روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند

روزنامه‌نگار آلمانی تأکید کرد که ارتش روسیه تجهیزات نظامی ارسالی غربی‌ها برای اوکراین را در میانه راه و قبل از اینکه به دست ارتش اوکراین برسد، هدف قرار می‌دهد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «کریستوف وانر» روزنامه‌نگار آلمانی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «ولت» این کشور اعلام کرد که ارتش روسیه تسلیحات ... روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش, ناتو

مسکو: مناسبات و روابط روسیه و کره شمالی گسترش چشمگیری یافته است

مسکو از حمایت بی‌قید و شرط کره شمالی از اقدام نظامی روسیه در اوکراین تشکر و اعلام کرد که مناسبات ۲ کشور به سطح بی‌سابقه‌ای ارتقا یافته است. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، «ایوان ژلوخووتسف» رئیس اداره اول آسیا در وزارت خارجه روسیه جمعه گفت: ما از کیم جونگ اون (رهبر کره شمالی) ... مسکو: مناسبات و روابط روسیه و کره شمالی گسترش چشمگیری یافته است

ادامه

آمریکا, اوکراین, جهان, روسیه, شبه جزیره کره, شرق اروپا, غرب, کره جنوبی, کره شمالی, گزارش

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد

یک روزنامه آمریکایی به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که نهادهای اطلاعاتی این کشور هیچ مدرکی دال بر دخالت کرملین در مرگ رهبر اپوزیسیون روسیه پیدا نکرده‌اند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی به نقل از منابع آگاه در نهادهای اطلاعاتی آمریکا نوشت که این سازمان‌ها هیچ مدرکی ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیروهای این کشور به یک قطار باری که تجهیزات نظامی تامین شده از سوی غرب را برای اوکراین حمل می کرد، حمله کرده اند. به گزارش ایسنا، این وزارتخانه امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این حمله ترکیبی از جنگنده‌ها، موشک و توپخانه استفاده شده است. به نقل ... نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب

زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، نیرو‌های آمریکایی در اوکراین درگیر آموزش نیستند بلکه حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهارنظری به ایزوستیا گفت: نیرو‌های آمریکایی مستقر در خاک اوکراین، هماهنگی اجرای حملات تروریستی توسط اوکراینی‌ها را بر عهده دارند. او در مورد سخنان پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، ... زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین, ناتو

مسکو؛ بیش از نیمی از بودجه وزارت خارجه آمریکا آشکار برای دخالت در امور داخلی برخی کشورهاست

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه یادآور شد که دولت آمریکا در پوشش «کمک‌های خارجی»، در واقع در امور داخلی سایر کشورها دخالت می‌کند و اولویت اصلی این سیاست هم مقابله با نفوذ روسیه و چین و اعمال فشار بر ایران است.

 

روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو امروز نوشت: “ماریا زاخارووا” سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد، پیش نویس طرح بودجه وزارت خارجه آمریکا که در آن برای تامین اقدامات و کمک‌های خارجی در سال ۲۰۲۰ مبلغی معادل ۴۰ میلیارد دلار اختصاص یافته، نشان دهنده طرح آشکار مداخله در امور داخلی برخی کشورهای جهان است.

 

زاخارووا شب گذشته در کنفرانس مطبوعاتی گفت: «ما به پیش نویس بودجه وزارت امور خارجه آمریکا برای سال ۲۰۲۰ که “مایک پامپئو” هفته گذشته به کنگره ارائه داد، توجه کرده‌ایم. بیش از نیمی از بودجه برای عملیات خارجی، نظیر کمک‌های نظامی و اقتصادی به کشورهای دیگر اختصاص دارد. ما به خوبی درک می‌کنیم که در اینجا کلمه «کمک» تنها پوششی برای دخالت در امور داخلی سایر کشورهاست. ظاهراً از دیدگاه مقامات واشنگتن، صلح و ثبات را نه تنها می‌توان برقرار کرد، بلکه باید تحمیل کرد. در حقیقت پیش نویس بودجه وزارت خارجه آمریکا، یک طرح کاملاً آشکار برای دخالت واشنگتن در امور داخلی برخی کشورهاست.»

 

این دیپلمات افزود: «ایالات متحده در عرصه بین‌المللی غالباً منافع امنیت ملی خود را پشت “عبارات زیبا” پنهان می‌کند. آنها قصد کمک کنند، ولی این کمک در وهله نخست برای مبارزه با نفوذ روسیه صورت می‌گیرد که به اذعان پامپئو، اولویت اصلی این بودجه است. آنها همچنین برای مقابله با چین هم به سایر کشورها کمک می‌کنند که بعد از روسیه، بزرگترین تهدید برای آمریکا ارزیابی شده است. در این فهرست برقراری زورمدارانه دموکراسی آمریکایی در ونزوئلا نیز مد نظر است. علاوه بر این، همانطور که می‌دانید، اقدامات صلح دوستانه آمریکایی‌ها در اعمال حداکثر فشار بر ایران هم جهت گیری شده که به عقیده آنها همچنان منشاء تهدید بشمار می‌رود.»

 

وی همچنین یادآور شد، ضمن اینکه دولت ایالات متحده در این «ارائه کمک»، برخی کشورهای جهان را نیز لایق دریافت کمک نمی‌بینند که نمونه بارز آن سوریه است که مردم آن از دید آمریکایی‌ها، مستحق دریافت کمک مالی برای بازسازی کشورشان که یک مناقشه نظامی شدید را پشت سر گذاشته، نیستند.

 

انتخابات ریاست جمهوری در اوکراین، ارزیابی مردم از علملکرد پروشنکو را به خوبی نشان داد

 

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین در پاسخ به سئوال دیگری یادآور شد که نتیجه دور نخست انتخابات ریاست جمهوری در اوکراین، ارزیابی مردم این کشور از عملکرد “پیتر پروشنکو” رئیس جمهوری کنونی را به خوبی نشان داده است.

 

زاخارووا گفت: «نتیجه انتخابات ریاست جمهوری اوکراین هنوز مشخص نشده و پیش از برگزاری دور دوم انتخابات ارزیابی از آن پیش از موعد است، ولی آنچه واضح است مردم اوکراین به رغم اعمال فشارها و استفاده از راه‌های کثیف و تقلب، ارزیابی خود از عملکرد پروشنکو در سمت ریاست جمهوری را به خوبی به اثبات رسانده‌اند و حامیان غربی مقامات کی‌یف باید به این مسئله توجه داشته باشند.»

 

وی با یادآوری اینکه برای طرف روسیه هیچ یک از دو نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات در اوکراین ارجحیت ندارند، تأکید کرد: «وزارت امور خارجه روسیه به مبارزات انتخاباتی در این کشور علاقه خاصی ندارد و آنچه مهم است این است که شخصی مسئولیت ریاست جمهوری اوکراین را برعهده بگیرد که بتواند جامعه این کشور را با یکدیگر متحد کند و این انتخاب مردم اوکراین است.»

 

روز گذشته پنج شنبه، کمیته مرکزی انتخابات اوکراین در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که بعد از شمارش ۱۰۰ درصد آراء، “ولادیمیر زلنسکی” مجری و بازیگر و رهبر حزب «در خدمت مردم» با کسب ۳۰/۲۴ درصد آراء ، بیشترین حمایت رای دهندگان اوکراینی را بدست آورده، جایگاه دوم به “پیتر پروشنکو” تعلق دارد که تنها ۱۵/۹۵ درصد آراء را از آن خود کرده است. این دو نامزد برای مشخص شدن رئیس جمهوری آینده اوکراین به دور دوم انتخابات راه یافته‌اند.

 

بر اساس این اطلاعات، “یولیا تیموشنکو” رهبر حزب «باتکیوشینا» اوکراین ۱۳/۴۰ درصد و “یوری بایکو” نامزد حزب «عرصه مخالفان – برای زندگی» نیز ۱۱/۶۷ درصد آراء را بدست آورده و در رده سوم و چهارم جای گرفتند.

 

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اوکراین در تاریخ ۲۱ آوریل (اول اردیبهشت) برگزار خواهد شد. بر اساس نظرسنجی که از سوی دو شبکه تلویزیونی اوکراینی صورت گرفته، ۴۹ درصد از شهروندان این کشور در دور دوم انتخابات قصد دارند به “ولادیمیر زلنسکی” رای بدهند. این نامزد پست ریاست جمهوری اوکراین اعلام کرده که در صورت پیروزی در دور دوم انتخابات، حاضر به مذاکره با روسای جمهوری روسیه و آمریکاست.

تسنیم

ژنرال لهستانی: غرب از سلاح هسته‌ای علیه روسیه استفاده خواهد کرد

یک ژنرال لهستانی با اشاره به اینکه غرب از سلاح هسته ای علیه روسیه استفاده خواهد کرد، گفت: روسیه به راحتی کشورهای بالتیک را تصرف می کند و نبرد ناتو با ارتش روسیه در لهستان خواهد بود.

ادامه

امریکا, اوکراین, جهان, خبر, روسیه, رومانی, شرق اروپا, لهستان, ناتو

مرکز مدیریت دفاع ملی روسیه: تحرکات ناو‌های ناتو را در دریای سیاه زیر نظر داریم

مرکز مدیریت دفاع ملی روسیه اعلام کرد که نیروی دریایی این کشور فعالیت‌های سه ناو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را در دریای سیاه زیر نظر دارد.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, ناتو