جدول زمانی خروج آمریکایی‌ها از عراق، محور رایزنی السودانی و لوید آستین

منابع رسانه‌ای از دیدار و رایزنی نخست‌وزیر عراق با وزیر دفاع آمریکا درباره جدول زمانی پایان ماموریت ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح «مقابله با داعش» در عراق خبر داده‌اند. به گزارش ایسنا، شبکه المیادین در این باره گزارش داد که «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق و «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا پیشنهادها درباره جدول زمانی پایان ... جدول زمانی خروج آمریکایی‌ها از عراق، محور رایزنی السودانی و لوید آستین

ادامه

آمریکا, اشغالگری, امنیتی, تروریسم, خاورمیانه, عراق, گزارش

دفاع روسیه و چین از ایران در نشست اضطراری شورای امنیت

نشست اضطراری شورای امنیت درباره حمله ایران به اسرائیل با سخنان نمایندگان کشورهای مختلف برگزار شد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، نشست اضطراری شورای امنیت درباره حمله ایران به اسرائیل برگزار شد. در این نشست، نماینده روسیه در شورای امنیت تاکید کرد: زمانی که کنسولگری ایران در سوریه بمباران شد هشدار دادیم ... دفاع روسیه و چین از ایران در نشست اضطراری شورای امنیت

ادامه

اسراییل, الجزایر, امریکا, امنیتی, انگلیس, ایران, تروریسم, چین, خاورمیانه, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, سوریه, صلح, فرانسه, گزارش

دست رد سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه به‌ درخواست سفیر اسرائیل

پس از آنکه «سیمونا هالپرین» سفیر اسرائیل در مسکو گفت که اسرائیل از روسیه انتظار دارد که پاسخ موشکی گسترده ایران به این رژیم را محکوم کند، این اظهارات با واکنش منفی مسکو مواجه شد. به گزارش ایرنا، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز یکشنبه خطاب به سفیر اسرائیل نوشت: «سیمونا، به من یادآوری ... دست رد سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه به‌ درخواست سفیر اسرائیل

ادامه

اسراییل, اوکراین, ایران, تروریسم, جهان, روسیه, سازمان ملل, سوریه, شرق اروپا

کارشناس برزیلی: حمله تروریستی به کنسولگری ایران، حمله به بریکس و سازمان همکاری شانگ‌های است

پِپه اسکوبار (Pepe Escobar) کارشناس و ناظر کهنه‌کار امور بین‌الملل اعلام کرد که حمله تروریستی دولتی به مرکز دیپلمالتیک ایران در دمشق، حمله به بریکس و سازمان همکاری شانگ‌های است. به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از “اسپوتنیک”, اسکوبار افزود: اسراییل با حمله تروریستی به دمشق کنوانسیون وین در مورد مصونیت دیپلماتیک را نقض کرد، همچنین ... کارشناس برزیلی: حمله تروریستی به کنسولگری ایران، حمله به بریکس و سازمان همکاری شانگ‌های است

ادامه

آلمان, آمریکا, اسراییل, انگلیس, اوکراین, ایران, برزیل, بریکس, تروریسم, چین, خاورمیانه, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شانگ‌های, فرانسه, کره جنوبی, گزارش, مالت, ناتو

ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

منابع خبری بامداد جمعه از استقرار مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه در نیجر در پی لغو توافق نظامی این کشور با آمریکا، خبر دادند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی نیجر گزارش داد که مربیان نظامی روسیه با یک هواپیمای حامل تجهیزات نظامی وارد این کشور شدند. بر اساس این گزارش، در ... ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه, نیجر

آمریکا به دنبال تضعیف دولت افغانستان و سقوط آن است

دولت آمریکا با تبلیغات گسترده رسانه‌ای، خروج نیروهای نظامی ناتو و این کشور از افغانستان، تقویت برخی از گروه‌های تروریستی و تخلیه سفارت این کشور در کابل درصدد تضعیف و سقوط دولت کابل است. این در شرایطی است که در چند ماه گذشته ۷۰۰۰ زندانی طالبان به گفته اشرف غنی رئیس‌جمهور افغانستان زیر فشار امریکا از زندان‌های این کشور آزاد شده‌اند.

 

به گزارش ایرنا، آمریکا با هماهنگی رسانه‌های غربی همزمان با تخلیه پایگاه‌های نظامی خود در استان‌های هلمند، قندهار، بلخ و هرات و پایگاه بگرام تلاش ‌ی برای تضعیف روحیه نیروهای امنیتی، نظامی و دولت افغانستان آغاز کرد.

 

ژنرال «اسکات میلر» فرمانده عمومی نظامیان خارجی در افغانستان روز جمعه به هنگام ترک نیروهای آمریکایی از پایگاه بگرام گفت که جنگ داخلی افغانستان را تهدید می‌کند.

 

“جوبایدن “رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه گذشته در پاسخ به سوال خبرنگاری در باره وضعیت افغانستان گفت که در باره این کشور سوال نکنید و مسائل خوب دیگری است که باید در باره آن گفت وگو کرد.

 

وال استریت ژورنال سوم تیر ماه نیز به نقل از مقامات آمریکایی در گزارشی نوشت شش ماه پس از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان دولت این کشور سقوط خواهد کرد.

 

آمریکایی‌ها که برای ادامه حضور دیپلمات‌های خود در کابل رایزنی‌های زیادی را با ترکیه برای حفظ نیروهای نظامی این کشور در فرودگاه کابل انجام دادند ولی تاکنون نتیجه این گفت وگوها منتشر نشده است.

 

انتشار گزارشی از طرح تخلیه سفارت آمریکا در کابل در رسانه‌های آمریکایی، افغان‌ها را شوکه کرده است.

 

انتشار این گزارش باعث شد که تعدادی از کاربران فضای مجازی افغان آمریکا را به خیانت به دولت و مردم افغانستان متهم کنند.

 

«تاج الدین سروش» یکی از کاربران در صفحه فیسبوک خود نوشت: آمریکایی‌ها آنچه که می‌گویند با آنچه که انجام می‌دهند بسیار متفاوت است. آنها گفته بودند که ۶۵۰ نظامی خود را برای تأمین امنیت سفارت و فرودگاه کابل نگه میدارند اما حالا وال استریت ژورنال می‌نویسد که آمریکا به دلیل تهدیدات امنیتی سفارت خود را در کابل را تعطیل می‌کند.

 

این اقدامات دولت آمریکا در شرایطی صورت می‌گیرد که بارها واشنگتن خود را شریک استراتژیک کابل اعلام کرده است و کارشناسان این اقدام را در راستای تضعیف هرچه بیشتر دولت افغانستان و تقویت روحیه طالبان عنوان کرده‌اند.

 

دیروز شنبه برخی منابع در فرودگاه بگرام افغانستان اعلام کردند که نظامیان آمریکایی بدون هماهنگی با ارتش افغانستان فرودگاه را ترک کرده‌اند و نبود نیروهای ارتش برای تأمین امنیت فرودگاه باعث شده است که تعداد زیادی از مردم به داخل آن هجوم برده و اشیای باقی مانده نظامیان آمریکایی را تاراج کردند.

 

این منابع نوشته‌اند که تا زمانکه نیروهای ارتش وارد فرودگاه شدند مقدار زیادی وسایل بجامانده توسط مردم تاراج شد و سیستم رادار فرودگاه نیز قطع شده شود.

 

وضعیت آشفته و نابسامان امنیتی درافغانستان نشان از ادامه سقوط شهرها و پیشروی هرچه بیشتر طالبان در روزهای آینده حکایت دارد که در صورت تحقق این امر وضعیت دولت افغانستان بسیار بحرانی خواهد شد.

مادورو: آمریکا به دنبال کشتن من و رهبران ونزوئلا است

نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا طی سخنرانی در یک مراسم نظامی در این کشور هشدار داد، آمریکا در تلاش برای ترور او و دیگر سران ارشد سیاسی و نظامی ونزوئلا است.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, برزیل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خبر, کلمبیا, ونزوئلا

گزارش نیوزویک از نگرانی کشورهای منطقه از ناامنی در افغانستان

نشریه آمریکایی نیوزویک در گزارشی درباره خروج نظامیان آمریکا از پایگاه بگرام افغانستان نوشت کشورهای منطقه از افزایش خشونت‌ها در افغانستان ابراز نگرانی کردند.

ادامه

اتحاد شوروی, ازبکستان, اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, پاکستان, تاجیکستان, جنوب آسیا, جهان, چین, روسیه, قرقیزستان

لاوروف: آمریکا باید به تاراج ثروت‌های طبیعی سوریه پایان دهد

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با بیان این‌که تهدید داعش در سوریه و عراق بطور جدی افزایش نیافته است، گفت که روسیه از این دو کشور در سرکوبی تروریست‌ها حمایت می‌کند و آمریکا باید به تاراج ثروت‌های طبیعی سوریه پایان دهد و بجای آن به مبارزه با تروریست‌ها بپردازد.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, پاکستان, تروریسم, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه, صلح, عراق

الکاظمی: باید برای خروج نظامیان خارجی از عراق سازوکار زمانی و فنی وضع شود

نخست‌وزیر عراق در سخنانی در جمع اعضای ناتو بر ضرورت ایجاد سازوکار زمانی و فنی برای خروج نیروهای ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا از عراق تاکید کرد.

ادامه

بلژیک, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دخالت نظامی, عراق, ناتو