نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، رهبران اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد و گفت که آنها باید استعفا دهد زیرا همه پروژه‌های کلیدی خود را به شکست کشانده‌اند. به گزارش اسپوتنیک، اوربان در یک کنفرانس مطبوعاتی، که ویدئو آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، گفت:” اکنون رهبران اتحادیه اروپا ... نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خبر, فساد, مجارستان

مبارزهٔ کارگران و زحمتکشان بر ضد آزادسازیِ مزد

به‌رغم نرخ‌های تورم‌ بالای ۵۰ درصد، با تعیین افزایش مزد و مستمری ۲۰ درصدی در لایحه بودجه‌ها، رئیسی و نمایندگان مجلسِ یکدستِ یازدهم یورش وحشیانه‌ای برای آزادسازی مزد و مستمری کارگران و بازنشستگان را به‌پیش برده‌اند. با تشدید بهره‌کشی از زحمتکشان و پیش‌بُرد اقتصاد نولیبرالی هدف رئیس‌جمهور برگزیدهٔ خامنه‌ای هماهنگ کردن بیش از پیش اقتصاد ... مبارزهٔ کارگران و زحمتکشان بر ضد آزادسازیِ مزد

ادامه

امپریالیسم, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, سازمان جهانی کار, عدالت اجتماعی, غارتگری, فساد, فقر, کارگری, معیشت, نئولیبرالیسم

ایاد علاوی: آمریکا عراق را ویران کرد/ اسرائیل یک توطئه علیه منطقه است

نخست وزیر پیشین عراق تأکید کرد آمریکا با اشغال این کشور و تصمیماتی که بعدا درباره موسسات دولتی گرفت، عراق را ویران کرد. به گزارش ایسنا، ایاد علاوی، نخست وزیر پیشین عراق گفت: آمریکا با اشغال عراق و نحوه سرنگونی صدام و تصمیماتی که درباره موسسات دولتی گرفت، عراق را ویران کرد. واشنگتن مسؤول بسیاری ... ایاد علاوی: آمریکا عراق را ویران کرد/ اسرائیل یک توطئه علیه منطقه است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اشغالگری, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, عراق, فساد

خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

خبرگزاری فرانسه با اشاره به تشدید بحران سیاسی برای کابینه بنیامین نتانیاهو در پی تظاهرات بی‌وقفه معترضان در داخل اراضی اشغالی برای مطالبه استعفای او پیش‌بینی کرد که روزهای این نخست وزیر اسرائیل به شماره افتاده است. به گزارش ایسنا، این خبرگزاری فرانسوی در تحلیل خود با اشاره به تظاهرات هزاران معترض در سرزمین‌های اشغالی ... خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, زنان, فساد, فلسطین, کودکان, گزارش

بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

«یکی از بزرگترین قاچاقچیان مواد مخدر در ایران آزاد شده است»

به گفته قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر یکی از بزرگترین قاچاقچیان مواد مخدر در ایران از زندان آزاد شده است. او سال گذشته به اعدام محکوم شد. مویدی همچنین از مافیای متادون در کرمان و عرضه ارزان این ماده خبر داده است.

 

علی مویدی، قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از آزادی یکی از بزرگترین قاچاقچیان مواد مخدر به قید وثیقه خبر داد. او که در جلسه شورای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر سخن می‌گفت در شرح جزیی‌تر این خبر گفت: «یکی از بزرگترین قاچاقچیان حوزه مواد مخدر کشور به نام “باسق” سال گذشته دستگیر و حکم اعدام این فرد را دستگاه قضا صادر کرده، اما امروز باخبر شدیم که وی با قرار وثیقه آزاد شده است.»
بیش از ۹۰ درصد اعدام‌ها در ایران به مواد مخدر مربوط می‌شوند و بنا به اذعان خود مقام‌های قضایی این اعدام‌ها نتیجه مطلوب را به بار نیاورده است.

 

محمدجواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه‌ی قضائیه در همین رابطه گفته است: «۹۳ درصد اعدام‌ها در ایران به مواد مخدر ربط دارند و به اندازه اعدام‌ها از تعداد جرائم کاسته نشده است… رئیس قوه قضائیه به این نتیجه رسیده که مجازات اعدام به کاهش جرائم منجر نشده و احکام اعدام نیاز به بازنگری دارند».

 
“مجرمانی که آزاد می‌گردند”

 
گرچه لغو مجازات اعدام برای قاچاقچیان غیرمسلح مواد مخدر هم‌اکنون در مجلس در دست بررسی است، ولی صحبت صرفا بر سر تبدیل اعدام به احکام سنگین زندان است و نه آزادی مجرمان. از این رو پس‌زمینه آزادی “باسق” و افراد و انگیزه‌های پشت‌پرده آزادی او سوال‌‌برانگیز است، به خصوص که “متهمان” جرائم سیاسی بعضا از حق مرخصی از زندان هم برای سال‌ها محروم می‌مانند.

 

مویدی نیز اقدام بحث‌برانگیز دستگاه قضایی در آزادی “باسق” را تلویحا به انتقاد گرفته است: «ما به دنبال اعدام کردن افراد در حوزه مبارزه با مواد مخدر نمی‌باشیم، اما می‌خواهیم قانون جامع و کامل در این زمینه مصوب شود به طوری که نه با اعدام موافق هستیم و نه با آزادی بلکه باید حکم حبس ابد برای قاچاقچیان مواد مخدر صادر شود.»

 
در سال‌های گذشته آزادی یا محکومیت سبک یا تبرئه مجرمان وابسته به جناح مسلط که در قانون‌شکنی، پرونده‌های فساد یا در ضرب و شتم مخالفان یا ایراد اهانت و افترا به آنها نقش داشته‌اند پیوسته بحث‌انگیز بوده است.

 

منتقدان در این رابطه به مورد سعید مرتضوی اشاره می‌کنند که به رغم مشارکت در سرکوب‌های دوران ریاستش بر دادستانی تهران و دست‌داشتن در قتل زهرا کاظمی و نیز به رغم نقش او در ماجرای زندان کهریزک یا اختلاس‌های مربوط به سازمان تامین اجتماعی هنوز محکومیت معناداری شامل حال او نشده و در کمال آزادی به راحتی به خارج از کشور سفر می‌کند.

 
مورد اخیر محکومیت سبک دست‌اندرکاران حمله به سفارت عربستان سعودی که باعث تنشی بی‌سابقه در مناسبات ایران و عربستان شد نیز از دیگر موارد مورد اشاره منتقدین است.

 
“زندانیان وابسته به مراکز مهم”

 
اخیرا اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور نیز فاش کرد که بابک زنجانی که متهم است در در دولت احمدی‌نژاد تحت عنوان دورزدن تحریم‌ها مقدار معتنابهی از پول نفت کشور را به جیب خود ریخته است در زندان به هک میل‌های مقام‌های دولتی مشغول است تا از آنها به سود تغییر وضعیت حقوقی خود استفاده کند.

 
جهانگیری در مصاحبه‌ای با روزنامه شرق، در این باره گفته است: «متأسفانه برخی از مقامات قضائی خودشان می‌گویند که تا بابک زنجانی این پول را ندهد، حکم [اعدام] اجرا نمی‌شود، این حرف خوبی نیست. حکم داده شده و باید طرف بداند عزم جدی است و تردیدی در کسی وجود ندارد. ممکن است عده‌ای علاقه‌مند باشند این حکم مشمول مرور زمان شود اما این غیرممکن است. این پول زیاد است و حتما باید برگشت داده و پشت صحنه‌های این پرونده رو شود.»

 
او در ادامه می‌گوید: «البته کانال‌های پشت صحنه هم جدی هستند، اخیرا آقای هندی نماینده حقوقی وزارت نفت در جلسه‌ای ایستاد و گفت همراه نماینده دادستان به دیدن بابک زنجانی رفته بوده و او در جلسه برخورد تندی کرده و گفته این ایمیل‌هایی که می‌زنید چیست! آقای هندی گفت من به زنجانی گفتم کدام ایمیل‌ها را می‌گویید که دیدم از داخل جیبش تمام ایمیل‌های من را که پرینت گرفته بود، نشان داد.»

 
جهانگیری می‌افزاید: «یعنی پیداست هنوز قدرت دارد و ایمیل‌هایی را که مسئول حقوقی وزارت نفت فرستاده، هک کرده است. زنجانی هنوز احساس می‌کند به مراکز مهمی وابسته است و می‌تواند با دستگاه‌ها این‌گونه رفتار کند.»

 
مافیا در متادون

 
قائم‌مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر در بخش دیگری از اظهارات خود در جلسه شورای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر از گسترش ارزان متادون در استان کرمان ابراز نگرانی کرده و در این زمینه نیز به شبکه‌ای مافیایی اشاره کرد است:«در حوزه درمان مواد مخدر و دارو، متاسفانه شاهد مافیای پیچیده‌ای در حوزه داروی متادون در استان کرمان هستیم و باید رسیدگی جدی در این زمینه صورت گیرد. به طوری که طبق گزارشات شاهد هستیم که فروش متادون در مراکز دولتی ۱۲۰ تومان می باشد در حالی که در بازار فروش آن ۶۰ تومان است.»

رادیو آلمان

پاسخ علی مطهری به مشاور فرمانده سپاه

علی مطهری، نایب رییس مجلس، در پاسخ به درخواست مشاور فرمانده سپاه پاسداران برای نام بردن از نظامیانی که به دلیل دخالت در انتخابات سال ۸۴ محکوم شدند، گفت: « به ایشان می‌گویم بروند سراغ افرادی که احضار روح می‌کنند و از طریق احضار روح آن عزیز از دست رفته اسامی را به دست آورند.» ... پاسخ علی مطهری به مشاور فرمانده سپاه

ادامه

انتخابات, ایران, سیاسی, فساد

مالک روزنامه واشنگتن پست با سیا روابط کاری محرمانه داشته است

صاحب روزنامه واشنگتن پست، روزنامه‌ای که سرزنش‌های خود از رئیس‌جمهور کنونی آمریکا را مخفی نکرده، سال‌هاست که با آژانس اطلاعات مرکزی (سیا) روابط کاری داشته است.   به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در سال ۲۰۱۳ افشا شد که جف بزوس، صاحب روزنامه واشنگتن پست و موسس سایت آمازون قراردادی را به ارزش ۶۰۰ میلیون دلار با ... مالک روزنامه واشنگتن پست با سیا روابط کاری محرمانه داشته است

ادامه

امریکا, جهان, خبر, فساد, مطبوعات

بیش از چهار هزار میلیارد تومان از بودجه سالانه دولت و شهرداری تهران؛ برای نهادهای مذهبی و حوزه‌های علیمه

۱۷۰۰ میلیارد تومان از بودجه سال آینده شهرداری تهران هزینه مساجد و حوزه‌های علمیه می‌شود. نهادهای مذهبی بیش از چهار هزار میلیارد تومان از بودجه سالانه ایران و شهرداری تهران را می‌بلعند.   به گزارش خبرگزاری تسنیم محمد سالاری عضو شورای شهر تهران سه‌شنبه ۲۶ بهمن از افزایش ۳۰۰ میلیارد تومانی بودجه مساجد و حوزه‌های ... بیش از چهار هزار میلیارد تومان از بودجه سالانه دولت و شهرداری تهران؛ برای نهادهای مذهبی و حوزه‌های علیمه

ادامه

ایران, خبر, فساد

افشای توافق ایران و دولت اوباما؛ اعطای ۲۸۰۰ گرین کارت به منسوبین مقامات کشور

۲۸۰۰ تن از برندگان لاتاری اقامت آمریکا، از بستگان و افراد مورد اعتماد برخی مقامات کشور هستند که با سرمایه‌های چند میلیارد دلاری در خاک آمریکا حضور دارند.   یک منبع آگاه خبری به خبرنگار «آمدنیوز» اطلاع داده است که یکی از اسناد محرمانه توافقات هسته‌ای ایران با دولت باراک اوباما، «اعطای گرین کارت به ... افشای توافق ایران و دولت اوباما؛ اعطای ۲۸۰۰ گرین کارت به منسوبین مقامات کشور

ادامه

امریکا, ایران, خبر, فساد