کره شمالی بار دیگر آزمایش موشکی انجام داد

اداره موشکی کره شمالی روز جمعه (به وقت محلی) در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک کلاهک بزرگ موشک کروز و یک موشک ضدهوایی جدید خود را با شلیک به سمت دریای غربی شبه جزیره کره آزمایش کرده است. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی کره شمالی، بر اساس این بیانیه، این پرتاب‌های آزمایشی ... کره شمالی بار دیگر آزمایش موشکی انجام داد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, خبر, ژئوپلیتیک, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

کمیته تحقیقات روسیه از نقش کشورهای غربی در تامین مالی اقدامات تروریستی در این کشور پرده برداشت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، روسیه موضوع تامین مالی تروریسم ضد روسی از سوی کشورهای غربی را بررسی می‌کند. کمیته تحقیقات روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که در پی حمله تروریستی به مسکو، پرونده جنایی ... آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

ادامه

آمریکا, تروریسم, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, غرب, ناتو

چین: واشنگتن باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد

سخنگوی وزارت خارجه چین درخصوص نقش سلاح‌های هسته‌ای در سیاست امنیت ملی و جمعی آمریکا هشدار داد. ایالات متحده باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد. این را مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری اعلام کرد. مائو نینگ گفت: «ایالات متحده و ژاپن باید نگرش ... چین: واشنگتن باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد

ادامه

آمریکا, امنیتی, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, خلع سلاح هسته‌ای, ژاپن, شرق آسیا, ناتو

رزمایش راهبردی بازدارنده روسیه آغاز شد

به دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، رزمایش راهبردی بازدارنده روسیه با شرکت قوای هسته‌ای این کشور آغاز شد.

 

به گزارش ایرنا، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: واحدهای حوزه نظامی جنوب روسیه، نیروی موشک‌های راهبردی روسیه و ناوگان این کشور در دریای سیاه و ناوهای ناوگان شمال در این رزمایش یک روزه شرکت دارند.

 

در چارچوب این رزمایش، نیروی هوافضای روسیه چند موشک بالدار از نوع کینژال پرتاب کرد. ناوهای ناوگان شمال و ناوگان دریای سیاه هم چندین موشک بالدار کالیبر و موشک های مافوق صورت تسیرکون به اهداف زمینی پرتاب کردند.

 

در پایگاه نظامی کاپوستین یار در استان آستراخان در ساحل دریای خزر هم موشک های تاکتیکی اسکندر پرتاب شد.

 

دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه روز شنبه به ریانووستی با بیان اینکه ولادیمیر پوتین دستور آغاز رزمایش نیروهای هسته ای روسیه را صادر کرد،گفت:پوتین به همراه الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس در مرکز ویژه مدیریت وزارت دفاع روسیه، این رزمایش را نظارت می کند.

 

وزارت دفاع روسیه پیشتر اعلام کرده بود که این رزمایش ماهیت دفاعی دارد و در آن نیروی هسته‌ای سه گانه روسیه شرکت می‌کنند و موشک‌های قاره پیما و بالستیک و موشک‌های کروز پرتاب می‌شود.

 

سه گانه هسته‌ای روسیه (بروسی یادرنی تریاد ) شامل موشک‌های زمین پایه قابل حمل کلاهک‌های هسته‌ای، ناوهای مجهز به سلاح‌های هسته‌ای و هواپیماهای مجهز به موشک های هسته ای است.

 

رزمایش راهبردی بازدارنده روسیه از پیش و برای سنجش آمادگی رزمی واحدهای نظامی روسیه برنامه‌ریزی شده است.

 

در ماههای ژانویه و فوریه روسیه چندین رزمایش بزرگ برگزار کرد که بخش قابل توجه آن در آب‌های بین‌المللی ازجمله اقیانوس اطلس بود. به این ترتیب مسکو به ناتو و آمریکا پیام داده است که هر گونه اقدام نظامی علیه منافع این کشور ازجمله در اوکراین و دریای سیاه بدون پاسخ نخواهند ماند.

 

نماینده روسیه در اتحادیه اروپا به تازگی در این رابطه با بیان اینکه روسیه به کشتار اتباع خود در هر نقطه از جهان پاسخ می‌دهد، گفت: اگر روسیه برای اقدامات دفاعی تحریک نشود، هیچ گونه تهاجمی به اوکراین صورت نخواهد گرفت.

 

به گزارش ایرنا به نقل از ریانووستی، ولادیمیر چیژوف روز سه شنبه گفت: در صورتی که ما را تحریک نکنند به اوکراین حمله نمی‌کنیم. اگر اوکراینی‌ها به روسیه حمله کنند جای تعجب خواهد بود که به آن پاسخ ندهیم.

 

وی افزود: پاسخ احتمالی روسیه در صورتی که اوکراین گستاخانه به کشتار اتباع روسیه در منطقه دونباس یا هر منطقه دیگر بپردازد، تعجب‌آور نخواهد بود.

 

مسکو بارها اعلام کرده است که قصدی برای حمله نظامی به اوکراین ندارد و در صدد دریافت تضمین‌های امنیتی است که مانع از توسعه ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا (ناتو) می‌شود.

صدراعظم آلمان: اگر سریع اقدام نکنیم خطر شکست مذاکرات وجود دارد

اولاف شولتس با تعیین ضرب الاجل‌های دروغین درباره مذاکرات وین ادعا کرد که همه عناصر برای دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران آماده هستند.

ادامه

اتریش, اروپا, المان, امریکا, امنیتی, اوکراین, ایران, تحریم, جنگ سرد, جهان, خبر, دونتسک, روسیه, غرب, لوگانسک, مذاکرات اتمی, ناتو

رئیس جمهوری کرواسی: با گسترش ناتو مخالفم

«زوران میلانوویچ» رئیس جمهوری کرواسی با اشاره به بحران اوکراین و اینکه ناتو نباید تا کی‌یف گسترش یابد، گفت: تا زمانی که رئیس جمهوری هستم، با گسترش ناتو در هر جایی مخالف خواهم بود.

ادامه

اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا, غرب, مجارستان, ناتو