نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، رهبران اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد و گفت که آنها باید استعفا دهد زیرا همه پروژه‌های کلیدی خود را به شکست کشانده‌اند. به گزارش اسپوتنیک، اوربان در یک کنفرانس مطبوعاتی، که ویدئو آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، گفت:” اکنون رهبران اتحادیه اروپا ... نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خبر, فساد, مجارستان

مبارزهٔ کارگران و زحمتکشان بر ضد آزادسازیِ مزد

به‌رغم نرخ‌های تورم‌ بالای ۵۰ درصد، با تعیین افزایش مزد و مستمری ۲۰ درصدی در لایحه بودجه‌ها، رئیسی و نمایندگان مجلسِ یکدستِ یازدهم یورش وحشیانه‌ای برای آزادسازی مزد و مستمری کارگران و بازنشستگان را به‌پیش برده‌اند. با تشدید بهره‌کشی از زحمتکشان و پیش‌بُرد اقتصاد نولیبرالی هدف رئیس‌جمهور برگزیدهٔ خامنه‌ای هماهنگ کردن بیش از پیش اقتصاد ... مبارزهٔ کارگران و زحمتکشان بر ضد آزادسازیِ مزد

ادامه

امپریالیسم, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, سازمان جهانی کار, عدالت اجتماعی, غارتگری, فساد, فقر, کارگری, معیشت, نئولیبرالیسم

ایاد علاوی: آمریکا عراق را ویران کرد/ اسرائیل یک توطئه علیه منطقه است

نخست وزیر پیشین عراق تأکید کرد آمریکا با اشغال این کشور و تصمیماتی که بعدا درباره موسسات دولتی گرفت، عراق را ویران کرد. به گزارش ایسنا، ایاد علاوی، نخست وزیر پیشین عراق گفت: آمریکا با اشغال عراق و نحوه سرنگونی صدام و تصمیماتی که درباره موسسات دولتی گرفت، عراق را ویران کرد. واشنگتن مسؤول بسیاری ... ایاد علاوی: آمریکا عراق را ویران کرد/ اسرائیل یک توطئه علیه منطقه است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اشغالگری, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, عراق, فساد

خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

خبرگزاری فرانسه با اشاره به تشدید بحران سیاسی برای کابینه بنیامین نتانیاهو در پی تظاهرات بی‌وقفه معترضان در داخل اراضی اشغالی برای مطالبه استعفای او پیش‌بینی کرد که روزهای این نخست وزیر اسرائیل به شماره افتاده است. به گزارش ایسنا، این خبرگزاری فرانسوی در تحلیل خود با اشاره به تظاهرات هزاران معترض در سرزمین‌های اشغالی ... خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, زنان, فساد, فلسطین, کودکان, گزارش

بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

بیش از چهار هزار میلیارد تومان از بودجه سالانه دولت و شهرداری تهران؛ برای نهادهای مذهبی و حوزه‌های علیمه

۱۷۰۰ میلیارد تومان از بودجه سال آینده شهرداری تهران هزینه مساجد و حوزه‌های علمیه می‌شود. نهادهای مذهبی بیش از چهار هزار میلیارد تومان از بودجه سالانه ایران و شهرداری تهران را می‌بلعند.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم محمد سالاری عضو شورای شهر تهران سه‌شنبه ۲۶ بهمن از افزایش ۳۰۰ میلیارد تومانی بودجه مساجد و حوزه‌های علمیه در لایحه بودجه سالانه شهرداری تهران خبر داد.

 

او گفته است که بخش زیادی از این بودجه «در محل‌ها و پروژه‌هایی غیر از مساجد و حسینه‌ها که محل رجوع مردم برای مناسبت‌های مختلف و اقامه نماز است هزینه می‌شود».

 

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر تهران بدون افشای نام خاصی، از هزینه کردن بخش قابل توجهی از اعتبار فرهنگی سالانه شهرداری تهران در «مساجد و حوزه‌های علمیه خاص» انتقاد کرده و گفته است که توزیع بودجه فرهنگی شهرداری تهران ناعادلانه است.

 

به گفته سالاری ۱۰۰۰ حسینه و مسجد در تهران فعال و خواستار دریافت کمک از شهرداری و شورای شهر تهران هستند. او گفته است که به برخی از مساجد ۵۰۰ میلیون و یک میلیارد تومان کمک می‌شود.

 

عضو شورای شهر تهران همچنین از تخصیص ۲۰۰ میلیون تومانی بودجه شهرداری به مداحان منطقه خبر داده و خواسته است که «معلوم شود که این مساجد و حسینیه‌ها برای کیست و چرا این ارقام به آنها کمک می‌شود.»

 

بودجه‌خوارهای مذهبی

 

علاوه بر ۱۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار شهرداری تهران برای مساجد و حوزه‌های علیمه، دولت حسن روحانی نیز در لایحه بودجه سال آینده حداقل ۲ هزار و ۵۵۲ میلیارد تومان اعتبار برای نهادهای مذهبی و حوزه‌های علیمه در نظر گرفته است.

 

بر اساس جداول پیوست لایحه بودجه برای نهادهای بالادستی حوزه‌های علیمه در مجموع یک هزار و ۶۸۴ میلیارد تومان اعتبار برآورد شده است. سهم این نهادها در بودجه به شرح زیر است:

 

شورای عالی حوزه‌های علیمه ۳۶۷ میلیارد تومان
شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علیمه خواهران ۲۲۹ میلیارد تومان
مرکز خدمات حوزه‌های علمیه ۷۰۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان
دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ۱۱۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان
جامعه المصطفی ۲۶۷ میلیارد و ۶۷۳ میلیون تومان

 

هیئت دولت همچنین ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار به بنیاد بین‌المللی و فرهنگی امام رضا و ۵۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به کانون فرهنگی مساجد تخصیص داده است.

 

اعتبار برآورد شده دولت برای سازمان تبلیغات اسلامی ۳۷۷ میلیارد و ۵۵۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است. در بودجه سازمان تبلیغات اسلامی نیز ۳۵ میلیارد تومان به مرکز رسیدگی به امور مساجد اختصاص یافته است.

 

همچنین ستاد اقامه نماز ۱۷ میلیارد تومان و شورای سیاست‌گذاری نماز جمعه ۳۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از بودجه تبلیغات اسلامی سهم می‌برند.

 

سازمان فرهنگ و ارتباط اسلامی و اوقاف و امور خیریه دو نهاد مذهبی دیگر هستند که به ترتیب ۲۸۵ میلیارد و ۱۳۸.۸ میلیارد تومان از بودجه سال آینده را به خود اختصاص داده‌اند.

 

علاوه بر این در لایحه بودجه دولت نام برخی از حوزه‌های علمیه و نهادهای مذهبی در فهرست کمک‌بگیران حقیقی و حقوقی به چشم می‌خورد.

 

همچنین شهرداری سایر شهرها نیز در بودجه سالانه اعتبارهای ویژه‌ای را برای کمک به مساجد و هیئت‌های مذهبی در نظر می‌گیرند.

رادیو زمانه

افشای توافق ایران و دولت اوباما؛ اعطای ۲۸۰۰ گرین کارت به منسوبین مقامات کشور

۲۸۰۰ تن از برندگان لاتاری اقامت آمریکا، از بستگان و افراد مورد اعتماد برخی مقامات کشور هستند که با سرمایه‌های چند میلیارد دلاری در خاک آمریکا حضور دارند.   یک منبع آگاه خبری به خبرنگار «آمدنیوز» اطلاع داده است که یکی از اسناد محرمانه توافقات هسته‌ای ایران با دولت باراک اوباما، «اعطای گرین کارت به ... افشای توافق ایران و دولت اوباما؛ اعطای ۲۸۰۰ گرین کارت به منسوبین مقامات کشور

ادامه

امریکا, ایران, خبر, فساد

هزینه پرزیدنت شدنِ سردار از جیبِ «هادیان شهر»

نقطه پایان سوء‌استفاده‌های شخصی محمدباقر قالیباف از امکانات شهرداری کجاست؟ چرا هیچ‌یک از نهادهای نظارتی و شورای شهر تهران حاضر نیستند به محدوده فساد و تخلفاتِ دامنه‌دارِ شهردار تهران وارد شوند؟   امروزه فاجعه پلاسکو و رسوایی واگذاری املاکی با تخفیف‌های نجومی در شهرداری تهران ذهن همگان را به خود معطوف ساخته اما اگر قرار ... هزینه پرزیدنت شدنِ سردار از جیبِ «هادیان شهر»

ادامه

ایران, خبر, فساد

قالیباف واگذاری ۱۲۰ ملک نجومی را قبول کرد / احتمال استیضاح شهردار تهران

سید هادی بهادری در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به تحقیق و تحفص از شهرداری از سوی مجلس، گفت: پیگیر تحقیق و تحفص از شهرداری هستیم و این موضوع در دستور کار مجلس قرار دارد.   وی تاکید کرد:اگر در جریان تحقیق و تفحص به نتایج قابل بحثی برسیم، شهردار باید استیضاح شود که البته ... قالیباف واگذاری ۱۲۰ ملک نجومی را قبول کرد / احتمال استیضاح شهردار تهران

ادامه

ایران, خبر, فساد

برای کوخ‌نشینان انقلاب کردیم، حال شاهد مرگ کولبران و فرودستانیم!

ابراهیم رزاقی با بیان اینکه در بیش از دو دهه گذشته انحراف عظیمی در سیاست‌های اقتصادی رخ داده می‌گوید: کولبری، گورخوابی و پدیده‌هایی از این دست، حاصل عدول از قانون اساسی و فساد در لایه‌های بالای مدیریتی است.   ابراهیم رزاقی (اقتصاددان) در گفتگو با ایلنا؛ در ارتباط با اوضاع اقتصادی کشور و معاش طبقات ... برای کوخ‌نشینان انقلاب کردیم، حال شاهد مرگ کولبران و فرودستانیم!

ادامه

ایران, حقوق بشر, فساد, کارگری