الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

خبرنگار ایرلندی، رئیس کمیسیون اروپا را جنایتکار جنگی خواند

یک خبرنگار ایرلندی حین سخنرانی اورسولا فون در لاین که حامی نسل‌کشی در غزه است، فریاد زد که او جنایتکار جنگی است و باید دستگیر شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ دیوید کرونین، روزنامه‌نگار ایرلندی سخنرانی اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در حالی که در کنفرانس «دفاع و امنیت» در بروکسل حرف می‌زد را ... خبرنگار ایرلندی، رئیس کمیسیون اروپا را جنایتکار جنگی خواند

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, انگلیس, ایرلند, بلژیک, جنایات جنگی, جهان, فلسطین, نسل‌کشی

نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد

یک کانال عبری گزارش داد نخست وزیر اسرائیل به دلیل نگرانی از صدور حکم جلب وی توسط دیوان لاهه از انگلیس و آلمان کمک خواسته است. به گزارش ایسنا، کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل شامگاه پنجشنبه اعلام کرد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم نگران این است که دیوان لاهه حکم جلب وی و مسئولان دیگر ... نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد

ادامه

آلمان, آمریکا, اسراییل, امنیتی, انگلیس, جهان, حقوق کودکان, خبر, زنان, صهیونیسم, فلسطین, هلند

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را وتو کرد. در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود. به گزارش ایسنا، آمریکا در جلسه بامداد جمعه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل ... آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

گوترش خواستار پایان اشغالگری اسرائیل شد

دبیرکل سازمان ملل متحد بار دیگر خواستار برقراری صلح در فلسطین و پایان اشغالگری رژیم اسرائیل در کرانه باختری شد.

به گزارش ایرنا از رسانه های الجزایر، «آنتونیو گوترش» امروز (چهارشنبه) در افتتاحیه سی و یکمین نشست سران کشورهای عربی در الجزایر گفت: اجازه دهید از ادامه رنج در فلسطین شروع کنم، موضع سازمان ملل در این زمینه مشخص می باشد و آن این است که صلح باید پیشرفت کند و اشغالگری پایان یابد.

وی ادامه داد: هدف مشترک ما ایجاد دو کشور در کنار هم و زندگی در صلح و امنیت در کنار یکدیگر است و اینکه بیت‌المقدس پایتخت هر دو کشور خواهد بود.

دبیر کل سازمان ملل خواستار حمایت سخاوتمندانه (کشورها) از آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (اونرا – UNRWA) به عنوان اساس ثبات منطقه که بحران مالی موجودیت آن را تهدید می کند و بر حقوق پناهندگان فلسطینی تأثیر می گذارد، شد.

«عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزایر نیز طی سخنانی در افتتاحیه اجلاس سران کشورهای عربی، خواستار تشکیل یک کمیته ارتباطی و هماهنگی عربی برای بسیج حمایت از ارائه درخواست به سازمان ملل متحد به منظور اعطای عضویت کامل به فلسطین در این سازمان شد.

وی همچنین بر آمادگی کشورش برای انتقال این خواسته حیاتی به سازمان ملل به منظور تشکیل مجمع عمومی فوق العاده برای اعطای عضویت کامل به فلسطین تاکید کرد.

به اعتقاد وی، با توجه به ناتوانی شورای امنیت در تحمیل راه حل دو کشوری که از اجماع بین‌المللی برخوردار است، کشورهای عربی باید حمایت های سیاسی و مادی را از فلسطینیان بسیج کنند تا مردم فلسطین بتوانند مقاومت کنند.

رئیس جمهور الجزایر افزود: در طول اجلاس سران کشورهای عربی، ما پایبندی خود را نسبت به ابتکار صلح عربی با تمام عناصر تکرار می کنیم زیرا این طرح مرجع، مورد توافق جهان عرب و رکن اصلی احیای روند صلح در خاورمیانه است و تنها راه برای برقراری صلح عادلانه و همه جانبه است که تحقق آرزوهای مشروع مردم فلسطین برای تاسیس یک کشور مستقل بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی بیت‌المقدس شرقی را تضمین می‌کند.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط کنونی بین‌المللی، اولین مساله محوری ما همچنان فلسطین است و در کانون اولویت‌های ما قرار دارد، به‌ویژه اینکه تجاوزات شدید توسط نظامیان اشغالگر و گسترش شهرک‌ سازی ها و کشتار فلسطینی های بی‌گناه ادامه دارد.

«قیس سعید» رئیس‌جمهور تونس نیز با تاکید بر لزوم حل و فصل عادلانه همه مسائل بر اساس معیارها و استانداردهای بین‌المللی یکسان تاکید کرد که حق فلسطین باید در دستور کار همه گروه‌های بین‌المللی در کنفرانس‌های مختلف باشد.

وی با بیان اینکه با اعمال محدودیت ها حق فلسطین ضایع شدنی نیست، افزود: ما تلاش کرده‌ایم که حق فلسطین در همه برنامه‌های کنفرانس‌ها و رویدادهای بین‌المللی مختلف مطرح باشد.

رئیس جمهور تونس افزود: صلح تنها با بازگرداندن حق فلسطین و تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی بیت‌المقدس می‌تواند محقق شود.

دبیرکل اتحادیه کشورهای عربی نیز در سخنانی خواستار پیوستن به همبستگی مسالمت‌آمیز برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین شد و اظهار داشت: افزایش اشغالگری در فلسطین هشدار بد می‌دهد و متاسفانه جهان بیکار می‌ایستد و به حرف زدن بسنده می‌کند.

«ابوالغیط» با تمجید از مبارزات مردم فلسطین گفت: برادران ما در فلسطین اسطوره وار مقاومت می کنند و مساله آنها مساله همه ما است.

وی گفت: راه حل دو کشور به عنوان راهی برای پایان دادن به اشغالگری و ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی بیت‌المقدس شرقی همچنان مورد اجماع کشورهای عربی است.

در این پیوند، «ماکی سال» رئیس جمهور سنگال و رئیس اتحادیه آفریقا نیز طی سخنانی با بیان اینکه اتحادیه آفریقا و اعراب در یک خط واحد حرکت می‌کنند، گفت: ما همانطور که اتحادیه کشورهای عربی انجام می‌دهد از مساله فلسطین حمایت می‌کنیم.

اجلاس سران کشورهای عربی شامگاه سه شنبه با حضور ۱۶ رهبر عرب و مهمانان خارجی آغاز شد.

این اجلاس پس از سه سال که به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شده بود برگزار می شود. آخرین اجلاس اتحادیه کشورهای عربی در سال ۲۰۱۹ در تونس برگزار شده بود.

دبیرکل اتحادیه عرب حل بحران‌های سوریه، یمن و لیبی را کلید حذف مداخلات خارجی دانست

دبیرکل اتحادیه عرب در نشست مقدماتی اعضای این اتحادیه گفت، بحران‌های کشورهای عربی نشان دهنده یک زخم در حال خونریزی است و حل این بحران‌ها مهمترین کلید حذف دخالت طرف‌های منطقه‌ای در امور داخلی کشورهای عربی است.

ادامه

اتحادیه عرب, اسراییل, الجزایر, تحلیل, تونس, جهان, حضور نظامی, حقوق بشر, سوریه, فلسطین, لیبی, یمن

شهادت ۶ فلسطینی در نابلس به دست نظامیان اسرائیلی

در بحبوحه تداوم یورش‌های نیروهای اسرائیلی به شهر نابلس واقع در شمال کرانه باختری شامگاه دوشنبه شش شهروند فلسطینی به شهادت رسیدند و ۳۳ تن دیگر زخمی شدند.

ادامه

اسراییل, تجاوز نظامی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین