پاتروشف: خطرات مهمات اورانیوم ضعیف‌شده اوکراین در حال افزایش است

دبیر شورای امنیت ملی روسیه روز پنجشنبه درباره خطرات روزافزون مهمات حاوی اورانیوم ضعیف‌شده که توسط غرب به اوکراین ارائه شده، هشدار داد. به گزارش خبرگزاری فارس، «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه امروز (پنجشنبه) درباره خطرات روزافزون مهمات حاوی اورانیوم ضعیف‌شده که توسط غرب به اوکراین ارائه شده، هشدار داد. پاتروشف طی ... پاتروشف: خطرات مهمات اورانیوم ضعیف‌شده اوکراین در حال افزایش است

ادامه

آمریکا, انگلیس, اوکراین, بیولوژیکی, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, گزارش

روایت «راشاتودی» از فعالیت مخفی سازمان سیا در ارمنستان

شبکه خبری راشا تودی در گزارشی به حضور آژانس توسعه جهانی آمریکا در ارمنستان پرداخت که به عنوان «تکه‌ای از سازمان سیا» در این کشور منطقه قفقاز جنوبی فعالیت می‌کند. به گزارش ایرنا از تارنمای شبکه خبری راشا تودی، مسئولان ارمنی در منطقه مورد مناقشه قره باغ هفته گذشته پس از مواجهه با یک عملیات ... روایت «راشاتودی» از فعالیت مخفی سازمان سیا در ارمنستان

ادامه

آذربایجان, آمریکا, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, اروپا, استراتژیک, انگلیس, اورآسیا, بیولوژیکی, جهان, حقوق بشر, روسیه, فساد, قفقاز, گزارش

کندی جونیور: آمریکا در اوکراین آزمایشگاه‌های بیولوژیک دارد

یک نامزد انتخابات درون حزبی دموکرات‌های آمریکا گفت، واشنگتن بالغ بر ۱۱۳ میلیارد دلار کمک برای اوکراین صرف کرده در حالی که همزمان دسترسی میلیون‌ها شهروند آمریکایی به کمک‌های غذایی و بیمه بهداشت و درمان را سلب کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رابرت اف. کندی جونیور، نامزد رقابت درون حزبی دموکرات‌های آمریکا برای تعیین نامزد نهایی حزبی در انتخابات ۲۰۲۴ در مصاحبه‌ای با تاکر کارلسون، مجری سابق شبکه فاکس نیوز گفت: “ما ۱۱۳ میلیارد دلار کمک را برای اوکراین ارسال می‌کنیم… چطور می‌توانیم چنین کاری کنیم وقتی که دسترسی ۳۰ میلیون آمریکایی را به کوپن‌های غذا و دسترسی ۱۵ میلیون آمریکایی را به بیمه بهداشت و درمان قطع کرده‌ایم.”

این کاندیدای ریاست جمهوری حزب دموکرات بیان کرد، اوکراین اکنون نقش “نیروی نیابتی” را برای تقابل ابرقدرتها پیدا کرده است.

اوکراین از زمان شروع “عملیات نظامی ویژه” ارتش روسیه در فوریه ۲۰۲۲ در این کشور، میلیاردها دلار وام و کمک را از سوی متحدانش دریافت کرده است.

آمریکا به تنهایی بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار کمک نظامی، اقتصادی و بشردوستانه به اوکراین عرضه کرده است. روسیه مکررا به کشورهای ارسال کننده کمک تسلیحاتی برای اوکراین اخطار داده که چنین کمکهایی را هدف مشروع حمله در نظر خواهد گرفت.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اخیرا گفت، این که کشورهای ناتو “اوکراینی‌ها را آموزش داده و تسلیح می‌کنند به مثابه مداخله مستقیم آنها در جنگ است.”

کندی جونیور همچنین اظهار داشت که آمریکا در اوکراین آزمایشگاه‌های بیولوژیک دارد زیرا در حال توسعه سلاح‌های زیستی است.

وی گفت: “برای مطالعه و ساخت این سلاح‌ها از انواع فناوری زیست‌شناسی مصنوعی جدید CRISPR و روش‌های مهندسی ژنتیک استفاده می‌کنند که برای نسل قبلی در دسترس نبود.

در سال ۲۰۰۱، ایالات متحده دوباره شروع به سرمایه گذاری مبالغ هنگفتی در ساخت سلاح های زیستی کرد، اما نگران بود زیرا “نقض کنوانسیون ژنو جرم است”، به این دلیل آنها مدیریت ایمنی بیولوژیکی را به یکی از نهادهای وزارت بهداشت محول کردند”.

کندی افزود که هر طراحی و ساخت سلاح زیستی نیاز به واکسن دارد، زیرا در صورت استفاده از سلاح‌های زیستی، در “۱۰۰ درصد موارد” احتمال نتیجه معکوس وجود دارد.

به گزارش فارس پیش‌تر، «ایگور کریلوف» رئیس بخش دفاع شیمیایی، رادیواکتیو و بیولوژیکی وزارت دفاع روسیه گفت اطلاعات به‌دست آمده توسط نیروهای روسی در میدان جنگ با اوکراین، بار دیگر ثابت می‌کند که آمریکا در حال تولید سلاح‌های بیولوژیک در خاک این کشور است.

کریلوف تاکید کرده بود بر اساس واقعیت‌ها و حقایق بدست آمده، آمریکا از اوکراین به عنوان پایگاهی برای استقرار نیروهای ناتو استفاده کرده و مؤسسه تحقیقات نظامی «والتر رید» بر پروژه‌های بیولوژیکی نظامی موسوم به «U-Pi-1» و «U-Pi-2» نظارت داشت که طی آن مجموعه‌ای فعال از زیست‌ماده از مردم اوکراین جمع‌آوری شد.

وزارت دفاع روسیه همچنین اواخر خرداد ضمن اشاره به خطراتی که آزمایشگاه‌های بیولوژیک آمریکا در سراسر جهان برای مردم دارند، گفت که پنتاگون به‌دنبال استفاده از پشه‌های ناقل بیماری‌های خطرناک در اوکراین است. 

کریلوف در نشستی خبری، ضمن اشاره به سرمایه‌گذاری ۱.۵ میلیارد پوندی انگلیس در تحقیقات بیولوژیک آمریکا با کاربردهای دوگانه گفت: «پنتاگون در حال تلاش برای به دست آوردن نسخه اصلاح ژنتیکی یافته پشه‌ای است که می‌تواند حامل ابولا، هپاتیت ب و ایدز باشد».

مقام ارشد وزارت دفاع روسیه در ادامه هشدار داد: «آمریکا اما عملاً کنترل آزمایشگاه‌های خصوصی را که با پاتوژن‌های خطرناک کار می‌کنند، از دست داده است. به همین دلیل، خطر وقوع حوادث در آزمایشگاه‌های بیولوژیک آمریکا حین انتقال نمونه‌ها به کشورهای ثالث از جمله اوکراین در حال افزایش است».

دولت روسیه بعد از آغاز عملیات نظامی در اوکراین گفت آمریکا به صورت محرمانه برنامه آزمایشگاه‌های زیستی در اوکراین را مجدداً از سرگرفته و هم‌اکنون بر روی ساخت تأسیسات مخفی جدید و آموزش پرسنل متمرکز شده است.

با این حال وزارت خارجه آمریکا در واکنش به این گزارش‌ها مدعی شده آزمایشگاه‌های بیولوژیک این کشور در اوکراین مصارف صلح‌آمیز دارند و هدف آن‌ها ساخت سلاح نیست.

واکنش چین به اظهار گروسی و ادعای ساخت آزمایشگاه‌‌‌های بیولوژیکی آمریکا در تایوان

سخنگوی وزارت امور خارجه چین درباره اظهارات رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ادعای رسانه‌ها مبنی بر ساخت آزمایشگاه بیولوژیکی مخفی از سوی آمریکا در تایوان واکنش نشان داد و گفت که پکن ساکت نخواهد ماند. به گزارش ایرنا از پایگاه خبری وزارت امور خارجه چین، بر اساس گزارش رسانه های تایوان،ایالات متحده ... واکنش چین به اظهار گروسی و ادعای ساخت آزمایشگاه‌‌‌های بیولوژیکی آمریکا در تایوان

ادامه

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی, آمریکا, بیولوژیکی, تایوان, جنگ سرد, چین, روسیه, ژاپن, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

چرا همه طرح‌های صلح پیشنهادی برای اوکراین عقیم می‌ماند؟

هیچ یک از طرح‌های صلح پیشنهادی برای پایان یافتن جنگ اوکراین، تاکنون نتیجه‌ای نداشته و دلیل اصلی آن، مخالفت غرب و آمریکا با هر صلحی پیش از وارد کردن ضربه‌ای اساسی به پوتین است. به گزارش خبرگزاری فارس، تاکنون طرح‌های ابتکاری متعددی از سوی طرف‌های مختلف از جمله، برزیل، فرانسه، واتیکان، چین، اندونزی برای حل ... چرا همه طرح‌های صلح پیشنهادی برای اوکراین عقیم می‌ماند؟

ادامه

آفریقا, آلمان, آمریکا, اروپا, اندونزی, انگلستان, اوکراین, اوگاندا, برزیل, بلاروس, بیولوژیکی, چین, روسیه, سازمان ملل, غرب, فرانسه, کنگو, مصر, مقاله

روسیه: پنتاگون در پی استفاده از پشه‌های ناقل بیماری در اوکراین است

وزارت دفاع روسیه ضمن اشاره به خطراتی که آزمایشگاه‌های بیولوژیک آمریکا در سراسر جهان برای مردم دارند، گفت که پنتاگون به‌دنبال استفاده از پشه‌های ناقل بیماری‌های خطرناک در اوکراین است. به گزارش خبرگزاری فارس، «ایگور کریلوف» رئیس بخش دفاع شیمیایی، رادیواکتیو و بیولوژیکی وزارت دفاع روسیه گفت که اطلاعات به‌دست آمده نشان می‌دهد که رژیم ... روسیه: پنتاگون در پی استفاده از پشه‌های ناقل بیماری در اوکراین است

ادامه

آمریکا, اوکراین, بیولوژیکی, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

واشنگتن‌پست: در همه‌گیری بعدی اجازه دهید کوبا جهان را واکسینه کند

کوبا به‌عنوان بخشی از استراتژی ملی واکسیناسیون خود پنج مورد واکسن تولید کرده است که سه مورد از آن‌ها در این کشور و در کشورهای مختلف سراسر جهان ثبت شده است. به گزارش تسنیم: «چگونه جهان می‌تواند از فاجعه‌بار بودن بیماری همه‌گیر بعدی که تا کنون ۱۵ میلیون نفر جان خود را بر اثر ابتلا ... واشنگتن‌پست: در همه‌گیری بعدی اجازه دهید کوبا جهان را واکسینه کند

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, بیولوژیکی, تحریم, جهان, حقوق بشر, درمان, سازمان ملل, کوبا, مقاله