گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

نماینده دبیر کل سازمان ملل: بریکس تاثیر بسزایی در توسعه آفریقا دارد

لئوناردو سانتوس سیمائو، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در غرب آفریقا و ساحل گفت که گسترش گروه بریکس تأثیر مفیدی بر توسعه کشورهای قاره آفریقا خواهد داشت. به گزارش ایرنا، سیمائو در مصاحبه با تاس افزود: امیدوارم بریکس بتواند یک منبع برای تامین مالی توسعه آفریقا، بویژه برای غرب آفریقا و ساحل باشد. وی ... نماینده دبیر کل سازمان ملل: بریکس تاثیر بسزایی در توسعه آفریقا دارد

ادامه

اتیوپی, اقتصادی, ایران, بریکس, جهان, چین, روسیه, عربستان سعودی, غرب آفریقا, گزارش

صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین رسید. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اوکراین سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار را دریافت کرد. «دنیس شمیهال»، نخست‌وزیر اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کرد که اوکراین در چارچوب برنامه مالی جدید، سومین ... صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

ادامه

آمریکا, افغانستان, اقتصادی, اوکراین, خبر, روسیه, شرق اروپا, صندوق بین‌المللی پول, غرب

شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

در سال گذشته وضع معیشت اکثر مردم کشور، یعنی طبقۀ کارگر و دیگر زحمتکشان شاغل در شهرها و روستاها و بازنشستگان، نه‌تنها بهتر نشد، بلکه بدتر هم شد. شواهد حاکی از آن است که این روند امسال نیز ادامه خواهد داشت. همهٔ وعده‌های دولت رئیسی، همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، سراپا پوچ بود و اَبَربحران‌های چندوجهی ... شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

ادامه

آمریکا, استبداد, استثمار, اسلام سیاسی, اقتصادی, امپریالیسم, ایران, بانک جهانی, جهان, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, صندوق بین‌المللی پول, کارگری, معیشت, مقاله, نئولیبرالیسم

ماجرای افشای ارسال تسلیحات از جمهوری آذربایجان به اوکراین

رسانه نظامی روسیه از ارسال تسلیحات از جمهوری آذربایجان به اوکراین از طریق کشور سوم خبر داد، اما باکو آن را رد کرد. به گزارش ایسنا، یک رسانه مشهور حوزه نظامی روسیه می‌گوید با بررسی اسناد دادگاه‌های اوکراین به نکات جالب توجهی درباره همکاری نظامی باکو-کی‌یف رسیده است. کانال تلگرامی «ریبار» که بیش از ۱.۲ ... ماجرای افشای ارسال تسلیحات از جمهوری آذربایجان به اوکراین

ادامه

آذربایجان, اقتصادی, اوکراین, ترکیه, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

رئیس انجمن برنج خوزستان در واکنش به سخنگوی دولت: واردات برنج خارجی باعث بیکار شدن کشاورزان داخلی می‌شود

وی افزود: اگر برنجکاران ما بیکار شوند، جناب نوبخت فکری برای اشتغال آن‌ها می‌کند؟ برنج خوزستان اکنون با قیمت ۵ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم عرضه می‌شود و کاملاً بهداشتی و ارگانیک است. در صورتی که برنج‌های هندی دارای درصد بالای سموم غیراستاندارد هستند. حتی برنج استان قابل مقایسه با برنج استان‌های شمالی نیست زیرا برنج استان‌های شمالی با قیمت حداقل ۱۰ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم به فروش می‌رسد.

 

گلایه‌های رئیس انجمن برنج خوزستان از دلایل واردات برنج

 

رئیس انجمن برنج خوزستان در واکنش به صحبت اخیر سخنگوی دولت مبنی بر اینکه کشاورزان درک کنند برنج خارجی برای ما ارزان‌تر تمام می‌شود، گفت: برنج خارجی باعث بیکار شدن کشاورزان داخلی می‌شود و آیا سخنگوی دولت فکری به حال اشتغال برنجکاران بیکار می‌کند؟

 

محمد سواری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: ۱۵۰ هزار خانوار در خوزستان از طریق کشت برنج ارتزاق می‌شوند. بنابراین نباید به این نگاه کنیم که برنج خارجی یا داخلی چقدر برای ما تمام می‌شود بلکه باید به این ۱۵۰ هزار خانواری نگاه کنیم که معیشت‌شان از طریق کشت برنج تأمین می‌شود.

 

وی افزود: اگر برنجکاران ما بیکار شوند، جناب نوبخت فکری برای اشتغال آن‌ها می‌کند؟ برنج خوزستان اکنون با قیمت ۵ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم عرضه می‌شود و کاملاً بهداشتی و ارگانیک است. در صورتی که برنج‌های هندی دارای درصد بالای سموم غیراستاندارد هستند. حتی برنج استان قابل مقایسه با برنج استان‌های شمالی نیست زیرا برنج استان‌های شمالی با قیمت حداقل ۱۰ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم به فروش می‌رسد.

 

سواری در خصوص عملیات برداشت برنج خاطرنشان کرد: تاکنون ۳۰ تا ۴۰ درصد مزارع برداشت شده‌اند و عملیات برداشت همچنان ادامه دارد. حداکثر عملکرد مزارع شلتوک ۴ تن در هر هکتار است و پیش‌بینی می‌شود حداقل تولید شلتوک استان ۱۶۰ هزار تن باشد.

 

وی ادامه داد: ۶۰ درصد از این ۱۶۰ هزار تن شلتوک برنج سفید و شکسته خواهد بود. امسال در مجموع، مزارع شلتوک عملکرد خوبی در واحد سطح داشته‌اند و احتمالاً هم میزان تولید و برداشت و هم کیفیت برنج‌ها نسبت به تولیدات سال گذشته بهتر خواهد بود و تاکنون مصرف‌کنندگان از برنج‌های امسال ما رضایت داشته‌اند.

 

رئیس انجمن برنج خوزستان تأمین برق کارخانجات شالیکوبی خوزستان را از مهمترین دغدغه‌های و چالش‌های موجود دانست و عنوان کرد: کارخانه‌های شالیکوبی در استان طبق اصرار مسئولین استانداری، جهاد کشاورزی و … مکلف به مدرن کردن دستگاه‌ها و تجهیزات خود شدند و با صرف هزینه‌های بسیار نسبت به خرید دستگاه‌های مدرن اقدام کردند.

 

سواری افزود: شرکت توزیع برق کارخانه‌های شالیکوبی را بسیار مورد آزار قرار می‌دهد. برای مثال از کارخانه‌های شالیکوبی مدارکی مطالبه می‌کند که تهیه این مدارک در مدت زمان مقرر مقدور نیست. کارخانه‌های شالیکوبی معادل ظرفیت خود اقدام به خرید محصولات برنجکاران نمی‌کنند.

 

وی ادامه داد: از این شرکت خواهش می‌کنیم فعلاً برق کارخانه‌های شالیکوبی را با کوتاه‌ترین راه ممکن تامین کند تا انتقال تمام محصولات مزارع شلتوک به کارخانه‌های شالیکوبی بدون مشکل انجام شود. فعلاً بخش عظیم و عمده مشکلات برنجکاران و کارخانه‌های شالیکوبی با شرکت توزیع نیروی برق است. حل این مشکل به کیفی کردن برنج استان کمک بسیار بهینه‌ای خواهد کرد و کاهش درصد برنج شکسته را به دنبال خواهد داشت.

 

سواری با اشاره به مکاتبات بی‌نتیجه با صدا و سیمای خوزستان جهت پوشش اخبار برنجکاران و فرهنگسازی در خصوص مصرف برنج استان گفت: تاکنون مکاتبات زیادی با صدا و سیمای خوزستان و رئیس این سازمان داشتیم تا با فرهنگ‌سازی مردم استان را به سمت مصرف برنج داخلی سوق دهند یا به تهیه مستندی از مزارع شلتوک استان بپردازند اما متأسفانه تاکنون این مکاتبات ما بی‌نتیجه بوده است و از رسانه‌های استان نیز این خواهش را داریم.

 

وی تصریح کرد: در زمینه مصرف برنج داخل استان به اندازه کافی فرهنگ‌سازی نشده است. در حالی‌که این امر تأثیر بسیار زیادی در معیشت خانوارهای برنجکاران دارد. کشت برنج پتانسیل خوبی برای اشتغالزایی در استان است و اگر صدا و سیما به ما کمک می‌کرد می‌توانستیم کاهش چشمگیری در مصارف آب در مزارع شلتوک مشاهده کنیم.

نشست امروز اتحادیه اروپا- کانادا لغو شد!

منابع اتحادیه اروپا لغو نشست امروز (پنجشنبه) این اتحادیه با کانادا را اعلام کردند به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل، یک منبع اروپایی اعلام کرد که نشست امروز لغو شده و تاریخ دیگری برای آن مشخص نشده است.   این خبر پس از آن منتشر شد که دفتر نخست وزیری کانادا امروز لغو سفر «جاستین ... نشست امروز اتحادیه اروپا- کانادا لغو شد!

ادامه

اقتصادی, بلژیک, جهان, خبر, غرب اروپا

صندوق بین المللی پول: عربستان با شرایط بد مالی مواجه است!

صندوق بین المللی پول ضمن هشدار مجدد به دولتمردان سعودی، خواستار تلاش آنها برای جلوگیری از سقوط آزاد اقتصاد کشورشان و ایجاد راهکارهای مناسب و متنوع برای درآمدزایی در این کشور، تصریح کرد: عربستان در حال حاضر با شرایط بد اقتصادی روبه روست.   به گزارش ایرنا به نقل از گزارش روز پنجشنبه صندوق بین ... صندوق بین المللی پول: عربستان با شرایط بد مالی مواجه است!

ادامه

اقتصادی, جنوب غرب آسیا, جهان, خبر

برنامۀ رژیم برای خصوصی سازی صنعت ملی نفت

در حالی‌که “چهارهزار و اندی” از کارگران نفت گچساران به “اجرای ناقص طرح طبقه‌بندی مشاغل” و امنیت شغلی خود معترضند [ایلنا، ۴ شهریورماه ۹۵]، و “بیش از شصت درصد نیروهای شرکت نفت… حداقل مزایا و پرداخت‌ها” را دارند [ایلنا، ۱۶ خردادماه ۹۵]، در هفته‌هایِ اخیر شاهد خبرهایی بوده‌ایم که از برنامۀ رژیم برای خصوصی سازی ... برنامۀ رژیم برای خصوصی سازی صنعت ملی نفت

ادامه

اقتصادی, ایران, سیاسی, مقاله

نقش فزاینده و مخرب سپاه و نیروهای سرکوبگر در حیات سیاسی-اقتصادی ایران

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری‌اسلامی، در دیدارش با فرماندهان سپاه پاسداران، روز یکشنبه ۲۸ شهریورماه، ازجمله گفت: ”در طول سال‌های گذشته گاهی اوقات سخنانی از جانب برخی مسئولان مطرح شده مبنی بر اینکه رفعِ تهدید نظامی و جنگ به‌دلیل فلان اقدام بوده است، درحالی‌که این سخنان صحیح نیست، زیرا تنها عامل رفعِ تهدید نظامی، اقتدار دفاعی ... نقش فزاینده و مخرب سپاه و نیروهای سرکوبگر در حیات سیاسی-اقتصادی ایران

ادامه

اقتصادی, ایران, سیاسی, مقاله