداف محقق نشده است.

 

رویترز هم در گزارشی نوشت بیانیه اجلاس مبهم بود و عربستان سعودی امید‌های آمریکا را مبنی بر اینکه این نشست می‌تواند زمینه‌ساز یک اتحاد امنیتی منطقه‌ای برای مبارزه با تهدیدات ایران باشد، را از بین برد.

 

«زو ویلی» مدیر «موسسه مطالعات خاورمیانه» در دانشگاه مطالعات بین‌المللی شانگهای، هم در اظهاراتی گفت: «سفر بایدن برای کشور‌های منطقه نشانه‌های نگران کننده‌ای دارد، آن‌ها آشکارا متوجه شدند که آمریکا تلاشی برای حل مشکلات نمی‌کند؛ بلکه به دنبال دامن زدن به اختلافات است. چین هیچ دشمنی در خاورمیانه ندارد و روابطش فقط بر پایه همکاری متقابل است؛ همچنین چین کشور‌های خاورمیانه را پند نمی‌دهد و تحریم علیه آن‌ها اعمال نمی‌کند.»

 

سخنگوی سفارت چین در سرزمین‌های اشغالی هم در واکنش به اظهارات بایدن در جریان سفرش، گفت: «خاورمیانه سرزمین مردم آن است، نه حیاط خلوت برای کسی.»

 

در همین راستا روزنامه‌های نیویورک تایمز و گاردین تایید کردند بایدن در سفر خود به خاورمیانه با شکست مواجه شده است. کارشناسان تأیید کردند که او چیزی را که در ازای آن به منطقه آمده بود، دریافت نکرده است. یعنی کشور‌های منطقه که عمده تولیدکنندگان نفت در جهان هستند وعده افزایش تولید نفت را نداند یا به میزان کمی آن را افزایش دادند.

هشدار نماینده پارلمان آلمان درمورد خطر جنگ جهانی سوم/ ناتو بزرگترین ماشین جنگی جهان است

یک قانونگذار آلمانی هشدار داد که غرب با ارسال تسلیحات به اوکراین، خطر وقوع جنگ جهانی سوم را افزایش می‌دهد.

ادامه

اروپا, المان, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا

لاوروف: مربیان ناتو اقدامات نیروهای نظامی اوکراینی را هدایت می‌کنند/ وانگ ایی: پکن مذاکرات صلح را ترویج خواهد کرد

وزیر امور خارجه روسیه در مقاله‌ای که صبح امروز، دوشنبه، در روزنامه “ایزوستیا”، چاپ مسکو منتشر شده، اعلام کرده است که مربیان ناتو و متخصصین کار با سامانه‌های پرتاب موشک چندگانه غربی در حال حاضر بطور مستقیم اقدامات نیروهای مسلح اوکراین و گردان‌های ملی گرا را در میدان نبرد هدایت می‌کنند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, المان, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, سازمان ملل, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, غرب, مجارستان, مولداوی, ناتو

روایت نیویورک تایمز از سفر بایدن به خاورمیانه با نیم‌نگاهی به چین و روسیه

روزنامه نیویورک تایمز نوشت: جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در سفر به خاورمیانه نگاهی به چین و روسیه نیز داشت و تلاش کرد ضمن وادار کردن روسیه به پرداخت تاوان برای جنگ اوکراین، شرکت های چینی را از توافق ها در زمینه فناوری در خاورمیانه محروم کند.

ادامه

اروپا, اقتصادی, امارات, امریکا, امریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, عربستان سعودی