روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

وزیر خارجه روسیه با اشاره به ادامه خط‌مشی آمریکا و متحدانش در ناتو برای تحمیل «شکست راهبردی» بر مسکو، هشدار داد: غربی‌ها به طور خطرناکی در آستانه یک درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای تعادل ایجاد کرده که می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرگئی لاوروف، ... لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, روسیه, سازمان ملل, غرب, ناتو

گاردین: اروپا و آمریکا به مذاکره با روسیه مجبور خواهند شد

روزنامه “گاردین” چاپ لندن نوشته است که اتحادیه اروپا در شرایطی که اقتصاد کشورهای عضو این پیمان رو به وخامت گذاشته و ایالات متحده نیز با رکود روبه شود، که نشانه‌های آن بروز می‌کند، باید با روسیه مذاکره کند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری “ریانووستی” این روزنامه اضافه کرد: آلمان بزرگ ترین اقتصاد اتحادیه اروپا مجبور شده است که ۲۰۰ میلیارد یورو برای کمک به مصرف کنندگان و شرکت‌های زیان دیده در نتیجه افزایش قیمت سوخت اختصاص دهد.

در این گزارش آمده است که تولید ناخالص داخلی فرانسه و اسپانیا در سه ماهه گذشته کاهش یافته و میانگین تورم در منطقه یورو نیز در اکتبر به  ۱۰.۷ درصد رسید که یک رکورد به شمار می رود.

این گزارش می افزاید که میانگین تورم در کشورهای بالتیک به خاطر افزایش شدید در قیمت سوخت و غذا از این نیز فراتر رفت و به ۲۲ درصد رسید.

روزنامه گاردین اعلام کرد: جلوگیری از یک جنگ بزرگ تر و گسترده تر که در سایه تشدید تنش‌ها در اوکراین و رویارویی مستقیم  روسیه و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) رخ خواهد داد، امری ضروری است.

از آغاز حمله روسیه به اوکراین، غرب تحریم مسکو را شدت بخشیده است، اما این مسأله افزایش قیمت سوخت در قاره سبز و تورمی بی سابقه در ایالات متحده و اروپا را به همراه داشته است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه سیاست کنترل و تضعیف مسکور را راهبرد بلندمدت غرب دانسته بود و اعلام کرد که تحریم‌های غرب علیه مسکو، ضربه مهلکی به تمام اقتصاد جهان وارد خواهد آورد.

مسکو شواهد دخالت لندن در حمله به کشتی های روسیه را ارائه کرد

سفیر روسیه در لندن پنجشنبه شب شواهدی مبنی بر دخالت انگلیس در حمله اوکراین به کشتی‌های روسی در خلیج سواستوپل به سفیر انگلیس تحویل داد. به گزارش ایرنا، آندری کلین سفیر روسیه در انگلیس به اسکای نیوز گفت: ما کاملاً از مشارکت متخصصان انگلیسی در آموزش، آماده سازی و اجرای خشونت علیه زیرساخت ها و ... مسکو شواهد دخالت لندن در حمله به کشتی های روسیه را ارائه کرد

ادامه

انگلستان, اوکراین, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

تشدید تنش‌ها بین واشنگتن و پکن با استقرار بمب‌افکن‌های بی-۵۲ دراسترالیا

آمریکا به عنوان بخشی از برنامه ارسال جنگ افزار به استرالیا، بمب افکن‌های هسته‌ای بی-۵۲ (B-۵۲) را در یک پایگاه هوایی در شمال این کشور مستقر خواهد کرد که پیش بینی می‌شود این اقدام تنش‌های بین واشنگتن و پکن را افزایش دهد.

ادامه

استرالیا, اقیانوسیه, امریکا, امنیتی, تایوان, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, شرق آسیا

هشدار روسیه به آمریکا درباره مواجهه اتمی دو کشور

روسیه در پس استقرار تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی مُدرن شده بی۶۱ (B61) آمریکا در پایگاه‌های ناتو، نسبت به کاهش “آستانه اتمی” هشدار داد و اعلام کرد: ما نمی‌توانیم مدرن‌سازی تسلیحات اتمی غرب را نادیده بگیریم.

ادامه

اروپا, المان, امریکا, ایتالیا, بلژیک, تحلیل, ترکیه, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, روسیه, شرق اروپا, ناتو, هلند