بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

بانک مرکزی اتحادیه اروپا ایده ایالات متحده برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه به نیرو‌های مسلح اوکراین را محکوم کرد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، از پیشنهاد آمریکا برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین انتقاد کرد. وی خاطرنشان کرد که این امر خطرات قانونی دارد. لاگارد به فایننشال تایمز گفت: ... بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, روسیه, شرق اروپا

قدردانی روسیه از مواضع چین/ انتقاد مسکو از حضور نظامی غرب در قفقاز

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه طی یک نشست خبری ضمن قدردانی از موضع چین در حمایت از روسیه در مذاکرات احتمالی اوکراین، به حضور نظامی غرب در منطقه قفقاز جنوبی اشاره کرد و گفت: نظامی سازی این منطقه بیشتر رویایی مسلحانه را تشدید می‌کند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، خانم ماریا ... قدردانی روسیه از مواضع چین/ انتقاد مسکو از حضور نظامی غرب در قفقاز

ادامه

اتحادیه اروپا, ارمنستان, اوکراین, چین, روسیه, ژئوپلیتیک, شرق اروپا, صلح, غرب, غرب آفریقا, قفقاز, کانادا, گزارش, ناتو

پالتیکو: اوکراین در مسیر شکست است

نشریه آمریکایی «پالتیکو» اوضاع ارتش اوکراین را به لحاظ تسلیحات و تعداد سربازانش ناگوار دانسته و معتقد است که کی‌یف در آستانه شکست از روسیه قرار دارد. به گزارش ایسنا، روزنامه پالتیکو در مطلبی با عنوان «اوکراین به سمت شکست به پیش می‌رود» به قلم «جیمی دتمر»، تحلیگر بخش اروپای این نشریه نوشته است: «کافی ... پالتیکو: اوکراین در مسیر شکست است

ادامه

آمریکا, اروپا, اوکراین, جنایات جنگی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش

اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

پولیتیکو: جبهه اوکراین تابستان فرو می‌پاشد

نشریه پولیتیکو شکست ارتش اوکراین در نبرد با روسیه را طی ماه‌های آینده پیش‌بینی کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، بنا به پیش‌بینی یک رسانه غربی، ارتش اوکراین احتمالاً در چند ماه آینده در جبهه نبرد دچار شکست می‌شود. نشریه پولیتیکو به نقل از چند افسر بلندپایه نظامی روز چهارشنبه اعلام کرد ... پولیتیکو: جبهه اوکراین تابستان فرو می‌پاشد

ادامه

اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب

پنتاگون: بیش از ۲۳ هزار نظامی اوکراینی را آموزش دادیم

«جوزف هیلبرت» از مقام‌های ارشد وزارت دفاع آمریکا گفت که واشنگتن از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۲، بیش از ۲۳ هزار نیروی مسلح اوکراینی را تحت آموزش قرار داده است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، وی که در یک کنفرانس خبری این سخنان را مطرح می‌کرد، گفت: «از سال ۲۰۱۵، پنتاگون ۱۲۶ میلیون دلار برای آموزش پرسنل ارتش اوکراین سرمایه گذاری کرده است».

 

وی ادامه داد که آمریکا هم اکنون در حال آموزش گروه ۵۰ نفره دوم ارتش اوکراین برای استفاده و کاربرد خمپاره اندازها، رادارها و خودروهای زرهی است که آمریکا به کی‌یف داده است.

 

بر اساس اعلام مقام‌های آمریکایی، دوره‌های آموزشی در مکان‌هایی خارج از اوکراین انجام می‌شود.

 

یک مقام ارشد پنتاگون نیز گفته که بیش از ۹۰ درصد از خمپاره اندازهایی که قرار بود به اوکراین تحویل داده شود به همراه مهماتشان به این کشور تحویل داده شده‌اند.

 

وی همچنین افزود: «پیشروی نیروهای روسیه در منطقه عملیات مشترک در شمال اوکراین همچنان آهسته است».

 

این در حالی است که «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه امروز (چهارشنبه) با انتقاد از عرضه تسلیحات غرب به اوکراین هشدار داد که خودروهای ناتو که با تسلیحات به اوکراین می‌آیند، هدف قانونی نیروهای مسلح مسکو در نظر گرفته می‌شوند.

 

وزیر دفاع روسیه در یک ویدئوکنفرانس تصریح کرد که ارتش روسیه بعنوان بخشی از عملیات نظامی ویژه خود به همراه یگان‌های لوهانسک و دونتسک در حال گسترش کنترل بر قلمروهای دونتسک و لوهانسک است.

 

وزیر دفاع روسیه با انتقاد از عرضه تسلیحات غرب به اوکراین گفت: ایالات متحده و همپیمانان ناتو این کشور همچنان به پمپاژ تسلیحات به اوکراین ادامه می‌دهند. هرگونه انتقال تسلیحات ائتلاف آتلانتیک شمالی (ناتو) ک به قلمرو این کشور (اوکراین) وارد شود، بعنوان هدف قانونی نیروهای مسلح روسیه برای تخریب در نظرگرفته می‌شوند».

 

شویگو با قدردانی از نیروهای مسلح روسیه ادامه داد که این نیروها در جریان عملیات ویژه، «شجاعت زیادی از خود نشان دادند و وظایف نظامی روزانه خود را با احترام و با صداقت انجام دادند و ایمنی جمعیت دونباس را تضمین کردند و به انجام تمامی وظایفی که فرمانده کل قوا (ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه) به آن‌ها محول کرده است، ادامه می‌دهند.

اوپک پلاس به طرح افزایش تدریجی تولید نفت پایبند ماند

سازمان اوپک و متحدان نفتی آن در نشست پنجشنبه  (امروز) خود تصمیم گرفتند حتی با وجود طرح اتحادیه اروپا درباره حذف وابستگی به نفت روسیه به افزایش تدریجی تولید نفت پایبند بمانند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, اوکراین, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

فرمانده ارشد تسلیحات هسته‌ای آمریکا درخصوص بحرانِ توان بازدارندگی این کشور هشدار داد

رئیس واحد فرماندهی استراتژیک ارتش آمریکا که ناظر بر زرادخانه تسلیحات هسته ای این کشور است در اظهارتی به کنگره آمریکا هشدار داد،ه واشنگتن در مواجهه با روسیه و چین با افزایش خطر بازدارندگی هسته ای مواجه است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, میلیتاریسم, ناتو

فشار آمریکا و غرب بر کشورهای آفریقایی برای اتخاذ موضع علیه روسیه

سفیر روسیه در آنگولا گفت: کشورهای آفریقایی برای اتخاذ موضع علیه روسیه درباره تحولات اوکراین تحت فشار و باج خواهی شدید قرار دارند ولی این کشورها بر بیطرفی و حمایت از صلح و توافق تأکید دارند.

ادامه

افریقا, امریکا, امریکای شمالی, انگولا, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, روسیه, سازمان ملل, شرق اروپا, غرب, غرب آفریقا

نظامیان آمریکایی در خاک رومانی مستقر می‌شوند!

رئیس‌جمهور رومانی در نامه‌ای سرگشاده خطاب به نمایندگان پارلمان این کشور از اعزام نیروهای نظامی آمریکا به خاک رومانی خبر داد!

ادامه

افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, بالکان, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, خبر, روسیه, رومانی, شرق اروپا, عراق, ناتو