نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیروهای این کشور به یک قطار باری که تجهیزات نظامی تامین شده از سوی غرب را برای اوکراین حمل می کرد، حمله کرده اند. به گزارش ایسنا، این وزارتخانه امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این حمله ترکیبی از جنگنده‌ها، موشک و توپخانه استفاده شده است. به نقل ... نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب

زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، نیرو‌های آمریکایی در اوکراین درگیر آموزش نیستند بلکه حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهارنظری به ایزوستیا گفت: نیرو‌های آمریکایی مستقر در خاک اوکراین، هماهنگی اجرای حملات تروریستی توسط اوکراینی‌ها را بر عهده دارند. او در مورد سخنان پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، ... زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین, ناتو

تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه امروز پنجشنبه، اعلام کرد بیش از ۳۱۰۰ «مزدور خارجی» در حین عملیات نظامی روسیه برای اوکراین می‌جنگند و بیشتر آنها از آمریکا و کانادا آمده‌اند. به گزارش ایسنا، در بیانیه دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه آمده است: «بازرسان، اطلاعاتی در مورد تعداد کلی بیش از ۳۱۰۰ مزدور خارجی دارند که ... بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

ادامه

آمریکا, انگلستان, اوکراین, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, کانادا, گرجستان

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

کشتی‌های جنگی روسیه حین مانور ناتو وارد دریای سیاه شدند

ناوگان دریای سیاه روسیه امروز شنبه، در بیانیه‌ای اعلام کرد، کشتی‌های جنگی روسیه حین برگزاری مانورهای “سپر دریایی” ناتو برای اجرای ماموریت‌های آموزشی و جنگی وارد دریای سیاه شدند.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در این بیانیه آمده است: کشتی‌های جنگی ناوگان دریای سیاه از پایگاه مبدا خارج شده و وارد گروه ناوگان در دریای سیاه شدند. این دسته از کشتی‌ها به مناطقی از پیش تعریف شده منتقل شدند که در آن وضعیت آب زیر زمینی، در بالای سطح و در هوا کنترل و نظارت خواهد شد.

 

این بیانیه همچنین تاکید کرد: این گروه پس از آن به پایگاه اصلی خود بازگشت و تمرینات روزمره خود را در مقابل تمرینات دریای ناتو موسوم به سپر دریای ۲۰۱۹ که پشتیبانی خوبی از نیروهای دریایی دریای سیاه در تمرین مهارت‌های جنگ خود در شرایط واقعی بود، آغاز کرد.

 

مانورهای ناتو تحت رهبری رومانی از پنجم تا دوازدهم آوریل در دریای سیاه برگزار شد.

 

معاون دبیرکل ناتو از حضور پررنگ‌تر ناتو در دریای سیاه خبر داد.

 

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری ایتالیایی Agenzia Nova، رز گوتمولر، معاون دبیرکل ناتو اظهار داشت: بسته (سند) مربوط به دریای سیاه منجر به فعالیت بیشتر واحد در منطقه خواهد شد.

 

این سند که در نشست وزرای خارجه ناتو در واشنگتن تصویب شد، شامل اقدامات عملی برای کمک به اوکراین و گرجستان است و به طور خاص شامل مانورها، تبادل اطلاعات و تماس ها در بنادر آبی است.

 

“این به معنای کار با این کشورها در زمینه آماده‌سازی نظامی — دریایی و آموزش نگهبان ساحلی، در سطح تبادل اطلاعات و انجام مانور نیروهای امنیتی انجام می شود. هفته گذشته دومین گروه دائمی نیروی دریایی ناتو (SNMG2) برای مانور در دریای سیاه مستقر شد.

 

گوتمولر با اشاره به روابط بین ناتو و روسیه، اظهار داشت که این اتحاد به طور همزمان یک سیاست دو جانبه را در قبال مسکو به پیش می‌برد: از یک طرف، بازدارندگی و حفاظت، از سوی دیگر گفت و گو.

 

وی همچنین خاطر نشان کرد که در سه سال گذشته نه جلسه در چارچوب شورای روسیه و ناتو برگزار شده است.

 

علاوه بر این، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو مستمرا با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه دیدار می‌کند و کورتیس اسکاپاروتی، فرمانده نیروهای ناتو در اروپا با والری گراسیموف، رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه در ارتباط هستند.
گوتمولر همچنین تاکید کرد که موضع ناتو در قبال کریمه و اوکراین بدون تغییر باقی می‌ماند. وی افزود: “پس از اشغال کریمه و اقدامات بی ثبات روسیه در دونباس، ما نمی توانیم به روابط عادی بازگردیم.

 

لازم به ذکر است که روسیه همواره در سال های اخیر از فعالیت بی‌سابقه ناتو در مرزهای غربی خود خبر داده است.

پوتین: ادعای تبانی ترامپ با روسیه نشان‌دهنده بحران سیاسی آمریکاست

رئیس‌جمهور روسیه تأکید کرد تحقیقات رابرت مولر در مورد ادعای تبانی دونالد ترامپ و دولت روسیه در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا نشان‌‌ می‌دهد که نظام سیاسی آمریکا دچار بحران است.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, شمال اروپا

ژنرال لهستانی: غرب از سلاح هسته‌ای علیه روسیه استفاده خواهد کرد

یک ژنرال لهستانی با اشاره به اینکه غرب از سلاح هسته ای علیه روسیه استفاده خواهد کرد، گفت: روسیه به راحتی کشورهای بالتیک را تصرف می کند و نبرد ناتو با ارتش روسیه در لهستان خواهد بود.

ادامه

امریکا, اوکراین, جهان, خبر, روسیه, رومانی, شرق اروپا, لهستان, ناتو