نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، رهبران اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد و گفت که آنها باید استعفا دهد زیرا همه پروژه‌های کلیدی خود را به شکست کشانده‌اند. به گزارش اسپوتنیک، اوربان در یک کنفرانس مطبوعاتی، که ویدئو آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، گفت:” اکنون رهبران اتحادیه اروپا ... نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خبر, فساد, مجارستان

مبارزهٔ کارگران و زحمتکشان بر ضد آزادسازیِ مزد

به‌رغم نرخ‌های تورم‌ بالای ۵۰ درصد، با تعیین افزایش مزد و مستمری ۲۰ درصدی در لایحه بودجه‌ها، رئیسی و نمایندگان مجلسِ یکدستِ یازدهم یورش وحشیانه‌ای برای آزادسازی مزد و مستمری کارگران و بازنشستگان را به‌پیش برده‌اند. با تشدید بهره‌کشی از زحمتکشان و پیش‌بُرد اقتصاد نولیبرالی هدف رئیس‌جمهور برگزیدهٔ خامنه‌ای هماهنگ کردن بیش از پیش اقتصاد ... مبارزهٔ کارگران و زحمتکشان بر ضد آزادسازیِ مزد

ادامه

امپریالیسم, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, سازمان جهانی کار, عدالت اجتماعی, غارتگری, فساد, فقر, کارگری, معیشت, نئولیبرالیسم

ایاد علاوی: آمریکا عراق را ویران کرد/ اسرائیل یک توطئه علیه منطقه است

نخست وزیر پیشین عراق تأکید کرد آمریکا با اشغال این کشور و تصمیماتی که بعدا درباره موسسات دولتی گرفت، عراق را ویران کرد. به گزارش ایسنا، ایاد علاوی، نخست وزیر پیشین عراق گفت: آمریکا با اشغال عراق و نحوه سرنگونی صدام و تصمیماتی که درباره موسسات دولتی گرفت، عراق را ویران کرد. واشنگتن مسؤول بسیاری ... ایاد علاوی: آمریکا عراق را ویران کرد/ اسرائیل یک توطئه علیه منطقه است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اشغالگری, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, عراق, فساد

خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

خبرگزاری فرانسه با اشاره به تشدید بحران سیاسی برای کابینه بنیامین نتانیاهو در پی تظاهرات بی‌وقفه معترضان در داخل اراضی اشغالی برای مطالبه استعفای او پیش‌بینی کرد که روزهای این نخست وزیر اسرائیل به شماره افتاده است. به گزارش ایسنا، این خبرگزاری فرانسوی در تحلیل خود با اشاره به تظاهرات هزاران معترض در سرزمین‌های اشغالی ... خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, زنان, فساد, فلسطین, کودکان, گزارش

بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

افشای توافق ایران و دولت اوباما؛ اعطای ۲۸۰۰ گرین کارت به منسوبین مقامات کشور

۲۸۰۰ تن از برندگان لاتاری اقامت آمریکا، از بستگان و افراد مورد اعتماد برخی مقامات کشور هستند که با سرمایه‌های چند میلیارد دلاری در خاک آمریکا حضور دارند.

 

یک منبع آگاه خبری به خبرنگار «آمدنیوز» اطلاع داده است که یکی از اسناد محرمانه توافقات هسته‌ای ایران با دولت باراک اوباما، «اعطای گرین کارت به ۲۸۰۰ دارنده پاسپورت ایرانی، عراقی و سوری»، با توافق دولت جمهوری اسلامی و به دستور مستقیم «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا بوده است.

 

اعطای گرین کارت به این ۲۸۰۰ نفر برای ابقای میلیاردها دلار سرمایه جمهوری اسلامی ایران در خاک آمریکا صورت گرفته است.

 

هم‌چنین ساخت «مسجد بورلی هیلز» در لس آنجلس از جمله سرمایه‌گذاری کلان جمهوری اسلامی ایران در خاک آمریکا اعلام شده است.

 

افشای همین اسناد پیش‌شرط‌های برجام باعث شد که تیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به طمع تصاحب سرمایه کلان جمهوری اسلامی و پیش‌دستی به مسئولین کشور، پاسپورت جمهوری اسلامی را از ورود به خاک آمریکا منع کند.

 

هم‌چنین همین توافق با جمهوری اسلامی با باراک اوباما بود که باعث شد، مقامات ارشد کشور، اقدام دونالد ترامپ در ممنوعیت موقت ورود دارندگان گرین کارت به خاک آمریکا را «نقض برجام» عنوان کنند.

 

بدین ترتیب جمهوری اسلامی ایران با دولت اوباما توافق کردند که میلیارها دلار از اموال مردم ایران به جای بازگرداندن به کشور و صرف آن در توسعه و آبادانی، در سیستم پولی و مالی ایالات متحده آمریکا بماند و به نام اطرافیان مقامات کشور و برخی سرداران سپاه پاسداران در گردش مالی و سرمایه‌گذاری‌های خاص با شرط اعطای اقامت دائم به نام این افراد ثبت شود.

 

بنا بر این گزارش، دولت جدید آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» قصد بازگرداندن این سرمایه کلان ملی را به ایران ندارد، اما می‌تواند با شیوه منع ورود این افراد وابسته، ثروت ملی کشور را از کنترل جمهوری اسلامی خارج کند.

 

به نظر می‌رسد جنجال و هیاهوی لابی «نایاک» به رهبری «تریتا پارسی» نیز به همین موضوع باز می‌گردد. گفته می‌شود لابی جمهوری اسلامی ایران موسوم به «نایاک» چند میلیون دلار را در اختیار گرفته تا اعتراضات علیه این ترفند «دونالد ترامپ» را رهبری و هدایت کند.

 

اختلاف ارقام اعلامی از سوی مقامات کشور در خصوص منابع بلوکه شده ایران در آمریکا پیش از اجرای برجام و «لزوم به انجام رسیدن توافق هسته‌ای» برای بازگرداندن منابع کشور، یکی از مواردی است که اختلافات زیادی را در زمان امضای برجام و پس از آن میان رسانه‌ها و صاحب‌نظران به وجود آورد.

 

این اختلاف آماری به قدری متفاوت بود که وب‌سایت تابناک در تیرماه سال ۱۳۹۴ در مطلبی اعتراضی با عنوان «پول‌های بلوکه شده ایران چقدر است؛ ۲۹ یا ۱۳۰ میلیارد دلار؟»، نوشت: «میزان دارایی‌های بلوکه شده کشورمان در خارج از کشور ـ که قرار است در راستای اجرای «برجام» عودت داده شود ـ چقدر است و چرا هر کسی درباره آن یک عدد می‌گوید؟ چرا این همه اظهارات مسئولان داخلی و مقامات خارجی درباره این پول‌های بلوکه شده، ضد و نقیض است و اختلافاتی چندین برابری نشان می‌دهد؟!»

 

این منبع خبری در پایان اظهار کرد: چند ماه پیش از پایان دولت باراک اوباما، برخی افرادی که پاسپورت ایرانی، عراقی و سوری داشته‌اند، به صورت دسته‌جمعی توانسته‌اند گرین کارت ایالات متحده آمریکا را اخذ کنند و در لس آنجلس منازلی را به قیمت بیش از دو میلیون دلار خریداری کنند.

 

گفته می‌شود فرزند معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست کشور نیز در لیست این ۲۸۰۰ نفر قرار دارد.

بیش از چهار هزار میلیارد تومان از بودجه سالانه دولت و شهرداری تهران؛ برای نهادهای مذهبی و حوزه‌های علیمه

۱۷۰۰ میلیارد تومان از بودجه سال آینده شهرداری تهران هزینه مساجد و حوزه‌های علمیه می‌شود. نهادهای مذهبی بیش از چهار هزار میلیارد تومان از بودجه سالانه ایران و شهرداری تهران را می‌بلعند.   به گزارش خبرگزاری تسنیم محمد سالاری عضو شورای شهر تهران سه‌شنبه ۲۶ بهمن از افزایش ۳۰۰ میلیارد تومانی بودجه مساجد و حوزه‌های ... بیش از چهار هزار میلیارد تومان از بودجه سالانه دولت و شهرداری تهران؛ برای نهادهای مذهبی و حوزه‌های علیمه

ادامه

ایران, خبر, فساد

هزینه پرزیدنت شدنِ سردار از جیبِ «هادیان شهر»

نقطه پایان سوء‌استفاده‌های شخصی محمدباقر قالیباف از امکانات شهرداری کجاست؟ چرا هیچ‌یک از نهادهای نظارتی و شورای شهر تهران حاضر نیستند به محدوده فساد و تخلفاتِ دامنه‌دارِ شهردار تهران وارد شوند؟   امروزه فاجعه پلاسکو و رسوایی واگذاری املاکی با تخفیف‌های نجومی در شهرداری تهران ذهن همگان را به خود معطوف ساخته اما اگر قرار ... هزینه پرزیدنت شدنِ سردار از جیبِ «هادیان شهر»

ادامه

ایران, خبر, فساد

قالیباف واگذاری ۱۲۰ ملک نجومی را قبول کرد / احتمال استیضاح شهردار تهران

سید هادی بهادری در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به تحقیق و تحفص از شهرداری از سوی مجلس، گفت: پیگیر تحقیق و تحفص از شهرداری هستیم و این موضوع در دستور کار مجلس قرار دارد.   وی تاکید کرد:اگر در جریان تحقیق و تفحص به نتایج قابل بحثی برسیم، شهردار باید استیضاح شود که البته ... قالیباف واگذاری ۱۲۰ ملک نجومی را قبول کرد / احتمال استیضاح شهردار تهران

ادامه

ایران, خبر, فساد

برای کوخ‌نشینان انقلاب کردیم، حال شاهد مرگ کولبران و فرودستانیم!

ابراهیم رزاقی با بیان اینکه در بیش از دو دهه گذشته انحراف عظیمی در سیاست‌های اقتصادی رخ داده می‌گوید: کولبری، گورخوابی و پدیده‌هایی از این دست، حاصل عدول از قانون اساسی و فساد در لایه‌های بالای مدیریتی است.   ابراهیم رزاقی (اقتصاددان) در گفتگو با ایلنا؛ در ارتباط با اوضاع اقتصادی کشور و معاش طبقات ... برای کوخ‌نشینان انقلاب کردیم، حال شاهد مرگ کولبران و فرودستانیم!

ادامه

ایران, حقوق بشر, فساد, کارگری