اتحادیه عرب برای بررسی حمله ایران به‌ اربیل جلسه اضطراری برگزار می‌کند

اتحادیه کشورهای عربی پیش‌نویس قطعنامه‌ای در محکومیت حمله ایران به اربیل در شمال عراق را ارائه کرد. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، اتحادیه کشورهای عربی پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در محکومیت حمله ایران به اربیل در شمال عراق را ارائه کرد. وزارت ‌خارجه عراق در دو بیانیه متوالی مدعی شد: «اتحادیه عرب پیش‌نویس قطعنامه‌ای ... اتحادیه عرب برای بررسی حمله ایران به‌ اربیل جلسه اضطراری برگزار می‌کند

ادامه

اتحادیه عرب, ایران, تجاوز نظامی, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق

اعلام حمایت اتحادیه عرب از شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در دادگاه لاهه

اتحادیه عرب اعلام کرد که از شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل به دادگاه لاهه کاملا حمایت می‌کند. به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، اتحادیه کشورهای عرب اعلام کرد که از شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در دادگاه بین‌المللی دادگستری (لاهه) به اتهام ارتکاب جنایتٰ‌های نسل‌کشی و نقض کنوانسیون ۱۹۴۸ درباره جلوگیری از این نوع ... اعلام حمایت اتحادیه عرب از شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در دادگاه لاهه

ادامه

آفریقای جنوبی, اتحادیه اروپا, اسراییل, تجاوز نظامی, جنوب آفریقا, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, دیوان داوری لاهه, نسل کشی, هلند

لاوروف: روسیه هرگز برنامه‌های امپریالیستی برای اروپا نداشته است

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد، کشورش هرگز طرح امپریالیستی برای گسترش نفوذ خود در اروپا نداشته است. به گزارش ایسنا، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در یک سخنرانی نسبت به ادعای اخیر لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا درباره اینکه روسیه در صورت توقف حمایت‌های واشنگتن از کی‌یف پیروز جنگ شده و بعدا به ... لاوروف: روسیه هرگز برنامه‌های امپریالیستی برای اروپا نداشته است

ادامه

آ. سه. آن, اتحادیه اروپا, اتحادیه عرب, امپریالیسم, اورآسیا, بریکس, تحلیل, جهان, روسیه, سازمان امنیت و همکاری اروپا, سازمان پیمان امنیت جمعی, شانگ‌های, شورای همکاری خلیج فارس, غرب, گروه ۷, ناتو

حمایت مصر و عربستان از فلسطین در نشست ریاض

وزیران خارجه مصر و عربستان در سخنانی بر ضرورت حمایت از فلسطین در برابر تجاوزات اسرائیل تاکید کردند. به گزارش ایسنا، «فیصل فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی طی سخنرانی در افتتاحیه نشست مقدماتی وزرای خارجه اتحادیه عرب در ریاض گفت: آنچه در غزه اتفاق رخ داد، نباید ما را از دستیابی به صلحی فراگیر و ... حمایت مصر و عربستان از فلسطین در نشست ریاض

ادامه

اتحادیه عرب, اسراییل, تجاوز نظامی, جهان, سوریه, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, مصر

لاوروف: جنگ غزه نشانه وضع موجود بی‌نتیجه در منطقه است

وزیر خارجه روسیه در میانه جنگ بین نیروهای مقاومت در غزه و اسرائیل امروز اعلام کرد که این مساله نشانه وضع موجود بی‌نتیجه در منطقه است. به گزارش ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف در کنفرانس خبری با احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب گفت که افزایش تنش در منازعه بین اسرائیل و فلسطین تایید می‌کند ... لاوروف: جنگ غزه نشانه وضع موجود بی‌نتیجه در منطقه است

ادامه

اتحادیه عرب, اسراییل, تحلیل, جهان, خاورمیانه, روسیه, سازمان ملل, فلسطین

دبیرکل اتحادیه عرب حل بحران‌های سوریه، یمن و لیبی را کلید حذف مداخلات خارجی دانست

دبیرکل اتحادیه عرب در نشست مقدماتی اعضای این اتحادیه گفت، بحران‌های کشورهای عربی نشان دهنده یک زخم در حال خونریزی است و حل این بحران‌ها مهمترین کلید حذف دخالت طرف‌های منطقه‌ای در امور داخلی کشورهای عربی است.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب با بیان اینکه بحران‌های کشورهای عربی نشان دهنده یک زخم در حال خونریزی است، افزود، این بحران‌ها که در تعدادی از کشورهای عربی مشاهده می‌شود منابع و قابلیت‌ها را از بین می‌برد، وضعیت حال و آینده را تحت تاثیر قرار می دهد، امنیت جمعی را تضعیف می کند و منطقه را بیشتر در معرض آسیب پذیری قرار می دهد. از این روی وظیفه همه است که با جدیت کامل برای پایان دادن به این بحران‌های سیاسی و امنیتی جدی در سوریه، یمن و لیبی تلاش کنند.

 

وی افزود، این بحران‌ها نه تنها هزینه‌های انسانی و اقتصادی غیرقابل تصوری را بر منطقه تحمیل کرده است، بلکه شکاف‌هایی ایجاد کرده که قدرت‌های غیر عربی منطقه از طریق آن دست به اقدامات خرابکارانه می‌زنند تا بر برخی کشورهای عربی مسلط شده و از این بحران ها برای دستیابی به منافع خود سوء استفاده کنند.

 

ابوالغیط تاکید کرد، حل این بحران ها و دستیابی به راه حل سیاسی که جنگ و کشتار را متوقف کند مهمترین کلید برای پایان دادن به مداخله های زیان آور و برهم زننده ثبات است که طرف‌های منطقه‌ای در امور داخلی کشورهای عربی انجام می دهند.

 

دبیرکل اتحادیه عرب در ادامه اعلام کرد، مساله فلسطین در مرحله دشواری قرار دارد. رژیم اشغالگر سرگرمی معمول خود یعنی به بازی با آتش را ادامه می‌دهد و اهمیتی نمی‌دهد که سیاست‌های خشونت آمیز و ظلم علیه فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی توافق اسلو را از بین می‌برد و مبنایی را که می‌توان بر اساس آن راهکار تشکیل دو کشوری را در آینده  اجرایی کرد، تضعیف می‌کند.

 

ابوالغیط گفت، طرف‌های بین‌المللی هستند که تنها در حد حرف از این راهکار حمایت می کنند و هیچ برنامه عملی برای اجرای روند مسالمت آمیز جدی یا یک برنامه عملی برای حفظ این راهکار و حمایت از فلسطینی ها ندارند.

 

وی ادامه داد، وضعیت در فلسطین در آستانه انفجار است و ادامه دادن این وضعیت کاری اشتباه است. شرایط فعلی ایجاب می‌کند که برای تقویت ایستادگی فلسطین در همه سطوح سیاسی و اقتصادی تلاش شود و بدون شک توافق آشتی فلسطین که اخیرا در الجزایر به امضا رسید گامی در مسیر درست است.

 

همچنین رمطان لعمامره، وزیر خارجه الجزایر که ریاست دوره‌ای این دور از نشست های اتحادیه عرب را از عثمان الجرندی، همتای تونسی خود تحویل گرفت، خواستار عدم مداخله در امور داخلی کشورهای عربی شد و گفت: همه باید به حاکمیت و وحدت کشورهای عربی احترام بگذارند.

 

وی افزود، تحولاتی که اکنون در جهان رخ می دهد نباید موجب فراموشی مساله فلسطین شود که در بحبوحه اصرار اسرائیل برای اجرایی کردن سیاست عمل انجام شده، سخت ترین مرحله خود را می‌گذراند.

 

لعمامره گفت: ما در نشست اتحادیه عرب در الجزایر روی همه حساب می‌کنیم تا رویکرد جدیدی را در اقدام مشترک عربی آغاز کنیم. برای پیشبرد روند صلح و آشتی که شایسته است از خانه عربی شروع شود باید تلاش خود را مضاعف کنیم.

 

الجزایر روزهای اول و دوم نوامبر میزبان سی و یکمین دور از نشست های اتحادیه عرب است که قرار است با حضور رهبران و روسای جمهور کشورهای عربی برگزار شود.

درخواست اتحادیه عرب از انگلیس برای تجدید نظر در انتقال سفارت به بیت‌المقدس

اتحادیه عرب در بیانیه‌ای از دولت انگلیس خواست که در تصمیم خود برای انتقال سفارت لندن از تل آویو به بیت‌المقدس تجدید نظر کند.

ادامه

اتحادیه عرب, اسراییل, انگلستان, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

عمان خواهان بازگشت سوریه به اتحادیه عرب شد

وزیر امور خارجه عمان در جریان نشست وزیران خارجه اتحادیه عرب در قاهره خواهان بازگشت سوریه به این اتحادیه شد.

ادامه

اتحادیه عرب, اردن, امارات, بحرین, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, عربستان سعودی, عمان, فلسطین, لبنان, مصر

اتحادیه عرب: منافع ملی در عراق باید در اولویت قرار گیرد/ پارلمان عربی: عراقی‌‌ها خویشتنداری کنند

اتحادیه عرب با ابراز نگرانی از شرایط عراق اعلام کرد: با نگرانی تحولات خطرناک در عراق را دنبال می کنیم و از عراقی ها می خواهیم که منافع ملی را بر سایر ملاحظات ترجیح دهند.

ادامه

اتحادیه عرب, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق, لبنان