نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، رهبران اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد و گفت که آنها باید استعفا دهد زیرا همه پروژه‌های کلیدی خود را به شکست کشانده‌اند. به گزارش اسپوتنیک، اوربان در یک کنفرانس مطبوعاتی، که ویدئو آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، گفت:” اکنون رهبران اتحادیه اروپا ... نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خبر, فساد, مجارستان

مبارزهٔ کارگران و زحمتکشان بر ضد آزادسازیِ مزد

به‌رغم نرخ‌های تورم‌ بالای ۵۰ درصد، با تعیین افزایش مزد و مستمری ۲۰ درصدی در لایحه بودجه‌ها، رئیسی و نمایندگان مجلسِ یکدستِ یازدهم یورش وحشیانه‌ای برای آزادسازی مزد و مستمری کارگران و بازنشستگان را به‌پیش برده‌اند. با تشدید بهره‌کشی از زحمتکشان و پیش‌بُرد اقتصاد نولیبرالی هدف رئیس‌جمهور برگزیدهٔ خامنه‌ای هماهنگ کردن بیش از پیش اقتصاد ... مبارزهٔ کارگران و زحمتکشان بر ضد آزادسازیِ مزد

ادامه

امپریالیسم, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, سازمان جهانی کار, عدالت اجتماعی, غارتگری, فساد, فقر, کارگری, معیشت, نئولیبرالیسم

ایاد علاوی: آمریکا عراق را ویران کرد/ اسرائیل یک توطئه علیه منطقه است

نخست وزیر پیشین عراق تأکید کرد آمریکا با اشغال این کشور و تصمیماتی که بعدا درباره موسسات دولتی گرفت، عراق را ویران کرد. به گزارش ایسنا، ایاد علاوی، نخست وزیر پیشین عراق گفت: آمریکا با اشغال عراق و نحوه سرنگونی صدام و تصمیماتی که درباره موسسات دولتی گرفت، عراق را ویران کرد. واشنگتن مسؤول بسیاری ... ایاد علاوی: آمریکا عراق را ویران کرد/ اسرائیل یک توطئه علیه منطقه است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اشغالگری, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, عراق, فساد

خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

خبرگزاری فرانسه با اشاره به تشدید بحران سیاسی برای کابینه بنیامین نتانیاهو در پی تظاهرات بی‌وقفه معترضان در داخل اراضی اشغالی برای مطالبه استعفای او پیش‌بینی کرد که روزهای این نخست وزیر اسرائیل به شماره افتاده است. به گزارش ایسنا، این خبرگزاری فرانسوی در تحلیل خود با اشاره به تظاهرات هزاران معترض در سرزمین‌های اشغالی ... خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, زنان, فساد, فلسطین, کودکان, گزارش

بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

۶۳ حساب بانکی به نام رئیس قوه قضائیه / تذکر نماینده مجلس درباره حساب‌های بانکی ناشفاف قوه قضائیه

مطابق گزارش‌ها تعدادی حساب بانکی به اسم قوه قضائیه وجود دارد که سود موجودی آنها به ماهی ۲۰ میلیارد تومان می‌رسد. وزیر اقتصاد می‌گوید سود این حساب‌ها صرف “برخی هزینه‌های معین” قوه قضائیه می‌شود.

در هفته‌های گذشته خبرهایی درباره تعدادی حساب بانکی به نام قوه قضائیه یا رئیس این قوه، صادق لاریجانی منتشر شد که وزیر اقتصاد، علی طیب‌نیا چند روز پیش بخشی از آنها را تکذیب و قسمتی را تائید کرد.

محمود صادقی، عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید مجلس دهم در نشست علنی دوشنبه، ۲۴ آبان در یک تذکر شفاهی از رئیس قوه قضائیه خواست درباره این حساب‌ها شفاف‌سازی کند.

سایت خبری “آمد نیوز” چندی پیش گزارش داد که ۶۳ حساب بانکی به نام رئیس قوه قضائیه در بانک ملی وجود دارد که موجودی آنها حدود هزار میلیارد تومان است.
یک مقام ارشد قوه قضائیه که نامش فاش نشده به آمدنیوز گفته است که دو نفر از مدیران بانک ملی متوجه وجود حساب‌هایی در این بانک به نام لاریجانی شدند که “وجوه قوه قضاییه و دعاوی حقوقی و کیفری” به آنها واریز می‌شده و این موضوع را به اطلاع علی طیب‌نیا، وزیر اقتصاد و دارایی رسانده‌اند.

سود سپرده‌های قوه قضائیه

طیب‌نیا هفته گذشته (۱۸ آبان) در یک برنامه تلویزیونی گفته بود: «از ۲۰ سال پیش با هماهنگی خزانه کل کشور و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مجموعه مبالغی با رعایت حدود قانونی و موازین شرعی برای قوه قضائیه به صورت سپرده در سیستم بانکی کشور قرار گرفته است.»

او با بیان این‌که “طبعا به این مبالغ سودهایی نیز تعلق گرفته” استفاده از اصل پول‌ها را تکذیب کرد و گفت: «سود حاصله از مبالغ مذکور، صرفا برای برخی هزینه‌های معین در قوه قضائیه صرف شده است.»

به گزارش خبرگزاری ایلنا، عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید با اشاره به این اظهارات وزیر اقتصاد از او خواسته که توضیح دهد منظورش از “حدود قانونی و موازین شرعی” چیست.

محمود صادقی گفت: «کدام قانون اجازه می‌دهد وجوه دولتی به حساب‌های شخصی واریز شود. به‌ویژه این‌که بخش قابل ‌توجهی از وجوه واریزی به این حساب‌ها، متعلق به اشخاص حقیقی، اصحاب دعوی در محاکم حقوقی و کیفری و بعضاً متعلق به متهمان در دادسراها است که بابت قرارهای وثیقه و تودیع خسارت‌های احتمالی به صندوق دادگستری واریز می‌شود.»

سپرده‌گذاری با پول مردم

نماینده اصلاح‌طلب مجلس می‌پرسد “کدام موازین شرعی اجازه می‌دهد، قوه قضائیه در این وجوه تصرف کند و با سپرده‌گذاری این وجوه، سود حاصله را تملک کند”.
وب‌سایت آمدنیوز در کانال تلگرامی خود نوشته بود که طیب‌نیا پس از دریافت گزارش دو مدیر بانک ملی درباره این حساب‌ها موضوع را در هیئت دولت و با رئیس جمهور حسن روحانی مطرح می‌کند.

ظاهرا این ماجرا به سازمان بازرسی کل کشور نیز کشیده شده است. بنابر این گزارش صادق لاریجانی به خاطر طرح موضوع حساب‌ها در دولت به شدت از طیب‌نیا گلایه کرده و دستگاه قضائی برای دو مدیر بانک ملی و دو کارشناس سازمان بازرسی حکم بازداشت صادر کرده است.

سایت خبری “سحام‌نیوز” به تازگی ضمن تائید شایعات منتشر شده درباره این حساب‌های بانکی، مدعی شده که منابع آگاه جزئیات بیشتری از این ماجرا را فاش کرده‌اند که در آینده منتشر می‌شود.

درخواست توضیح از صادق لاریجانی

وزیر اقتصاد که وجود این حساب‌ها و سود بانکی تعلق گرفته به آنها را تائید کرده، نسبت دادن این حساب‌ها به شخص رئیس قوه قضائیه را ” قطعا کاملا ناصحیح” خوانده است.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید در تذکر شفاهی خود در مجلس گفت: «از رئیس محترم قوه قضائیه به‌عنوان قوه‌ای که پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی و مسئول تحقق بخشیدن به عدالت است، درخواست دارم برای جلوگیری از ادامه سوءاستفاده بیگانگان و به‌منظور شفاف‌سازی و تنویر افکار عمومی گزارشی از عملکرد این حساب‌ها شامل مبالغ واریز شده، سود حاصله و موارد مصرف آن را طی ۵ سال گذشته اعلام کنند.»

طیب‌نیا درباره تعداد حساب‌های بانکی قوه قضائیه و میزان موجودی آنها اطلاعات بیشتری ارائه نکرده است. اگر چنان که محمود صادقی گفته بخشی از موجودی این حساب‌ها متعلق به صاحبان دعواهای حقوقی باشد، کمترین تخلف قوه قضائیه می‌تواند استفاده غیرقانونی از بهره بانکی این سپرده‌ها قلمداد شود.
صدای آلمان

اسناد تازه از تخلفات گسترده در پرونده دکل نفتی گمشده!

زیرمجموعه شرکت‌های CNPC طی سه مرحله کل مبلغ قرارداد به شرکت‌های دیگری غیر از شرکت فروشنده پرداخت می‌شود. متأسفانه با گذشت بیش از یک سال از آخرین پرداختی و با آنکه قرارداد ۱۰۰روزه بود، نه تنها دکل تحویل نشد بلکه مدیرعامل وقت شرکت گواهی کرد که در زمان انعقاد قرارداد دکل را تحویل گرفته است! ... اسناد تازه از تخلفات گسترده در پرونده دکل نفتی گمشده!

ادامه

ایران, خبر, فساد

حکم اعدام برای دو مقام مفسد در چین

دستگاه قضایی چین روز جمعه از صدور حکم اعدام برای دو مقام مفسد این کشور خبر داد که مرتکب فساد مالی شده و ضمن دریافت رشوه‌های کلان، از راههای غیرقانونی منابع مالی قابل توجهی کسب کرده اند. به گزارش ایرنا، یکی از این افراد «جو مینگ گوا» از مقام های ارشد استان «گوانگ دونگ» در ... حکم اعدام برای دو مقام مفسد در چین

ادامه

جهان, چین, خبر, شرق آسیا, فساد

مرتضوی در پرونده تامین اجتماعی به تحمل شلاق محکوم شد!

سعید مرتضوی به اتهام “تصرف غیرقانونی” و “اهمال در انجام وظیفه” در پرونده تامین اجتماعی به تحمل ۷۰ و ۶۵ ضربه شلاق محکوم شد. به گفته وکلای شاکیان، قاضی حتی نام “اختلاس” بر اتهامات مرتضوی نگذاشته است.   مصطفی ترک‌همدانی، وکیل مدافع شاکیان پرونده تامین اجتماعی به خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا گفته حکم سعید مرتضوی ... مرتضوی در پرونده تامین اجتماعی به تحمل شلاق محکوم شد!

ادامه

ایران, خبر, فساد

روایت حاجی از تخلف صندوق ذخیره فرهنگیان: ماجرای آقای «ر» / پشت‌پرده فساد میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان

ابعاد تخلف رخ‌داده در صندوق ذخیره فرهنگیان روزبه‌روز گسترده‌تر می‌شود. حالا هم ماجرای آقای «ر»، از سهام‌داران بانک سرمایه مطرح شده و هم پای بابک زنجانی به پرونده باز شده است. این تمام ماجرا نیست، موضوع واردات خودروهای لوکس هم بخش دیگری از پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان است. اینها مواردی است که مرتضی حاجی، عضو ... روایت حاجی از تخلف صندوق ذخیره فرهنگیان: ماجرای آقای «ر» / پشت‌پرده فساد میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان

ادامه

ایران, خبر, فساد