استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین

یک تحلیگر ارشد سنگاپوری با بیان اینکه سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین می‌تواند مواضع نظامی چین را هدف قرار دهد، افزود: استقرار این سامانه ممکن است به افزایش تعداد نیروهای نظامی پکن در دریای جنوبی چین و افزایش تنش در این منطقه در بلند مدت منجر شود. به گزارش شنبه ایرنا از نشریه «ساوث چاینا ... استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, اتحاد شوروی, تایوان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, فیلیپین, هندو پاسیفیک

کره شمالی بار دیگر آزمایش موشکی انجام داد

اداره موشکی کره شمالی روز جمعه (به وقت محلی) در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک کلاهک بزرگ موشک کروز و یک موشک ضدهوایی جدید خود را با شلیک به سمت دریای غربی شبه جزیره کره آزمایش کرده است. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی کره شمالی، بر اساس این بیانیه، این پرتاب‌های آزمایشی ... کره شمالی بار دیگر آزمایش موشکی انجام داد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, خبر, ژئوپلیتیک, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

کمیته تحقیقات روسیه از نقش کشورهای غربی در تامین مالی اقدامات تروریستی در این کشور پرده برداشت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، روسیه موضوع تامین مالی تروریسم ضد روسی از سوی کشورهای غربی را بررسی می‌کند. کمیته تحقیقات روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که در پی حمله تروریستی به مسکو، پرونده جنایی ... آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

ادامه

آمریکا, تروریسم, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, غرب, ناتو

هشدار چینی‌ها به ناتو درباره جنگ با روسیه: نابود خواهید شد!

خوانندگان پورتال چینی “گوانچا” کشورهای غربی را از وخیم کردن اوضاع در دریای سیاه بر حذر داشتند.

 

به گزارش ایسنا، این نشریه مطالبی را منتشر کرد که در آن به تنش رو به رشد در منطقه پس از حادثه ناوشکن انگلیسی “دیفندر” (Defender) در سواحل کریمه به دلیل افزایش تعداد کشتی‌های جنگی کشورهای ناتو در دریای سیاه در رابطه با رزمایش  Sea Breeze (نسیم دریا) اشاره شده است.

 

خوانندگان پورتال با حرارت زیاد نسبت به وقایع فعلی دریای سیاه واکنش نشان دادند.

 

از یکی از کاربران پرسید: “من می‌خواهم بدانم که آیا این سه کشتی قادر به ایستادگی به مدت حداقل نیم ساعت در یک نبرد واقعی هستند؟”

 

کاربر دیگری به او پاسخ داد و نوشت: “بهتر است مدت ایستادگی آنها را در دقیقه بشمارید!”

 

کاربر سوم افزود: “نابودی در انتظار تمام آن کشتی‌های جنگی ناتو خواهد بود که به دروازه‌های روسیه برسند.”

 

کاربر بعدی محاسبات خود را ارائه داد: “حتی یک دقیقه در برابر یک کشتی روسی ایستادگی نخواهند کرد”.

 

خواننده دیگری گفت: “این در کنار دروازه‌های روسیه است و بنابراین ناوها مورد نیاز نیستند، موشک‌های گارد ساحلی کافی هستند.”

 

کاربر دیگری به غرب هشدار داده و نوشت: “ناتو واقعاً با آتش بازی می‌کند! خب، ناتو فقط یک اسباب بازی آمریکایی است. بازی را ادامه دهید، نابود خواهید شد!”.

 

کاربر بعدی نوشت: ” گروهی از سگ‌ها به سمت یک خرس پارس کردند. او دندانهایش را نشان داد و آنها دمشان را در میان پاهایشان گرفته و به سوی حامی خود فرار کردند.”

 

یکی دیگر از چینی‌ها توصیه کرد: “چنین فرصتی به ندرت اتفاق می‌افتد و به سرعت می‌گذرد، از فرصت استفاده کرده و نیمی از ناوگان ناتو را غرق کنید.”

 

یکی دیگر از کاربران دیدار اخیر پوتین و بایدن را را به یاد آورده و نوشت: “پوتین در خلال جلسه در پشت درهای بسته در ژنو با جوی خواب آلود چه کرد؟ این باعث شد ناتو چنین تلاش‌های ناامیدانه‌ای انجام دهد تا به نوعی به روسیه آسیب برساند!”

 

کاربر بعدی افزود: “تا آنها در دریای سیاه هستند،  به سرعت غرقشان کنید!”

 

رزمایش بزرگ کشورهای عضو ناتو و اوکراین تحت عنوان Sea Breeze از روز دوشنبه در قسمت شمال غربی دریای سیاه آغاز شد. پیش‌بینی می‌شود تا ۱۰ ژوئیه، ۵۰۰۰ نظامی ، ۴۰ هواپیما و ۳۲ کشتی از ۳۲ کشور از جمله اوکراین، ایالات متحده آمریکا و دیگر اعضای ناتو دراین رزمایش شرکت کنند.

 

همچنین در وزارت دفاع روسیه خاطرنشان شد ، نیروها و وسایل ناوگان نیروی دریایی روسیه در دریای سیاه “مجموعه اقدامات را برای کنترل اقدامات ناوهای” شرکت کننده در این رزمایش انجام می‌دهند.

 

روز ۲۳ ژوئن، ناوشکن نیروی دریایی انگلیس به نام Defender از مرز آبی روسیه عبور کرده و به  اندازه سه کیلومتر وارد آب‌های روسیه در نزدیکی دماغه فیولنت (کریمه) شد. کشتی انگلیسی پس از آنکه کشتی گشت مرزبانی روسیه آتش هشدار دهنده گشود و هواپیمای روسی سوخو ۲۴ ام  بمباران هشدار دهنده‌ای را انجام داده و چهار بمب اوفاب ـ ۲۵۰   (OFAB-۲۵۰)  را به مسیر حرکت ناوشکن انگلیسی پرتاب کرد، آب‌های روسیه را ترک کرد.

لاوروف: آمریکا باید به تاراج ثروت‌های طبیعی سوریه پایان دهد

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با بیان این‌که تهدید داعش در سوریه و عراق بطور جدی افزایش نیافته است، گفت که روسیه از این دو کشور در سرکوبی تروریست‌ها حمایت می‌کند و آمریکا باید به تاراج ثروت‌های طبیعی سوریه پایان دهد و بجای آن به مبارزه با تروریست‌ها بپردازد.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, پاکستان, تروریسم, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه, صلح, عراق

دربارهٔ نگاه مقابله‌جویانهٔ آمریکا و ناتو به چین

روز دوشنبه ۲۴ خرداد، نشست سران کشورهای عضو ناتو- سازمان پیمان اطلس شمالی- در بروکسل (بلژیک) برگزار شد که در آن از برنامهٔ ناتو-۲۰۳۰ رونمایی شد.

ادامه

اروپا, اسراییل, امریکا, انگلستان, ایتالیا, بلژیک, پاکستان, جنگ سرد, جهان, چین, حضور نظامی, روسیه, ژاپن, سوئد, فرانسه, کانادا, ناتو, نروژ, هندوستان