خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

تداوم دخالت‌های سفیر آمریکا در بغداد، عراقی‌ها را به ستوه آورده است. به نقل از المعلومه، ادامه دخالت‌های «النا رومانوسکی» سفیر آمریکا در امور امنیتی و مسائل اجتماعی عراق، واکنش محافل عراقی را به همراه داشته است. در این راستا «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمانی صادقون عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از کشورش به خاطر ... خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

ادامه

آمریکا, اروپا, جهان, خاورمیانه, عراق, غرب, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

منابع رسانه‌ای امروز چهارشنبه، از مخالفت دادگاه اسراییل با درخواست تسهیل شرایط «مروان البرغوثی» از رهبران جنبش فتح در زندان خبر دادند. به گزارش ایسنا، روزنامه عبری‌زبان «یسرائیل هیوم» در این باره نوشت: دادگاه اسرائیل درخواست مروان البرغوثی، اسیر فلسطینی را برای تسهیل شرایطش در زندان را قاطعانه رد کرد. البرغوثی در سال ۲۰۰۲ و ... مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اختیارات دولت شامل تمام سرزمین‌های فلسطینی از جمله نوار غزه می‌شود. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «محمد مصطفی»، نخست وزیر فلسطین تشکیلات خودگردان فلسطین امروز -سه‌شنبه- تاکید کرد که به رسمیت شناختن کشور فلسطین با مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی بیت‌المقدس شرقی محور راهکار دو کشوری قرار دارد. مصطفی از ... تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

ادامه

تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

چین با اشاره به حضور نمایندگان گروه‌های حماس و فتح در پکن، اعلام کرد که آنها برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی به توافق رسیدند. به گزارش ایرنا از رویترز، لین جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت، نمایندگان جنبش‌های فلسطینی فتح و حماس در پکن رایزنی کردند و بر قصد خود برای ادامه گفت وگو ... چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

ادامه

اسراییل, چین, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا, فلسطین, همبستگی

افتتاح خط انتقال گاز «جریان ترک» در ۸ ژانویه ۲۰۲۰

وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه اعلام کرد که خط لوله انتقال گاز طبیعی «جریان ترک» در تاریخ ۸ ژانویه ۲۰۲۰ (۱۸ دی ۱۳۹۸) افتتاح خواهد شد.

 

ایرنا؛ به گزارش خبرگزاری آناتولی در روز شنبه، فاتح دونمز وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه طی سخنانی در نشست روسای حزب حاکم عدالت و توسعه در شهر بیلجیک ترکیه گفت: در تاریخ ۸ ژانویه (۱۸ دی ۱۳۹۸) خط لوله انتقال گاز طبیعی «جریان ترک» را افتتاح خواهیم کرد.

 

وی افزود: با خطوط لوله انتقال گاز طبیعی از شرق و شمال در بازارهای بین المللی جایگاه مهمی و غیر قابل انکاری خواهیم یافت.

 

وزیر انرژی ترکیه با بیان اینکه با تکمیل پروژه گازی تاماپ (ترانس آناتولی)، به اروپا وصل خواهند شد اظهار داشت: هنگام امضای این پروژه، برخی‌ها آن را رویایی دانسته و قدرت ترکیه و پتانسیل این ملت را کوچک شمردند. تاناپ را به پایان رساندیم. منتظریم که آنها گاز به اروپا بدهند.

 

وی در پایان سخنان خود گفت: اکنون در حال اتمام پروژه غول پیکر دیگری هستیم. دو پروژه تاناپ و جریان ترک نیاز انرژی و گاز طبیعی ملت ترکیه را بدون هیچ مشکلی تامین خواهد کرد. همچنین در تضمین امنیت تامین امنیت عرضه گاز طبیعی در اروپا٬ نقش اساسی خواهیم داشت.

 

ترکیه و روسیه علیرغم رقابت در کشورهای مختلف مانند سوریه و لیبی و شرق اروپا، روابط گسترده اقتصادی و تجاری دارند و با افتتاح خط لوله جریان ترک از روسیه به ترکیه با گذر از دریای سیاه، درهم تنیدگی اقتصادی دو کشور به ویژه در عرصه انرژی به طور روزافزونی افزایش خواهد یافت.

 

خبر اعلام افتتاح جریان ترک در آینده نزدیک در حالی است که دولت آمریکا چند روز پیش تحریم‌هایی را در مورد شرکت‌های مشارکت کننده در طرح خط لوله گاز جریان شمالی ۲ و جریان ترکیه وضع کرد.

 

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه هم در پاسخ به تحریم‌های آمریکا، در پایان سفر خود به مالزی در گفت وگو با خبرنگاران گفت که در واکنش به تحریم های آمریکا ترکیه نیز تحریم‌های متقابلی را اعمال می کند.

 

اردوغان اظهار داشت: (سنای آمریکا) مدعی است که در رابطه با جریان ترک تحریم هایی را اعمال خواهد کرد. این تجاوز به حقوق ماست ما نیز تحریم‌های متقابلی اعمال خواهیم کرد.

 

همزمان وزارت امور خارجه ترکیه نیز تصوب بندهایی در لایحه بودجه دفاعی ۲۰۲۰ در کنگره آمریکا و امضای آن توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا علیه منافع آنکارا را محکوم کرد.

 

حامی آکسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه طی بیانیه‌ای با اشاره به تصویب بودجه برخی سازمان‌ها و فعالیت‌ها توسط کنگره ایالات متحده، اظهار داشت: استفاده ابزاری از روند معمول تصویب بودجه در کنگره آمریکا که بار دیگر جاه طلبی‌های سیاسی کوتاه مدت سیاستمداران آمریکایی را نشان داد، محکوم می کنیم.

ایرنا

مشاور پیشین ترامپ: رزمایش ایران، چین و روسیه برای آمریکا خطرناک است

مشاور پیشین رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به رزمایش دریایی ایران، روسیه و چین گفت: پیام این رزمایش خطرناک برای آمریکا این است که ما باید با محوری تازه رویارویی کنیم.

ادامه

اتحاد شوروی, امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, ژاپن, شرق آسیا, شرق اروپا, کره جنوبی

نگاهی به اسناد تأییدکنندهٔ نفوذ اطلاعاتی-سیاسی و مداخلهٔ جمهوری اسلامی ایران در امور داخلی عراق

در بحبوبهٔ روزهای پاییزی آبان که تظاهرات اعتراضی گستردهٔ مردم ایران به افزایش بهای سوخت و در واکنش به دیگر سیاست‌های اقتصادی-اجتماعی و فساد نهادینه شده در حکومت ولایی در سراسر کشور جریان بود، و در هنگامهٔ تظاهرات مردم عراق علیه فساد دولتی و بیکاری و نبود خدمات اجتماعی و سهمیه‌بندی قومی-فرقه‌یی و دخالت خارجی ... نگاهی به اسناد تأییدکنندهٔ نفوذ اطلاعاتی-سیاسی و مداخلهٔ جمهوری اسلامی ایران در امور داخلی عراق

ادامه

ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, فلسطین, لبنان

روزنامه ژاپنی: اعزام نیرو به خاورمیانه، تسلیم‌ شدن مقابل آمریکا است

یکی از روزنامه‌های پرتیراژ ژاپنی با بیان اینکه تصمیم اعزام نیروی نظامی به غرب آسیا، صرفا تسلیم شدن در برابر آمریکا است، نوشت به نظر می‌رسد هیچ قصدی برای فشار نظامی علیه ایران نیست.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, ژاپن, شرق آسیا

تحلیلگر اندیشکده رَند؛ اهداف رزمایش مشترک دریایی ایران، چین و روسیه

تحلیلگر اندیشکده رَند واشنگتن به تلویزیون “پی بی اس” آمریکا گفت مقامات ایرانی می‌گویند پشتوانه روسیه و چین، دو ابرقدرت جهانی را داریم. بنابراین ما را نمی‌توانید منزوی کنید.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, عربستان سعودی, گفتگو