مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه هدف کشورهای ناتو از رزمایش «مدافع ثابت‌قدم» آمادگی برای تقابل با روسیه است، گفت ادعای ناتو مبنی بر حمله ترکیبی روسیه علیه اعضای این ائتلاف تلاشی است برای توجیه نظامی‌گری اعضای ناتو. به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت رزمایش بزرگ «مدافع ثابت‌قدم» ناتو نشان ... مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود

ادامه

آمریکا, اروپا, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش, ناتو

واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین/ بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به اظهارات دیپلمات ارشد اروپایی گفت تنها راه برقراری صلح در اوکراین، توقف حمایت‌های تسلیحاتی غرب است. به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت هر فرمول صلحی در مناقشه اوکراین به قطع حمایت‌های تسلیحاتی غرب از کی‌یف ختم می‌شود. این سخنگو به اظهارات «جوزپ بورل» مسؤول ... واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین/ بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اوکراین, جنایات جنگی, جنگ سرد, روسیه, شرق اروپا, صلح, غرب, گزارش

مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد

بوداپست اظهارات غرب درباره وقوع جنگ در اروپا را نشان دهنده مقاصد واقعی این بلوک قدرت دانست و گفت آمریکا در مناقشه اوکراین منافع شخصی دارد. به گزارش ایسنا ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان گفت اظهارات رهبران اتحادیه اروپا درباره جنگ در اروپا نشان‌دهنده مقاصد واقعی آنان است، اما آن‌ها دارند با آتش‌بازی می‌کنند. جوزپ بورل، ... مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اروپای مرکزی, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, صلح, لهستان, مجارستان

چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند

براساس گزارشی به نقل از وزارت خارجه آمریکا، مقامات چین پس از مذاکرات نوامبر ۲۰۲۳ با ایالات متحده از ادامه مذاکرات کنترل تسلیحات هسته‌ای خودداری کرده و به گزینه‌های پیشنهادی «پاسخ اساسی» ارائه نکرده‌اند. به گزارش ایسنا، وب‌سایت خبری «سمافور» امروز پنجشنبه، به نقل از یک مقام وزارت خارجه آمریکا گزارش داد: «متأسفانه، جمهوری خلق ... چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا, گزارش

خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

رسانه‌های چینی با انتشار عکسی مراسم خداحافظی سرد از وزیر خارجه آمریکا را به نمایش گذاشتند. با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را ... خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا

چین: سیاست‌های توسعه‌طلبانه ناتو منسوخ شده‌ است

وزیر امور خارجه چین گفت سیاست‌های توسعه‌طلبانه ناتو منسوخ شده‌اند و اوکراین باید پل صلح میان شرق و غرب باشد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین روز شنبه گفت، باید به حق حاکمیت و استقلال اوکراین احترام گذاشته شود و این کشور پل صلح میان شرق و غرب باشد.

 

این مقام چینی ضمن سخنرانی در نشست امنیتی مونیخ، بر ضرورت حفظ استقلال و حق حاکمیت اوکراین تأکید کرد و گفت، سیاست‌های توسعه‌طلبانه ناتو منسوخ شده است.

 

وانگ یی افزود، برای حل مسالمت‌آمیز بحران اوکراین باید نقشه راه مشخصی تعیین شود و دو طرف، توافق «مینسک» را به‌طور کامل اجرا کنند.

 

وزیر امور خارجه چین ضمن تأکید بر لزوم کاهش تنش‌ها از طرف‌های غربی درخواست کرد به‌جای کوبیدن بر طبل جنگ، مسیر رسیدن به صلح را دنبال کنند.

 

این دیپلمات چینی در ادامه گفت، اوکراین باید به پل صلح و نه جبهه تقابل میان شرق و غرب تبدیل شود و از سوی دیگر نگرانی‌های روسیه درباره امنیت در شرق اروپا باید مورد رسیدگی و توجه قرار گیرد.

 

نشست امنیتی مونیخ در حالی از روز گذشته آغاز شده است که روسیه اعلام کرده در آن شرکت نخواهد کرد. «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین قرار از بعدازظهر شنبه در این نشست حاضر شود.

 

مقام‌های روسیه پیش از درگیری‌های اخیر در منطقه دونباس، بارها درباره اقدامات ارتش اوکراین در نقض آتش‌بس و تلاش برای انجام حملات گسترده به جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک و احتمال کشتار وسیع در این منطقه هشدار داده‌اند.

 

همزمان با این تحولات، اظهارات مقام‌های آمریکایی و کشورهای عضو ناتو درباره ادعای تدارک روسیه برای حمله به اوکراین هم ادامه دارد و مسئولان غربی گفته‌اند که ممکن است مسکو از چند جبهه شامل مرز مشترک با اوکراین، بلاروس و از طریق دریا به اوکراین حمله کند.

 

به رغم این ادعاها، مقام‌های روسیه بارها تاریخ‌های اعلام شده مسئولان ارشد آمریکایی‌ها درباره زمان حمله روسیه به اوکراین را رد کرده‌ و گفته‌اند که مسکو قصدی برای انجام این حمله ندارد.

صدراعظم آلمان: اگر سریع اقدام نکنیم خطر شکست مذاکرات وجود دارد

اولاف شولتس با تعیین ضرب الاجل‌های دروغین درباره مذاکرات وین ادعا کرد که همه عناصر برای دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران آماده هستند.

ادامه

اتریش, اروپا, المان, امریکا, امنیتی, اوکراین, ایران, تحریم, جنگ سرد, جهان, خبر, دونتسک, روسیه, غرب, لوگانسک, مذاکرات اتمی, ناتو

رئیس جمهوری کرواسی: با گسترش ناتو مخالفم

«زوران میلانوویچ» رئیس جمهوری کرواسی با اشاره به بحران اوکراین و اینکه ناتو نباید تا کی‌یف گسترش یابد، گفت: تا زمانی که رئیس جمهوری هستم، با گسترش ناتو در هر جایی مخالف خواهم بود.

ادامه

اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا, غرب, مجارستان, ناتو