نیویورک تایمز: ارتش اسرائیل به عمد امدادگران را هدف قرار می‌دهد

تحقیقات نیویورک تایمز حاکی از آن است که اسرائیل با وجود اطلاع‌رسانی درباره سایت‌های متعلق به آژانس‌های امدادی غربی در نوار غزه، به عمد آنها را هدف قرار می‌دهد. به گزارش بامداد جمعه ایرنا از الجزیره، تحقیقات نیویورک تایمز حاکی از آن است که سایت‌های متعلق به آژانس‌های امدادی غربی در نوار غزه حتی پس ... نیویورک تایمز: ارتش اسرائیل به عمد امدادگران را هدف قرار می‌دهد

ادامه

آمریکا, استرالیا, اسراییل, انگلیس, جهان, حقوق بشر, غرب, فلسطین, کانادا, گزارش, لهستان

رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

پیونگ‌یانگ به آمریکا در خصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی‌اش هشدار داد

کره‌شمالی، آمریکا را به دلیل تلاش برای ایجاد مکانیسم جدیدی برای نظارت بر اجرای تحریم‌ها علیه کره‌شمالی محکوم کرد و نسبت به «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی‌اش هشدار داد. به گزارش ایسنا، آمریکا متعهد شده است که با کره جنوبی و سایر کشورها برای ایجاد جایگزینی با دستور هیئت کارشناسان سازمان ملل متحد ... پیونگ‌یانگ به آمریکا در خصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی‌اش هشدار داد

ادامه

آمریکا, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی

حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

رئیس انجمن صنفی پالایشگاه چهارم پارس جنوبی گفت: حذف پیمانکاران به هیچ وجه بار مالی ندارد؛ این ایراد اصلاً وارد نیست. به گزارش خبرنگار ایلنا، «طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت» برای بار سوم به سد ایرادات نهادهای نظارتی برخورد کرد؛ اینبار هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، طرح را مغایر با سیاست‌ها کلی و ... حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, گزارش, مبارزه طبقاتی, معیشت

مردم ایران گرفتار در چنبرۀ خطرناک آتش‌افروزی‌های دولت تجاوزگر اسرائیل و دیکتاتوری ولایی

بنا بر تبلیغات حکومتی و رسانه‌های مجاز کشور، پس از عملیات “وعدۀ صادق”، یعنی حملۀ موشکی و پهپادی سپاه پاسداران به خاک اسرائیل به دستور خامنه‌ای، جمهوری اسلامی در همهٔ عرصه‌های نظامی و دیپلماتیک به “پیروزی‌های بزرگی” دست یافته و اسرائیل نیز “تنبیه” شده و “سیلی” خورده است. پس از عملیات “وعدۀ صادق”، کابینۀ جنگی ... مردم ایران گرفتار در چنبرۀ خطرناک آتش‌افروزی‌های دولت تجاوزگر اسرائیل و دیکتاتوری ولایی

ادامه

آزادی, آمریکا, استبداد, اسراییل, اسلام سیاسی, ایران, جهان, حقوق بشر, زنان, سوریه, صلح, ضد جنگ, عدالت اجتماعی, عراق, فلسطین, مقاله

چین از آمریکا خواست زندان‌های سری‌اش در جهان در راس آن گوانتانامو را ببندد

سخنگوی وزارت خارجه چین از آمریکا خواست تا تمام “زندان‌های سری” خود در سراسر جهان را ببند و در عین حال زندان گوانتانامو را “صفحه‌ای سیاه” در تاریح حقوق بشر خواند.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از آر تی، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین اظهار کرد: ۲۰ سال پس از تاسیس گوانتانامو این زندان همچنان منبع نگرانی گسترده در جامعه جهانی است.

 

وی خاطرنشان کرد: به رغم وعده‌های آمریکا برای بستن گوانتانامو همچنان ۳۹ تن در آن بازداشت هستند و جز اندکی از آنها هیچ‌کس‌تفهیم اتهام نشده و به هیچ جرمی محکوم نشده‌ است.

 

وانگ به تمسخر افزود: که اگر انسانی‌ترین کمپ توقیفی در جهان وجود داشته باشد، آن گوانتانامو است.

 

سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد: زندان‌های سری آمریکا در سراسر جهان و گوانتانامو مشتی نمونه خروار است. آمریکا تعداد زیادی زندان مخفی در افغانستان و عراق ایجاد کرد.

 

او اضافه کرد: رسوایی‌ها و شکنجه و قتل غیرنظامیان عراقی به دست ارتش آمریکا بعد از جنگ عراق جنجالی جهانی به دلیل رسوایی بدرفتاری با زندانیان ابوغریب ایجاد کرد.

 

وانگ ادامه داد: زندان‌های سیاه آمریکا حاکی از آن هستند که عملیات آمریکا در سطح جهان به اسم حقوق بشر کاملا گمراه کننده هستند.

 

او از آمریکا خواست به کارهایش فکر کند و گوانتانامو و بقیه زندان‌های سری در جهان را فورا ببندد.

 

وانگ اضافه کرد: بازداشت و شکنجه زندانیان باید فورا متوقف شود.

قتل در روز روشن از چه حکایت دارد؟

کیوان صمیمی، روزنامه‌نگار گرفتار در بند زندان اوین، ششم دی‌ماه ۱۴۰۰، در اعتراض به رفتار و عملکردهای زندانبانان رژیم “ولایت فقیه” می‌نویسد: “دیروز و پریروز علیرضا گلیپور دچار تشنج شدید، خونریزی و همچنین حملهٔ قلبی شد ولی خوشبختانه بهداری توانست با آمپول و داروهای مربوطه، فعلاً رفع خطر کند.

ادامه

ایران, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, کارگری, معلمان, مقاله

خصوصی‌سازی بانک رفاه؛ کسب وکار رژیم ولایی با غارت دارایی زحمتکشان

«فعلاً» هیچ امیدی به لغو واگذاری بانک رفاه نیست؛ دولت و مجلس همچنان اصرار دارند که بانک‌های دولتی و بانکِ غیردولتیِ رفاه را یکجا به بخش خصوصی واگذار کنند و ظاهراً به هیچ عنوان بانک کارگری رفاه را از لیست واگذاری کنار نمی‌گذارند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, عدالت اجتماعی, کارگری, گزارش