افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

تلویزیون اسرائیل امروز چهارشنبه نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد این رژیم از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه را افشا کرد. به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل امروز در گزارشی به نقل از برخی مسوولان در لاهه اعلام کرد، صدور چنین دستوراتی همانند این اقدام چشمگیر، ... افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اسراییل, افغانستان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, فلسطین, گزارش, هلند

نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد

یک کانال عبری گزارش داد نخست وزیر اسرائیل به دلیل نگرانی از صدور حکم جلب وی توسط دیوان لاهه از انگلیس و آلمان کمک خواسته است. به گزارش ایسنا، کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل شامگاه پنجشنبه اعلام کرد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم نگران این است که دیوان لاهه حکم جلب وی و مسئولان دیگر ... نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد

ادامه

آلمان, آمریکا, اسراییل, امنیتی, انگلیس, جهان, حقوق کودکان, خبر, زنان, صهیونیسم, فلسطین, هلند

گاردین: شکایت گروه‌های حقوق بشری از آلمان به دلیل ارسال تسلیحات به اسرائیل

چندین گروه حقوق بشری در آلمان همزمان با تداوم حملات وحشیانه اسرائیل به غزه، از دولت این کشور به دلیل ارسال تسلیحات به سرزمین‌های اشغالی شکایت کردند. باشگاه خبرنگاران: به گزارش روزنامه گاردین، در بحبوحه حملات اسرائیل به غزه و همزمان با افزایش نومیدی از اقدام موثر کشور‌های اروپایی، گروه‌های حقوق بشر آلمان علیه دولت ... گاردین: شکایت گروه‌های حقوق بشری از آلمان به دلیل ارسال تسلیحات به اسرائیل

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اسراییل, انگلیس, جهان, حقوق بشر, دیوان داوری لاهه, سوئیس, نیکاراگوئه, هلند

توافقنامه ۶ کشور اروپایی برای حفاظت از زیرساخت‌های دریای شمال

۶ کشور اروپایی هم مرز با دریای شمال، توافقی را به امضا رساندند که براساس آن از زیرساخت‌های دریایی این پهنه آبی با هدف آنچه که مقابله با تهدیدات روسیه خوانده‌اند، محافظت کنند. به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از رویترز، انگلیس و دیگر کشورهای بزرگ اروپایی هم مرز با دریای شمال امروز سه‌شنبه این توافق‌نامه ... توافقنامه ۶ کشور اروپایی برای حفاظت از زیرساخت‌های دریای شمال

ادامه

آلمان, اروپا, انگلیس, اوکراین, بالتیک, بلژیک, جنگ سرد, جهان, خبر, دانمارک, روسیه, غرب, غرب اروپا, ناتو, نروژ, هلند

درحالیکه صادرات تسلیحات آلمان به‌‌اسرائیل حدود ۱۰ برابر شده است، وکلای خانواده‌های فلسطینی‌ها از دادگاه خواستار قطع ارسال این تسلیحات شدند

وکلای مدافع خانواده‌های فلسطینی در آلمان با ارائه درخواست فوری به دادگاه اداری برلین توقف صادرات اسلحه به سرزمین های اشغالی فلسطین را خواستار شدند. وکلای مدافع خانواده‌های فلسطینی در آلمان با ارائه درخواست فوری به دادگاه اداری برلین توقف صادرات اسلحه به سرزمین های اشغالی فلسطین را خواستار شدند. به گزارش روز شنبه ایرنا ... درحالیکه صادرات تسلیحات آلمان به‌‌اسرائیل حدود ۱۰ برابر شده است، وکلای خانواده‌های فلسطینی‌ها از دادگاه خواستار قطع ارسال این تسلیحات شدند

ادامه

آلمان, اروپا, اروپای مرکزی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, هلند

آمریکا روادید دادستان دیوان بین‌المللی کیفری لاهه را لغو کرد

آمریکا روادید «فاتو بنسودا» دادستان ارشد دیوان بین‌المللی کیفری برای ورود به ایالات متحده را به دلیل تحقیقاتش در مورد عملکرد نظامیان آمریکایی در افغانستان، لغو کرد.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دفتر بنسودا روز جمعه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که وی به رغم این ممنوعیت، به انجام وظایف خود برای دیوان لاهه ادامه می‌دهد.

 

این تصمیم علیه دادستان گامبیایی دیوان بین‌المللی کیفری در حالی اتخاذ شد که چند هفته پیش، «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا از اعمال محدودیت‌هایی برای کارکنان این دیوان در صورت تحقیق در مورد نظامیان آمریکایی و نیروهای متحد واشنگتن، خبر داد.

 

در همین حال، دفتر بنسودا در بیانیه خود یادآور شد که به موجب اساسنامه رُم که این دیوان براساس آن تاسیس شد و واشنگتن از امضای آن خودداری کرد، دادستان لغو روادید شده از اختیار مستقل و بی‌طرفانه‌ای برخوردار است.

 

این بیانیه همچنین حاکی است که تصمیم آمریکا، تاثیری بر دادستان دیوان بین‌المللی کیفری در صورت سفر به نیویورک برای ارائه گزارش‌های خود به شورای امنیت سازمان ملل، نخواهد داشت.

 

واشنگتن هنوز به اخبار منتشر شده مبنی بر لغو روادید دادستان ارشد این دیوان برای ورود به آمریکا، عکس‌العملی نشان نداده است.

 

بنسودا نوامبر ۲۰۱۷ از قضات دیوان بین‌المللی کیفری اجازه خواست تا در مورد جنایات جنگی روی داده در افغانستان از سوی طالبان، نیروهای دولتی افغانستان و نیروهای بین المللی از جمله نظامیان آمریکایی تحقیق به عمل آورد. این دادگاه هنوز در مورد انجام تحقیقات کامل در این زمینه، تصمیم گیری نکرده است.

 

این در حالی است که دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به اقداماتی پیشگیرانه دست زده، به طوری که وزیر امور خارجه این کشور چندی پیش هشدار داد که دیوان بین المللی کیفری، حکومت قانون در آمریکا را هدف قرار می دهد.

 

پمپئو گفت که محدودیت های آمریکا در زمینه صدور روادید برای افرادی که به طور مستقیم مسئول تحقیقات دیوان بین‌المللی کیفری در مورد نیروهای آمریکایی هستند، اعلام می شود.

 

وی افزود: چنانچه مسئول تحقیقات دیوان بین‌المللی کیفری در مورد نیروهای آمریکایی در افغانستان باشید، نباید تصور کنید که همچنان از اجازه ورود به خاک ایالات متحده برخوردار خواهید شد و به روادید آمریکا دست خواهید یافت.

ایرنا

نامه دیوان بین‌المللی دادگستری به آمریکا برای لغو تحریم‌ها علیه ایران

نماینده دولت ایران در دیوان بین المللی دادگستری از ارسال نامه این نهاد به دولت آمریکا خبر داد و گفت: آمریکا تا ۲۶ اردیبهشت ماه مهلت دارد تا اطلاعات و جزئیات اقداماتی که برای لغو تحریم های مربوط به دارو، غذا، تجهیزات و خدمات هوایی انجام داده، اعلام کند.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, حقوق بشر, هلند

ماکرون حضورش در کنفرانس مونیخ را لغو کرد / احتمال پیوستن پاریس به مخالفان پروژه گاز روسیه

کاخ الیزه دلیل لغو این سفر را تمرکز امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه بر مسائل داخلی در میانه اعتراضات ادامه‌دار “جلیقه زردها” دانست.

ادامه

اتریش, اقتصادی, المان, امریکا, بلژیک, جهان, خبر, روسیه, غرب اروپا, فرانسه, لهستان, هلند, یونان

تحت فشار امریکا؛ پارلمان اروپا خواستار توقف پروژه خط لوله روسیه – اروپا شد

اعضای پارلمان اروپا توقف پروژه خط لوله نورد استریم ۲ که انتقال سالانه ۵۵ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی روسیه به اروپا را هدف قرار می دهد، خواستار شدند.

ادامه

اتریش, اقتصادی, المان, امریکا, انگلستان, اوکراین, تحریم, جهان, خبر, لهستان, هلند

فرانسه و آلمان درباره سازوکار مالی ویژه با ایران توافق کردند

یک روزنامه آلمانی گزارش داد که برلین و پاریس درباره سازوکار مالی ویژه برای ایران به توافق رسیدند و به زودی با راه اندازی این نهاد، ۹ کشور اروپایی به آن می پیوندند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اتریش, اسپانیا, اقتصادی, المان, امریکا, ایتالیا, ایران, بلژیک, تحریم, جهان, چین, خبر, فرانسه, لوکزامبورک, هلند