تجمع کارگران رسمی شاغل در شرکت فلات قاره در خارک

اعتراضات کارگران رسمی این مجموعه در اعتراض به تعرضات معیشتی و عدم پاسخگویی به مطالباتشان ادامه دارد. روز پنجم فروردین این کارگران در شرکت فلات قاره تجمع کردند. اهم مطالبات این کارگران عبارتند از: ➖حذف کامل سقف‌حقوق➖حذف تفکیک نادرست مشاغل در مناطق عملیاتی➖حذف محدودیت حق‌سنوات بازنشستگی➖عودت کسورات مازاد مالیات➖اجرای کامل ماده۱۰ با وجود ظرفیت‌های قانونی و اختیاراتی مانند افزایش ... تجمع کارگران رسمی شاغل در شرکت فلات قاره در خارک

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, نفتگران

بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

در سال گذشته وضع معیشت اکثر مردم کشور، یعنی طبقۀ کارگر و دیگر زحمتکشان شاغل در شهرها و روستاها و بازنشستگان، نه‌تنها بهتر نشد، بلکه بدتر هم شد. شواهد حاکی از آن است که این روند امسال نیز ادامه خواهد داشت. همهٔ وعده‌های دولت رئیسی، همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، سراپا پوچ بود و اَبَربحران‌های چندوجهی ... شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

ادامه

آمریکا, استبداد, استثمار, اسلام سیاسی, اقتصادی, امپریالیسم, ایران, بانک جهانی, جهان, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, صندوق بین‌المللی پول, کارگری, معیشت, مقاله, نئولیبرالیسم

«قراردادهای سفیدامضا» نمادی از تحمیل بی‌حقوقی مطلق به کارگران

امضا گرفتن به جبر و برخلاف اراده کارگران، مسیر احقاق حق کارگران را مسدود کرده و آنها را در مسیر مطالبه گری با محدودیت مواجه کرده است. به گزارش خبرنگار ایلنا، «بعد از پایان هر سه ماه، یک قرارداد از پیش نوشته شده مقابل ما کارگران می‌گذارند و از ما می‌خواهند امضا کنیم یعنی به ... «قراردادهای سفیدامضا» نمادی از تحمیل بی‌حقوقی مطلق به کارگران

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگری, گزارش, مبارزه طبقاتی, معیشت

نشست فوق‌العاده همبستگی با فلسطین فدراسیون WFTU

کمپین همبستگی بین‌المللی «WFTU» با مردم فلسطین تا نیمه فروردین تشکیل و در آن جمع آوری کمک برای غزه مورد تاکید قرار گرفت. به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از WFTU، اعضای فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری (WFTU)، طی نشستی با پخش یک کلیپ ویدیویی درباره وضعیت غزه، بر همبستگی با مردم فلسطین تاکید کردند. جلسه ... نشست فوق‌العاده همبستگی با فلسطین فدراسیون WFTU

ادامه

اشغالگری, جهان, حقوق بشر, خبر, فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری, فلسطین, کارگری, همبستگی

اعتراض و اعتصاب کارکنان بهداشت و درمان یونان برعلیه ریاضت اقتصادی، خصوصی‌سازی و سطح حقوق‌ها

کارکنان بخش دولتی و کادر درمان و بهداشت یونان در اعتراض به سیاست‌های دولت در اصرار به تداوم چندین سال ریاضت اقتصادی و کاهش بودجه خدمات عمومی در آتن پایتخت یونان گرد هم آمدند.

 

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از خبرگزاری تانه‌آ یونان، کارکنان بخش دولتی و کادر درمان و بهداشت یونان به طور خاص، با سازماندهی و هدایت اتحادیه صنفی کارمندان یونان ADEDY، فدراسیون کارکنان بیمارستان‌های دولتی یونان (POEDIN) و فدراسیون انجمن‌های پزشکان بیمارستان‌های یونان (OEGNE)، خواهان افزایش حقوق و افزایش نیروی انسانی کمکی در بخش‌های اداری و درمانی شدند.

 

آن‌ها روز یکشنبه در اعتراض به سیاست‌های دولت در اصرار به تداوم چندین سال ریاضت اقتصادی و کاهش بودجه خدمات عمومی در آتن پایتخت یونان گرد هم آمدند.

 

یکی از خواسته اصلی آن‌ها تامین نیروی انسانی و تامین مالی بیمارستان‌ها است.

 

در عین حال، آن‌ها به خصوصی‌سازی اعتراض کرده و از جمله درخواست بودجه برای بیمارستان‌ها، استخدام کارکنان دائمی و ماندگاری نیروهای کمکی و قراردادی موقت را خواستار شدند.

 

اعتصاب ۲۴ساعته آن‌ها تصمیمی بود که در واکنش به‌عدم پاسخگویی مسئولان به مذاکرات تشکل‌های کارمندانی و تشکل‌های کارکنان بخش درمانی گرفته شد.

 

در تجمع شکل گرفته از سوی اتحادیه‌های صنفی بخش درمان یونان، افزایش تعداد کادرهای درمان در شرایطی که بیمارستان‌ها و مراکز درمانی یونان از کمبود نیرو و فشار زیاد کاری روی پزشکان و پرستاران رنج می‌برند، از مطالبات مطرح شده در کنار افزایش حقوق بوده است.

 

همچنین کارمندان برخی ادارات دولتی با مطالبات مشابه با این حرکت همراه شدند.

اعتراض هزاران آلمانی درهمبستگی با اعتراضات اروپا در برابر بحران انرژی

به گفته سازمان دهندگان اعتراضات اخیر در آلمان با اتحادی در بین گروه‌های جامعه مدنی آلمان، حداقل ۲۴۰۰۰ نفر در برلین، دوسلدورف، درسدن، فرانکفورت، ماین، هانوفر و اشتوتگارت در اعتراضات شرکت کردند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, المان, اوکراین, جهان, حقوق بشر, خبر, کارگری

فدارسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری اقدام دولت وپلیس فرانسه برای شکستن اعتصاب کارگران را محکوم کرد

نماینده فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری تاکید کرد: WFTU حمایت خود را از اعتصاب کنندگان فرانسه که علیه سیاست‌های ضد کارگری دولت کمپانی‌های بزرگ نفت و انرژی مبارزه می‌کنند، ابراز می‌کند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, جهان, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, غرب اروپا, فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری, فرانسه

چگونه برای تأمین منافع صنفی‌سیاسی باید مبارزه کرد؟

بعد از اعتراض‌ها و اعتصاب‌های گستردۀ کارگران کشورمان با خواست اصلی‌شان یعنی حذف دلالان نیروی کار به‌خصوص در صنایع نفت و گاز در تابستان ۱۳۹۹، کارگزاران رژیم مطابق معمول تصمیم به مهار اعتراض‌ها از طریق سرکوب و اخراج فعالان کارگری گرفتند.

ادامه

اجتماعی, اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, سیاسی, عدالت اجتماعی, کارگری, معلمان, مقاله