چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

مجلس نمایندگان آمریکا: درآمد سازندگان سلاح در کشور طی دو سال گذشته سه برابر شده است

مجلس نمایندگان آمریکا در گزارشی اعلام کرد برخی شرکت‌های سازنده سلاح در این کشور درآمدشان در دو سال گذشته سه برابر شده است.

 

شبکه آمریکایی «ان بی سی» گزارش داد در حالی که آمریکا شاهد افزایش تلفات ناشی از حمل سلاح است، یک هیئت از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد سازندگان اسلحه در آمریکا در دهه گذشته بیش از یک میلیارد دلار از محل فروش سلاح‌های تهاجمی به غیرنظامیان درآمد داشته‌اند و حتی برخی از شرکت‌ها درآمد خود را از محل فروش اسلحه سه برابر کرده‌اند.

 

بر اساس این گزارش، به گفته کمیته نظارت و اصلاحات مجلس نمایندگان آمریکا، شرکت «دانیل دیفنس»، به عنوان شرکتی که سازنده اسلحه مورد استفاده از سوی عامل تیراندازی در شهر «اووالده» در تگزاس هم بوده، در سال ۲۰۲۱ از محل فروش سلاح سبک‌ای آر-۱۵ بیش از ۱۲۰ میلیون دلار درآمد کسب کرده است.

 

این هیئت با استناد به داده‌های مالی داخلی بدست آمده از شرکت «استورم روگر اند کو» اعلام کرد که این شرکت درآمد ناخالص خود را در همین بازه زمانی تقریباً سه برابر کرده و عایدات خود را از محل فروش اسلحه از ۳۹ میلیون دلار به بیش از ۱۰۳ میلیون دلار افزایش داده است.

 

شرکت «اسمیت و وسون» که سلاح‌های پرقدرت مورد استفاده در قتل عام چهارم ژوئیه در هایلند پارک، ایلینوی را فروخته، هم در این بازه زمانی شاهد افزایش دو برابری درآمدش از محل فروش اسلحه‌های بلند بوده و توانسته عایدات خود را از محل فروش اسلحه از ۱۰۸ میلیون دلار به ۲۵۳ میلیون دلار افزایش دهد.

 

پس از وقوع تیراندازی‌های جمعی در بوفالو، نیویورک و اووالده، مجلس نمایندگان کار بررسی سودآوری صنعت اسلحه در آمریکا را آغاز کرد.

 

یافته‌های اولیه هیئت منتخب این مجلس روز چهارشنبه منتشر شد؛ چرا که انتظار می‌رفت مدیران اجرایی شرکت‌های «دانیل دیفنس» و «استورم روگر اند کو» در جلسه استماع مجلس نمایندگان درباره نقش صنعت ساخت اسلحه گرم در گسترش خشونت با اسلحه در آمریکا حضور یابند.

 

«کارولین مالونی» نماینده دموکرات و رئیس کمیته نظارت و اصلاحات مجلس نمایندگان آمریکا در یادداشتی نوشت: این شرکت‌ها سلاح‌هایی را به غیرنظامیان می‌فروشند که برای کشتن افراد در سریع‌ترین زمان ممکن طراحی شده‌اند.

 

وی افزود: این تفنگ‌ها، سلاح انتخابی از سوی قاتلان جمعی هستند که کودکان خردسال را در مدرسه، عبادت‌کنندگان را در کلیسا‌ها و کنیسه‌ها [هدف گرفته]و خانواده‌هایی که چهارم ژوئیه را جشن گرفته بودند وحشت زده و سلاخی کرده‌اند.

مجری فاکس نیوز: زلنسکی فقط پول آمریکا را می‌خواهد

تاکر کارلسون مجری مشهور شبکه فاکس نیوز آمریکا ضمن انتقاد شدید از کمک‌های دولت آمریکا به اوکراین، تاکید کرد: ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین فقط پول آمریکایی‌ها را می‌خواهد!

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, شرق اروپا

شکایت ۲ نهاد حقوق بشری از بن سلمان در دیدار از فرانسه

نخست وزیر فرانسه تاکید کرد که دیدار رئیس جمهور این کشور با ولیعهد عربستان متضمن مسائل حقوق بشری خواهد بود و این دیدار هیچ تاثیری بر التزام فرانسه به حقوق بشر نخواهد گذاشت.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ترکیه, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, روسیه, عربستان سعودی, غرب, غرب اروپا, فرانسه, لبنان

چین ستیزی، ترفند سیاستمداران انگلیسی برای سرپوش گذاشتن بر افتضاحات داخلی

تارنمای روزنامه چینی گلوبال تایمز نوشت نامزدهای دستیابی به کرسی نخست وزیری در انگیس در تلاش برای ربودن گوی سبقت از یکدیگر در رقابت بر سر اتخاذ مواضع چین ستیزانه هستند و تلاش می کنند با این ترفند انتخاباتی، بر آشفتگی و افتضاح های داخلی، سرپوش بگذارند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, المان, انگلستان, جهان, چین, شرق آسیا, غرب اروپا

کارشکنی سنای آمریکا در زمینه خرید انرژی چین از روسیه

سنای آمریکا همزمان با تقویت همکاری‌ها بین مسکو و پکن و ایجاد یک جبهه قوی در مقابل تحریم‌های غرب علیه کرملین، به دنبال اعمال تحریم‌ها بر خرید نفت و دیگر محصولات انرژی چین از روسیه است.

ادامه

اروپا, اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, تحریم, جنگ سرد, جنوب آسیا, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, گزارش, هندوستان