وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد

یک روزنامه آمریکایی به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که نهادهای اطلاعاتی این کشور هیچ مدرکی دال بر دخالت کرملین در مرگ رهبر اپوزیسیون روسیه پیدا نکرده‌اند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی به نقل از منابع آگاه در نهادهای اطلاعاتی آمریکا نوشت که این سازمان‌ها هیچ مدرکی ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیروهای این کشور به یک قطار باری که تجهیزات نظامی تامین شده از سوی غرب را برای اوکراین حمل می کرد، حمله کرده اند. به گزارش ایسنا، این وزارتخانه امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این حمله ترکیبی از جنگنده‌ها، موشک و توپخانه استفاده شده است. به نقل ... نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب

زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، نیرو‌های آمریکایی در اوکراین درگیر آموزش نیستند بلکه حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهارنظری به ایزوستیا گفت: نیرو‌های آمریکایی مستقر در خاک اوکراین، هماهنگی اجرای حملات تروریستی توسط اوکراینی‌ها را بر عهده دارند. او در مورد سخنان پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، ... زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین, ناتو

تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه امروز پنجشنبه، اعلام کرد بیش از ۳۱۰۰ «مزدور خارجی» در حین عملیات نظامی روسیه برای اوکراین می‌جنگند و بیشتر آنها از آمریکا و کانادا آمده‌اند. به گزارش ایسنا، در بیانیه دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه آمده است: «بازرسان، اطلاعاتی در مورد تعداد کلی بیش از ۳۱۰۰ مزدور خارجی دارند که ... بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

ادامه

آمریکا, انگلستان, اوکراین, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, کانادا, گرجستان

کارمند آمریکا در روسیه در حال دزدی رؤیت شد + فیلم

بتازگی تصاویری منتشر شده که نشان می‌دهد، یکی از کارکنان سفارت آمریکا در مسکو اوایل سال جاری، نشانگر یکی از ایستگاههای قطار روسیه را به سرقت برده و جان مسافران را در معرض خطر قرار داده است.

 

به گزارش فارس، بنا بر گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز گذشته (دوشنبه) تصریح کرد که در بهار امسال، نشانگر ایستگاه قطار از تقاطعی در نزدیکی ایستگاه «اوستاشکوف» در نزدیکی شهر «تور» خارج از شهر مسکو ناپدید شد.

 

زاخارووا ادامه داد: «پلیس طبق آنچه انتظار می‌رفت، اقداماتی را قبل از تحقیقات انجام داد و تصاویر ضبط شده دوربین‌های شبکه سی سی تی وی مشاهده کرد که یک مرد ناشناس حدود ۳۰ ساله، این نشانگر را به سرقت می‌برد».

 

طبق این گزارش، خودرویی که فرد سارق از آن استفاده کرده بود،‌ از آن جهت بسیار برجسته بوده که دارای پلاک دیپلماتیک قرمز رنگ بود.

 

زاخارووا سپس توضیح داد: «در همان روز مورد نظر، همان خودرو به دلیل نقض قوانین رانندگی، در منطقه تور توسط مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی متوقف شده بود و یکی از کارکنان سفارتخانه آمریکا، راننده آن بود».

 

سخنگوی وزارت خارجه روسیه توضیح داد که این اقدام کارمند سفارت آمریکا ممکن بود جان و ایمنی مسافران قطار را در معرض خطر قرار دهد.

 

زاخارووا در این خصوص گفت: «آنچه خنده‌دار نیست، خطری است که این شهروند آمریکایی برای جان و سلامت مسافران قطار به وجود آورد. اوستاشکوف در واقع یک قسمت شلوغ از راه‌آهن است. اگر نشانگر ناپدید شده به سرعت پیدا نمی‌شد، احتمال وقوع یک تراژدی وجود داشت».

 

فیلمی که در شبکه سی سی تی وی منتشر شده است، مردی را نشان می‌دهد که نشانگری را از محلی که در آن قرار گرفته، جدا می‌کند و سپس آن را در مسیر قرار می‌دهد و سپس مجدداً آن را برداشته و در جنگلی کنار جاده مخفی می‌کند.

 

طبق این گزارش، تحقیقات نشان می‌دهد فردی که چنین سرقتی را انجام داده، پارکر ویلسون کارمند سفارت آمریکا است.

 

از آن جایی که کارکنان دیپلماتیک از مصونیت دیپلماتیک برخوردار هستند، پلیس موفق به بازجویی از این کارمند سفارت آمریکا نشد اما پس از این رخداد، ویلسون به آمریکا بازگشت.

 

در ماهها و سال‌های گذشته، روابط روسیه و آمریکا با تنش‌های بسیاری همراه بوده است و در برهه‌ای از زمان و فروردین امسال، مقام‌های مسکو درست یک روز پس از آن که واشنگتن تحریم‌های جدیدی علیه روسیه اعلام کرد، دستور اخراج ۱۰ دیپلمات آمریکایی را صادر کردند.

 

به دنبال تنش در روابط آمریکا و روسیه، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا در اواسط ماه مارس گذشته برای مشورت به مسکو فراخوانده شده بود و از طرف دیگر، «جان سالیوان» سفیر واشنگتن در مسکو نیز به همین بهانه در آوریل ۲۰۲۱ به آمریکا بازگشته بود که پس از دیدار اخیر رؤسای جمهور آمریکا و روسیه در ژنو، سفیر روسیه مجدداً به آمریکا بازگشت.

 

مسکو اظهارات وزیر فرانسوی درباره واکسن روسی را احیا نئونازیسم خواند

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه اظهارات وزیر مشاور امور اروپایی فرانسه درباره واکسن روسی را محکوم کرد و آن را احیای تبعیض نئونازیسم در اروپا دانست.

ادامه

اتحادیه اروپا, تحلیل, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, یونان

ابراز نگرانی روسیه درباره دست داشتن آمریکا در ترور رئیس‌جمهور هائیتی

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به گزارش‌ها در خصوص بازداشت دو آمریکایی در ارتباط با قتل رئیس‌جمهور هائیتی، اعلام کرد مسکو به طور جدی نگران گزارش‌ها در این ارتباط است.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شرق اروپا, هائیتی