گردن ننهادن رئیس جمهور مکزیک درمقابل خواست آمریکا

رئیس جمهور مکزیک می‌گوید که کشورش نمی‌پذیرد هیچ کشوری خود را به عنوان رهبر جهان معرفی کند.

آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک در کنفرانس مطبوعاتی خود تاکید کرد که این کشور سلطه هژمونیک هیچ ملتی را نمی‌پذیرد و نخواهد پذیرفت.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس‌جمهور مکزیک به عنوان بخشی از توضیحات خود در برابر اتهامات مداوم جمهوری‌خواهان علیه مکزیک، از وجود گروه‌های جنایتکار سازمان‌یافته در این کشور اظهار نگرانی کرد.

وی در پاسخ به سوال یک خبرنگار در مورد این پیشنهاد که آمریکا بخشی از نیرو‌های خود را به خاک مکزیک به عنوان بخشی از به اصطلاح مبارزه با فنتانیل بفرستد، گفت که کشورش هرگز اجازه چنین چیزی را نخواهد داد.

لوپز اوبرادور در ادامه خاطرنشان کرد که این اولین بار نیست که جمهوری‌خواهان از یک سخنرانی ضد مکزیکی در مورد انتخابات استفاده می‌کنند. سال آینده میلادی هم آمریکا و هم مکزیک رئیس جمهور جدید خود را انتخاب خواهند کرد.

لوپز اوبرادور اتهامات وارد شده در سال ۲۰۱۶ علیه مهاجران مکزیکی در آمریکا را یادآور شد و اطمینان داد که در جریان دیدارهایش با ترامپ به وضوح آن‌ها را محکوم کرده و در مورد این موضوعات به طور مفصل گفتگو کرده است.

چند ماه است که شخصیت‌های جمهوری‌خواه و مقامات دولتی مکزیک به دلیل پیشنهادات سناتور‌های مختلف این حزب آمریکایی مبنی بر طبقه‌بندی جنایات سازمان‌یافته مکزیک به عنوان تروریسم و حتی اعزام نیرو به این کشور آمریکای لاتین، با یکدیگر چالش دارند.

کره‌شمالی؛ هدف آمریکا از مداخله در امور کوبا معدوم ساختن دستاوردهای کاسترو و نابودی سوسیالیسم بود

وزیر خارجه کره شمالی در اظهاراتی ایالات متحده را به دخالت در امور داخلی کوبا و تحریک اعتراضات ضد دولتی با هدف سرنگونی دولت این کشور متهم کرد.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جهان, سوسیالیسم, شرق آسیا, کره شمالی, کوبا, همبستگی

درخواست قانونگذاران آمریکایی از بایدن برای تعطیلی گوانتانامو

ده‌ها قانونگذار دموکرات در کنگره آمریکا، از جمله روسای کمیسون‌های نیروهای مسلح، امور خارجه و اطلاعات، روز پنجشنبه از جو بایدن، رئیس جمهور این کشور خواستند که زندان گوانتانامو در کوبا را “فورا” ببندد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, کوبا