حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

رئیس انجمن صنفی پالایشگاه چهارم پارس جنوبی گفت: حذف پیمانکاران به هیچ وجه بار مالی ندارد؛ این ایراد اصلاً وارد نیست. به گزارش خبرنگار ایلنا، «طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت» برای بار سوم به سد ایرادات نهادهای نظارتی برخورد کرد؛ اینبار هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، طرح را مغایر با سیاست‌ها کلی و ... حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, گزارش, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ این کارگران، خواستار پرداخت ۵ ماه حقوق معوقه و سایر مطالبات مرتبط خود هستند.  گذران زندگی با این حقوق‌ها، فلاکت است و معوقه شدن آن مرگ تدریجی است. پیمانکاران واسطه ای بین شهرداری و کارگران برای غارت دستمزد ناچیز آنان هستند. بخش مهمی از دسترنج کارگران نصیب پیمانکاران میشود. اغلب زدوبندهای ... تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت

حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران آمار مصدومان و متوفیان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد. «مهدی فروزش» مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آمار مصدومان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته در مجموع ۳۰۳۸ نفر در استان تهران دچار حوادث ناشی ... حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگران

تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

شماری از بازنشستگان صندوق فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر با حضور در یک تجمع صنفی، خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی خود شدند. به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز یکشنبه (دوم اردیبهشت ماه) جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد در تهران ، اصفهان و قائمشهر با حضور مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی محل سکونت خود، خواستار توجه به ... تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

صبح امروز شماری از کارکنان کارخانه کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌ خود اعتراض کرده و مقابل ساختمان فرمانداری شوش تجمع کردند. یکی از کارگران معترض در مورد علت تجمع صبح امروز کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به خبرنگار ایلنا گفت: مدیران کارخانه به بهانه کمبود منابع مالی و ... تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, فیلم, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, همبستگی

نامه سرگشاده رضا شهابی از زندان

نامه سرگشاده رضا شهابی، فعال کارگری زندانی و عضو هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه:

 

جهت روشنگری افکار عمومی و مردم شریف و زحمتکش و تمام مزدبگیران،

 

اولا: بر ساخته های دروغین و مشمئزکننده رسانه به اصطلاح ملی (صدا و سیمای جمهوری اسلامی) که تلاش داشت تا فعالیتهای بی چشم داشت و کاملا برآمده از دغدغه مندی هر انسان آزاده ای در مورد مشکلات طبقه زحمت کشان (اعم از ایرانی و غیر ایرانی) را به مقوله ارتباطات ناسالم خارج از کشور به افکارعمومی القا نماید، قویا مورد تکذیب و انزجار اینجانب می‌باشد.

 

ثانیا: در پرونده مربوط به اینجانب رضا شهابی که از تاریخ ۲۲ ردیبهشت ۱۴۰۱ توسط نهاد امنیتی مفتوح و مورد تعقیب قرار گرفت به هیچ عنوان تناسبی و یا اندک ارتباطی با رفتارمجرمانه نداشته و صرفا سناریویی از پیش نوشته شده در جهت بدنام سازی تلاش های سالم، کاملا مبتنی بر عقلانیت و برآمده از دردی چندین صد ساله پیرامون ظلم نهادینه شده نسبت به طبقه کارگر و زحمت کشان و فرودستان اقتصادی من و امثال من می باشد. در نهایت این سناریوی افشا شده و از پیش شکست خورده که خروجی آن پیشتر مشخص و عیان بود، به صدور حکم ظالمانه ۵ سال حبس تعزیری به اتهام ناروای اجتماع و تبانی و یک سال حبس تعزیری به اتهام تبلیغ علیه نظام و تبعید دو ساله در خارج از تهران و استانهای مجاور و محرومیت دو ساله از فعالیتهای سندیکایی و ممنوع الخروجی منتهی گردید.

 

ثالثا: ضمن محکوم کردن تلاش های مذبوحانه ی حاکمیت در سرکوب خواسته های به حق مردم شریف ایران که این روزها ایستاده در برابر حجم غیرقابل توصیف دنائت و توحش سازمان یافته عوامل حاکمیت، همچنان استوار باقی مانده اند و حتی یک قدم به عقب نگذاشته اند، به اطلاع می رسانم که من رضا شهابی در کنار همه دوستان و عزیزانی که سال هاست در برابر چنین شقاوت سازمان یافته و بی ملاحظه و خالی از هرگونه وجه انسانی روا داشته شده ایستاده ایم، و من بعد نیز خواهیم ایستاد و دست از تلاشهای به حق خود بر نخواهیم داشت.

 

متاسفانه در شرایط کنونی، بنده و دوستان سندیکایی و صنفی همانند سایر اقشار مردم از هر گونه امکان اطلاع رسانی سراسری محروم هستیم، صدا و سیمای میلی به ناحق، بطور یکجانبه و بدون هیچگونه اسناد و مدارک معتبر از هر گونه اتهام واهی و دروغ پرهیز نکرده و حتی به خود اجازه می دهد پیش از تشکیل دادگاه فرمایشی، اتهامات واهی را بدون توجه به حقوق انسانی و قانونی متهمین در رسانه های سراسری منتشر کند.

 

از آنجائیکه هر گونه شکایت ما از صدا و سیما و مراجع قضایی و حاکمیتی به هیچ نتیجه ای نخواهد رسید، شکایت، مظلومیت و بی گناهی خود را به پیشگاه ملت غیورو گذشت زمان واگذار می نمائیم.

۶/۸/۱۴۰۱
رضا شهابی
بند ۴، سالن ۳،
بازداشتگاه اوین

چاره زحمتکشان وحدت و تشکیلات

منبع کانال سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و‌ حومه

در همبستگی با مبارزات مردمی دست به اعتصاب میزنیم

گروهی از همکاران پروژه ای نفت وپتروشیمی ما تحت عنوان صنعت گران نفت و گاز در همبستگی با مبارزات مردمی و علیه سرکوبگری های حکومت از کمپینی برای اعتصاب سراسری در حوزه نفت و گاز خبر داده و آغاز این اعتصاب از روز شنبه هفتم آبان ماه با ترک کردن دسته جمعی کارگاهها اعلام شده ... در همبستگی با مبارزات مردمی دست به اعتصاب میزنیم

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, جهان, خبر, عدالت اجتماعی, کارگری

تجمع اعتراضی کارگران فولاد بوتیای به عدم اجرای طرح تجمیع و طبقه‌بندی مشاغل و همسان کردن سطح دستمزد

کارگران مجتمع «فولاد بوتیای ایرانیان» در کرمان از محقق نشدن وعده‌های مسئولان برای وصول مطالبات‌شان اعتراض کردند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگری

اعتراض و اعتصاب کارکنان بهداشت و درمان یونان برعلیه ریاضت اقتصادی، خصوصی‌سازی و سطح حقوق‌ها

کارکنان بخش دولتی و کادر درمان و بهداشت یونان در اعتراض به سیاست‌های دولت در اصرار به تداوم چندین سال ریاضت اقتصادی و کاهش بودجه خدمات عمومی در آتن پایتخت یونان گرد هم آمدند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, اعتراضات اجتماعی, جنوب اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, خصوصی‌سازی, عدالت اجتماعی, کارگری, یونان

اعتراض هزاران آلمانی درهمبستگی با اعتراضات اروپا در برابر بحران انرژی

به گفته سازمان دهندگان اعتراضات اخیر در آلمان با اتحادی در بین گروه‌های جامعه مدنی آلمان، حداقل ۲۴۰۰۰ نفر در برلین، دوسلدورف، درسدن، فرانکفورت، ماین، هانوفر و اشتوتگارت در اعتراضات شرکت کردند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, المان, اوکراین, جهان, حقوق بشر, خبر, کارگری