روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

وزیر خارجه روسیه با اشاره به ادامه خط‌مشی آمریکا و متحدانش در ناتو برای تحمیل «شکست راهبردی» بر مسکو، هشدار داد: غربی‌ها به طور خطرناکی در آستانه یک درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای تعادل ایجاد کرده که می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرگئی لاوروف، ... لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, روسیه, سازمان ملل, غرب, ناتو

پیشنهاد سردبیر سابق “گلوبال تایمز” چین برای سرنگونی هواپیمای پلوسی در تایوان

سردبیر سابق روزنامه دولتی “گلوبال تایمز” چین پیشنهاد داد، اگر هواپیمای رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به هنگام سفر به تایوان از هشدار تغییر مسیر امتناع کرد، چین آن را سرنگون کند.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از فاکس نیوز، دولت پکن هشدار داده که اگر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا طبق گزارشات در ماه اوت به تایوان سفر کند، چین “اقدامات قهرآمیزی” انجام خواهد داد.

 

هو شیجین، سردبیر سابق روزنامه “گلوبال تایمز” چین سفر برنامه‌ریزی شده پلوسی به تایوان را یک “تعرض و تهاجم” دانست و گفت، اگر جنگنده‌های آمریکایی هواپیمای پلوسی به طرف تایوان را اسکورت کنند، چین باید هواپیمای وی را سرنگون کند چرا که این در واقع یک تهاجم است.

 

هو شیجین در ادامه گفت: ارتش خلق چین حق دارد با اقداماتی چون شلیک تیرهای هشدار و انجام اقدامات تاکتیکی برای مانع‌تراشی، هواپیمای پلوسی و جنگنده‌های آمریکایی را از مسیر منحرف کرده و آنها را از سفر به تایوان باز دارد. اگر این اقدامات بی تاثیر بودند، آن گاه باید آنها را سرنگون کنند.

 

این در حالی است که یکی از مقامات دولت آمریکا گفت: این لفاظی‌هایی غیرضروری است و سیاست آمریکا نسبت به تایوان همچنان ثابت است و هیچ تغییری نکرده است.

 

ژنرال مارتین مینرز، یکی از سخنگویان پنتاگون گفت: اظهارنظر درباره سفر احتمالی هر یک از مقامات کنگره درست و مناسب نیست.

 

چین جزیره تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند و ارتش چین بارها هواپیماهایی را به این منطقه اعزام کرده تا منطقه دفاع هوایی تایوان را به بوته آزمایش بگذارد.

 

آمریکا روابط رسمی با تایوان ندارد اما همزمان با اینکه چین تلاش می کند تا تایوان را منزوی و از ورود به نهادهای جهانی منع کند، آمریکا مشارکت خود با این جزیره را افزایش داده است.

 

به گفته منابع آگاه، پلوسی و هیات همراهش همچنین به اندونزی، ژاپن، مالزی و سنگاپور سفر خواهند کرد و مدتی را نیز در مقر فرماندهی هند-اقیانوس آرام آمریکا در هانوی سپری خواهند کرد.

 

تایوان به تهدید شدن از طرف چین عادت دارد. گزارشات رسانه‌های محلی حاکی از آن است که ظاهرا اکثر افراد در تایوان نگران نیستند که سفر احتمالی پلوسی منجر به جنگ شود و حتی اکثرا تردید دارند که اگر پلوسی این سفر را انجام دهد، پکن به لفاظی‌ها و تهدیدات خود عمل کند.

ناتو در نزدیکی مرز روسیه رزمایش برگزار می‌کند

علی‌رغم هشدارهای پی در پی روسیه، ناتو قصد دارد در نزدیکی مرز روسیه با حضور نیروهای هوایی سلطنتی و ارتش انگلیس رزمایش برگزار کند.

ادامه

استونی, امریکا, انگلستان, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, خبر, روسیه, سوئد, شرق اروپا, فنلاند, ناتو

فایننشال‌تایمز: تضعیف مقاومت اروپا در برابر روسیه محتمل است

افزایش تورم و بالارفتن هزینه‌های زندگی در اروپا و امکان سهمیه‌بندی انرژی در زمستان، ممکن است غرب را به تجدیدنظر در موضع سخت خود علیه روسیه وادار کند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, بلژیک, تحریم, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, فرانسه