رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

«باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

جمهوری باربادوس کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه فلسطین الیوم، جمهوری باربادوس (در حاشیه دریای کارائیب) کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از اقدام ... «باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, باربادوس, جهان, خبر, سازمان ملل, فلسطین

عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

اتحاد بولیواری برای مردم آمریکای ما (آلبا -ALBA) با ابراز نگرانی عمیق نسبت به تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه، وضعیت کنونی را ناشی از سکوت شورای امنیت سازمان ملل پس از حمله غیرقانونی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق دانست. به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا، اتحادیه آلبا با انتشار بیانیه‌ای در وب‌گاه رسمی خود، بار دیگر ... ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, تجاوز نظامی, حقوق بشر, سازمان ملل, سوریه, صلح, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, نسل‌کشی

کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

وزیر امور خارجه کوبا تاکید کرد تا وقتی اسرائیل به جنایات خود در منطقه ادامه می‌دهد، اما از پاسخ معاف است، صلح جهانی در خطر قرار دارد. وزارت امور خارجه کوبا تاکید کرد که توقف تشدید خشونت در خاورمیانه لزوما مستلزم آتش‌بس فوری و دائمی در نوار غزه و پایان دادن به نسل‌کشی است که ... کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, بیانیه, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سوریه, صلح, فلسطین, کوبا

بزرگ‌ترین شرکت نفتی روسیه کل دارایی‌های این شرکت در ونزوئلا را به شرکت‌های دولتی روسیه خواهد فروخت

بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده نفت روسیه اعلام کرد که تمام پروژه‌های عملیاتی خود در کشور ونزوئلا را تعطیل خواهد کرد و کل دارایی‌های این شرکت در رابطه با عملیات‌های نفتی ونزوئلا را به شرکت‌های دولتی روسیه خواهد فروخت.

 

به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری رویترز، شرکت رُزنفت (Rosneft)، بزرگترین تولیدکننده نفت روسیه، اعلام کرد که تمامی عملیات‌های نفتی خود را متوقف و دارایی‌های این شرکت در ونزوئلا را به شرکت‌های دولتی روسیه واگذار خواهد کرد.

 

شرکت رُزنفت (Rosneft) اعلام کرده است که تمامی دارایی‌ها، تجهیزات و پرسنل خود در ونزوئلا را به شرکت‌های متعلق به دولت روسیه خواهد فروخت.

 

دلیل این اقدام به صورت روشن از جانب شرکت (Rosneft) بیان نشده است و شرکتی را که دارایی‌های (Rosneft) در ونزوئلا به آن می‌رسد، هم‌چنان ناشناس باقی مانده است.

 

سخنگوی دولت روسیه خرید و واگذاری تمام دارایی‌های این شرکت در ونزوئلا را تأیید کرد اما حاضر به گفتن اسم شرکت ذی‌نفع نشد.

 

ایالات متحده آمریکا در اوایل سال جاری تحریم‌هایی را علیه دو شرکت تابعه (Rosneft) اعمال کرد. این اقدام به منظور افزایش فشار بر ابرشرکت تولیدکننده نفت روسیه انجام شد.

 

واشنگتن مدتهاست که به دنبال فشار بر مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا و برکناری او از قدرت است تا بتواند دولت سوسیالیست ونزوئلا را از جوامع جهانی منزوی کند.

 

هنوز مشخص نیست که آیا این اقدام، در زمانی که قیمت نفت در حدود ۲۵ دلار برای هر بشکه رسیده است، عملاً شرایط بازار جهانی را تغییر خواهد داد و یا این‌که این عمل یک اقدام قانونی برای حفظ منافع شرکت (Rosneft) از تحریم‌های ایالات متحده آمریکا است.

 

میخائیل لئونتیف، سخنگوی شرکت (Rosneft) اعلام کرد که تصمیم این شرکت برای اتمام عملیات‌های نفتی خود در ونزوئلا به منظور جلوگیری از ضرر و زیان و حفظ منافع سهامداران این شرکت بوده است.

مسکو اتهامات امریکا علیه مادورو را «پوچ» و «ددمنشانه» خواند

روسیه به اقدام اخیر آمریکا در طرح اتهام قاچاق مواد مخدر علیه رئیس جمهور ونزوئلا و تعیین جایزه برای بازداشت وی واکنش نشان داده و این اتهام‌ها را پوچ خواند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شرق اروپا, ونزوئلا

درخواست‌ها برای لغو تحریم‌های کوبا و ونزوئلا با هدف مقابله با کرونا

شماری از قانونگذاران و سازمان‌های آمریکایی خواستار لغو تحریم‌ها علیه ونزوئلا و کوبا با هدف کمک به این دو کشور در روند مقابله با ویروس کرونا شدند.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, ایران, جهان, حقوق بشر, خبر, کوبا, ونزوئلا

فلسطین: به جای مادورو باید برای دستگیری ترامپ جایزه تعیین شود

جبهه خلق برای آزادی فلسطین در واکنش به اقدام آمریکا در تعیین جایزه برای هرگونه اطلاعاتی که به دستگیری مادورو بینجامد این اقدام را قلدری دانست و اعلام کرد در این شرایط دشوار نیاز اصلی جهان همبستگی است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین, ونزوئلا

کوبا از درخواست سازمان ملل برای لغو تحریم‌ها در بحران کرونا استقبال کرد

کوبا از درخواست میشل باشلت کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل برای لغو تحریم کشورهایی که درگیر ویروس کرونا شده‌اند، استقبال کرده است.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, ایتالیا, تحریم, جهان, خبر, شیلی