«امپریالیسم نو»، تسلحیات مرگبار و جنگ طلبی

کشورهای “شمال جهانی” در انبوهی از سیستم‌های تسلیحاتی‌ای غرق شده‌اند که توانایی چند بار نابودی جهان را دارند. این کشورها نه تنها ارتش‌های مرگبار و خطرناکی دارند، بلکه بزرگ‌ترین صادرکننده تسلیحات به سایر نقاط جهان نیز هستند و به درگیری‌هایی دامن می‌زنند که با دیپلماسی حل‌وفصل‌شدنی‌اند. هرچه زرادخانه تسلیحات آن‌ها بزرگ‌تر باشد، اعتماد به‌نفسِ این ... «امپریالیسم نو»، تسلحیات مرگبار و جنگ طلبی

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, افغانستان, اقتصادی, امپریالیسم, چین, روسیه, ژاپن, شرق, شرق آسیا, عراق, فرانسه, فقر, کره جنوبی, گروه ۷, مقاله, ناتو

کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

کشور‌های قطب خاورمیانه و آفریقا از بیم اقتصاد راکد آمریکا به دنبال خارج کردن ذخایر طلای خود از آمریکا هستند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نشریه آمریکایی هوستون پست نوشت: کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد ایالات متحده خارج می‌کنند. به نوشته این نشریه، کشور‌هایی که چنین اقداماتی را انجام می‌دهند عبارتند از ... کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

ادامه

آفریقا, آفریقای جنوبی, آمریکا, اقتصادی, الجزایر, خاورمیانه, خبر, سنگال, عربستان سعودی, غنا, مصر, نیجر

نروژ غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد

وزیر امور خارجه نروژ در نشست ریاض غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ اسپن بارت اید، وزیر امور خارجه نروژ امروز دوشنبه در دومین روز از مجمع جهانی اقتصاد که در ریاض، پایتخت عربستان سعودی برگزار شد، کشور‌های غربی را به استاندارد‌های دوگانه متهم کرد. با شروع ... نروژ غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد

ادامه

اسراییل, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, روسیه, زنان, عربستان سعودی, غرب, فلسطین, کودکان, نروژ

الجزایر: به زودی به بانک توسعه بریکس می‌پیوندیم

«لعزیز فاید» وزیر دارایی الجزایر گفت: پرونده پیوستن الجزایر به بانک توسعه بریکس در مراحل پایانی قرار دارد. به گزارش روز یکشنبه ایرنا از شبکه المیادین، فاید افزود: در واشنگتن با رئیس بانک جدید توسعه بریکس دیدار و درباره موضوع پیوستن الجزایر به این نهاد مالی بین‌المللی گفت و گو کرده است. وی اضافه کرد: ... الجزایر: به زودی به بانک توسعه بریکس می‌پیوندیم

ادامه

آرژانتین, آفریقای جنوبی, آمریکا, اتیوپی, اروگوئه, اقتصادی, الجزایر, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بنگلادش, جهان, چین, روسیه, صندوق بین‌المللی پول, عربستان سعودی, گزارش, مصر, هندوستان

ارتقای همکاری‌های دوجانبه؛ تعهد متقابل چین و بولیوی

وزیران خارجه چین و بولیوی در دیداری مشترک در پکن، بر تمایل دو کشور مبنی بر ارتقای همکاری‌های دوجانبه تاکید کردند. به گزارش روز دوشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دپارتمان آمریکای لاتین و کارائیب وزارت امور خارجه چین در پیامی از طریق حساب کاربری خود در شبکه مجازی ایکس اعلام کرد: وانگ یی وزیر ... ارتقای همکاری‌های دوجانبه؛ تعهد متقابل چین و بولیوی

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اقتصادی, بریکس, بولیوی, پرو, چین, روسیه, شرق آسیا

پوتین شرط لازم برای کاهش تولید نفت را اعلام کرد

بنا به اعلام ولادیمیر پوتین، مقامات روسیه وضعیت بازار نفت را با در نظر گرفتن منافع تولید کنندگان و مصرف کنندگان تجزیه و تحلیل می‌کنند.

 

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در نشستی درباره وضعیت بازار جهانی انرژی اظهار داشت: مقامات روسیه وضعیت بازار نفت را با در نظر گرفتن منافع تولید کنندگان و مصرف کنندگان تجزیه و تحلیل می‌کنند.

 

رئیس جمهور روسیه تصریح کرد: ما وضعیت را نظاره و تجزیه و تحلیل خواهیم کرد. من یک بار دیگر تکرار می کنم: وظیفه اصلی ما ثبات بلند مدت بازار به نفع تولید کنندگان و مصرف کنندگان و البته اطمینان از پایداری و توسعه بیشتر صنعت نفت روسیه، مجتمع سوخت – انرژی روسیه، به عنوان یکی از مهمترین بخش‌های اقتصاد ملی است.

 

پوتین در این جلسه‌ که متن آن در وب سایت کرملین منتشر شده است، ابراز داشت: البته باید علایق همه شرکای خود، دقیقا همه، را در نظر بگیریم. و تنها در این صورت ما می توانیم توافق های عادلانه ای را برای توازن در بازار به دست بیاوریم.

 

رئیس جمهور روسیه اعلام داشت: روسیه می‌تواند تولید نفت را به میزان حدود ۱۰ میلیون بشکه در روز کاهش دهد، اما این امر باید با “مشارکت” اتفاق بیفتد. بر اساس برآوردهای اولیه، من فکر می‌کنم که می‌توانیم از کاهش حجم حدود ۱۰ میلیون بشکه در روز، کمی کمتر یا کمی بیشتر صحبت کنیم.

 

وی اظهار داشت: البته همه این موارد باید با همکاری انجام شود. و من معتقدم که وقتی من در مورد مشارکت صحبت می‌کنم، همه، از جمله شرکای ما، می فهمند که صحبت از کاهش سطح تولید از میزان قبل از آغاز بحران، یعنی سطح تولید در سه ماهه اول امسال است.

 

پوتین خواستار کاهش تولید ۱۰ میلیون بشکه نفت از سوی غول‌های نفتی شد

 

به گزارش ایرنا؛ رئیس جمهوری روسیه خواهان کاهش تولید نفت تا ۱۰ میلیون بشکه در روز از سوی غولهای نفتی جهان (آمریکا و عربستان) برای افزایش قیمت نفت شد.

 

ولادیمیر پوتین روز جمعه در نشست ویدئویی که در آن وزیر انرژی روسیه نیز شرکت داشت و از چند شبکه تلویزیونی این کشور ازجمله روسیه ۲۴ و شبکه اول پخش می شد، با تاکید بر لزوم کاهش سطح تولید نفت در عرصه جهانی گفت: همه این اقدامات باید بطور مشترک انجام گیرد.

 

وی افزود: بر این باورم که زمانی که می گویم همکاری مشارکتی، همه ازجمله شرکای ما این واقعیت را درک می کنند که موضوع کاهش سطح تولید نفت پایین تر از سطحی که پیش از آغاز بحران وجود داشت، مطرح است.

 

پوتین بر آمادگی روسیه برای همکاری با تولیدکنندگان نفت از جمله آمریکا برای ایجاد تعادل در بازار جهانی نفت تاکید کرد و گفت: هدف کلیدی ما ثبات درازمدت بازار جهانی به نفع همه تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و تامین استحکام و توسعه بخش صنایع نفت روسیه به عنوان یکی از مهم ترین بخش های اقتصاد کشورمان است.

 

وی افزود: روسیه مخالف قیمت بسیار بالا و بسیار پایین برای نفت است و بهای بشکه ای ۴۲ دلار را مناسب می داند چرا که بودجه روسیه با نفت بشکه ای ۴۲ دلار محاسبه شده است.

 

رئیس جمهوری روسیه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از دلایل سقوط بهای نفت، خروج عربستان سعودی از توافق اوپک پلاس، افزایش تولید از سوی آنها و اعلام آمادگی برای تخفیف بهای نفت است.

 

پوتین خاطرنشان کرد: اوضاع بازار جهانی نفت پیچیده است و کرونا تقریبا همه اقتصاد جهان را تحت تاثیر قرار داد و این مساله منجر به کاهش سطح تقاضا ازسوی مصرف کنندگان اصلی منابع انرژی شد.

 

توافق نفتی میان اوپک و روسیه برای کاهش تولید یک و نیم میلیون بشکه نفت در روز پس از مخالفت مسکو با کاهش تولید بیشتر به دلیل شیوع کرونا از روز اول ماه آوریل پس از سه سال پایان یافت.

 

پس از آن عربستان سعودی اعلام کرد که تولید نفت خود را تا ۱۳ میلیون بشکه افزایش خواهد داد.

 

این مساله باعث سقوط بهای نفت برنت در یک ماه اخیر تا سطح زیر ۲۵ دلار برای هر بشکه در بازار جهانی نفت شده و یورالز نفت روسیه نیز تا بشکه ای ۱۰ دلار سقوط کرده است.

سقوط شدید قیمت نفت به چه معناست؟

ایران و نفت شل آمریکا به عنوان دو هدف کاهش قیمت‌ها ارزیابی می‌شوند. به گفته هالف، کاهش قیمت‌ها، به همه تولیدکنندگان آسیب می‌زند، اما برای ریاض و مسکو منافع بلندمدتی دارد. آن‌ها هزینه تولید زیادی ندارند و در عین حال، ذخایر مالی زیادی دارند. در نتیجه می‌توانند بهتر از دیگران، خسارت‌های ناشی از کاهش قیمت‌های ... سقوط شدید قیمت نفت به چه معناست؟

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, عراق, عربستان سعودی, مقاله

روسیه بار دیگر خواستار گسترش مکانیزم “اینستکس” شد

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین تأکید کرد که مکانیزم مالی “اینستکس” باید کالاهای تحریم شده بیشتری را برای ارسال به ایران پوشش داده و کشورهای خارج از اتحادیه اروپا هم بتوانند از این مکانیزم استفاده کنند.

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, امارات, انگلستان, ایران, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, روسیه, فرانسه, مذاکرات اتمی

جامعه‌ای با مناسبات به غایت نابرابر

فرشاد مومنی اظهار داشت: ساز و کارهای تصمیم گیری و تخصیص منابع به چه صورتی بوده که در سال ۱۳۹۸ با یک نقطه عطف تاریخی روبرو شدیم و برای اولین بار حتی پیش از ظهور کرونا، کل سرمایه گذاری‌های صورت گرفته در اقتصاد ملی حتی قادر به جبران استهلاکات نبوده و ما با یک بحران ... جامعه‌ای با مناسبات به غایت نابرابر

ادامه

اجتماعی, ایران, جهان, حقوق بشر, سیاسی, مصاحبه و گفتگو

کرونا اقتصاد هند را به سوی ورشکستگی سوق می‌دهد

گشترش ویروس کرونا تاکنون تاثیرات اجتماعی زیادی بر جامعه هند داشته است که از جمله آنها سقوط نرخ رشد اقتصادی این کشور به ۲.۵ درصد بود. به همین دلیل بانک مرکزی هند به تازگی به همراه دولت این کشور برای نجات اقتصاد اقدام به معرفی بسته های اقتصادی کرده‌اند.

ادامه

اقتصادی, جنوب آسیا, جهان, خبر, هندوستان