واکنش روسیه به حمایت آلمان از اسرائیل در پرونده نسل‌کشی درغزه

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، اظهارنظر مقام‌های دولتی آلمان مبنی بر مقابله با آفریقای جنوبی در پرونده شکایت از اسرائیل به خاطر نسل‌کشی در غزه را غیراخلاقی و غیرقابل قبول توصیف کرد. با جنایات آلمان در طول جنگ جهانی دوم علیه بشریت و سایر مردم، ملیت ها و ملیت ها مرتکب شد، چه باید کرد؟ ... واکنش روسیه به حمایت آلمان از اسرائیل در پرونده نسل‌کشی درغزه

ادامه

آلمان, اروپا, اسراییل, افریقای جنوبی, انگلیس, اوکراین, تحلیل, جهان, روسیه, فاشیسم, فلسطین, میلیتاریسم, نئونازیسم

گزارشی از بیست و سومین نشست حزب‌های کارگری و کمونیستی جهان

بیست و سومین نشست سالانهٔ حزب‌های کمونیست و کارگری جهان در روزهای ۲۸ و ۲۹ و ۳۰ مهر ۱۴۰۲ به میزبانی حزب کمونیست ترکیه در ازمیر (ترکیه) برگزار شد. موضوع‌های اصلی نشست چنین بود: «نبردهای سیاسی و ایدئولوژیک برای مقابله با سرمایه‌داران و امپریالیست‌ها، وظایف کمونیست‌ها در ارتقای آگاهی و بسیج طبقهٔ کارگر، جوانان، زنان، ... گزارشی از بیست و سومین نشست حزب‌های کارگری و کمونیستی جهان

ادامه

آمریکا, استثمار, اسراییل, امپریالیسم, انگلیس, ترکیه, دهقانی, دیدگاه, زنان, سرمایه‌داری, سودان, سوسیالیسم, صلح, فلسطین, کارگری, کمونیسم, کوبا, میلیتاریسم, همبستگی, ونزوئلا

مجارستان؛ ارسال تسلیحات به اوکراین، تهدیدی برای همه جهان است

وزیر خارجه مجارستان با بیان اینکه ارسال حجم زیاد تسلیحات خارجی به اوکراین آتش آشوب را پس از پایان درگیری با روسیه، در سایر نقاط جهان روشن می‌کند، از ظهور بحران‌های جدید در “مناطق ناپایدار” ابراز نگرانی کرد. به گزارش ایرنا از خبرگزاری راشاتودی، «پیتر سیجارتو» طی سخنرانی در مجمع بین‌المللی صلح بوداپست، موضع دولت ... مجارستان؛ ارسال تسلیحات به اوکراین، تهدیدی برای همه جهان است

ادامه

اتحادیه اروپا, اوکراین, تحلیل, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, صلح, مجارستان, میلیتاریسم

آمریکا تعداد کلاهک هسته‌ای خود را اعلام کرد

آمریکا با اعلام تعداد کلاهک‌های هسته‌ای خود در بیانیه‌ای ادعا کرد به پیمان هسته‌ای استارت نو احترام می‌گذارد. وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «آمریکا در اول مارس ۶۶۲ موشک بالستیک قاره پیما را مستقر کرده است که این تعداد شامل موشک‌های نصب شده در زیردریایی‌ها و هواپیما‌های بمب افکن مجهز به ۱۴۱۹ ... آمریکا تعداد کلاهک هسته‌ای خود را اعلام کرد

ادامه

آمریکا, اوکراین, جهان, چک, خبر, روسیه, میلیتاریسم

امارات قرارداد خرید بالگرد نظامی با فرانسه را لغو کرد

منابع خبری بامداد چهارشنبه گزارش دادند، امارات متحده عربی قرارداد خرید ۱۲ فروند بالگرد نظامی از شرکت «ایرباس» فرانسه را لغو کرده‌ است. به گزارش ایرنا از تارنمای «الدفاع العربی»، یک مقام دولت امارات متحده عربی گفت که این کشور قرارداد ۸۰۰ میلیون یورویی برای خرید ۱۲فروند بالگرد از نوع «کراکل H-۲۲۵» از شرکت «ایرباس» ... امارات قرارداد خرید بالگرد نظامی با فرانسه را لغو کرد

ادامه

آمریکا, امارات, جهان, خبر, روسیه, فرانسه, میلیتاریسم

فرمانده ارشد تسلیحات هسته‌ای آمریکا درخصوص بحرانِ توان بازدارندگی این کشور هشدار داد

رئیس واحد فرماندهی استراتژیک ارتش آمریکا که ناظر بر زرادخانه تسلیحات هسته ای این کشور است در اظهارتی به کنگره آمریکا هشدار داد،ه واشنگتن در مواجهه با روسیه و چین با افزایش خطر بازدارندگی هسته ای مواجه است.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه دیفنس نیوز، دریاسالار چارلز ریچارد، رئیس فرماندهی استراتژیک ارتش آمریکا، در اظهاراتی خطاب به کمیته نیروهای راهبردی سنای آمریکا گفت: “ما در حال حاضر با یک بحران در عرصه بازدارندگی روبرو هستیم که فقط چند بار در تاریخ کشورمان شاهدش بوده‌ایم. جنگ در اوکراین و مسیر هسته‌ای چین – گریز استراتژیک آنها – نشان می‌دهد که ما  یک شکاف در قبال بازدارندگی و اطمینان بر مبنای تهدید به کارگیری محدود سلاح هسته‌ای داریم.

 

ریچارد عضو شورای تسلیحات هسته ای آمریکا بوده و حضور او در اولین جلسه استماع تشکیل شده توسط کمیته فرعی نیروهای استراتژیک نیروهای مسلح در مجلس سنا صورت گرفت. این هیات قرار بود شهادت شش عضو بین سازمانی رای‌دهنده این کمیته  که وظیفه مدیریت سیاست هسته‌ای آمریکا را بر عهده دارند، را بشنود.

 

ریچارد گفت: ملت و متحدان ما در مدت بیش از ۳۰ سال گذشته با بحرانی مانند حمله روسیه به اوکراین مواجه نشده‌اند. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه همزمان با حمله به یک کشور مستقل از تهدیدات هسته‌ای تلویحی برای بازداشتن آمریکا و ناتو از مداخله استفاده کرد.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد که چین “جنگ اوکراین را از نزدیک تماشا می کند و احتمالاً در آینده از اعمال فشار هسته‌ای به نفع خود استفاده خواهد کرد. هدف آن‌ها دستیابی به توانمندی نظامی برای متحد کردن مجدد تایوان با خودش تا سال ۲۰۲۷ یا زودتر است.

 

ریچارد خاطر نشان کرد که چین ذخایر هسته‌ای خود را در حالی در عرض دو سال دو برابر کرده که انتظار می رفت تا پایان دهه این کار را انجام دهد.

 

وی بیان داشت: “بزرگترین و مشهودترین شکل این توسعه رساندن تعداد سیلوهای موشک‌های بالستیک قاره پیمای با سوخت جامد از صفر به حداقل ۳۶۰ است.” او تاکید کرد که چین همچنین در حوزه موشک‌های هسته‌ای خود که از هوا و زیردریایی پرتاب می شوند پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است.

 

ریچارد با استفاده از این هشدار بر درخواست خود برای ایجاد “یک قابلیت کم بازده و غیربالستیک که نیازی به تولید مشهود نداشته باشد” تاکید کرد.

 

او به تام کاتن، سناتور جمهوریخواه تأیید کرد که این صحبت اشاره‌ای به برنامه توسعه موشک‌های کروز هسته‌ای پرتابی از دریا بوده است؛ مساله‌ای که به بحث کنگره بر سر ادامه بررسی پیشنهاد دولت بایدن برای لغو این پروژه دامن زد.

 

جیل هروبی، یکی دیگر از اعضای رای دهنده شورای تسلیحات هسته‌ای آمریکا و معاون وزیر انرژی آمریکا در امور مدیریت امنیت هسته‌ای، گفت که دولت بایدن تا سال ۲۰۳۰ به الزامات قانونی خود مبنی بر تولید ۸۰ گودال پلوتونیوم در سال عمل نخواهد کرد.

 

مشخص نیست که این موضوع چه تاثیری بر تلاش‌های آمریکا در حوزه  نوسازی هسته‌ای خواهد داشت، در حالی که هروبی خاطرنشان کرد، دانشمندان در اداره ملی امنیت هسته‌ای آمریکا هنوز اثرات استفاده از گودالهای پلوتونیوم قدیمی در سلاح‌های جدید را تعیین نکرده‌اند.

صنایع تسلیحاتی درگیری در اوکراین را فرصت می‌بیند، نه بحران

در حالی که جنگ کنونی در اوکراین به کشته و زخمی شدن هزاران نفر و آواره شدن صدها هزار خانواده منجر شده است، و صلح‌دوستان جهان نگران جان و زندگی و سرنوشت میلیون‌ها انسان و خواهان پایان یافتن درگیری و خون‌ریزی هستند، صنایع تسلیحاتی(کمپانی‌ها و یا پیمانکاران صنایع..) و خدمات جانبی، افزایش فروش و سود ... صنایع تسلیحاتی درگیری در اوکراین را فرصت می‌بیند، نه بحران

ادامه

اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, اروپا, افغانستان, اقتصادی, المان, امپریالیسم, امریکا, انگلستان, اوکراین, ایران, جمهوری چک, جهان, چک, حضور نظامی, روسیه, رومانی, سوئد, سوریه, شرق اروپا, عراق, فرانسه, لهستان, مجارستان, مقاله, میلیتاریسم, ناتو, یمن

نشریه “دی سایت”؛ رتبه پایین آمریکا در مبارزه با فقر کودکان، مرگ و میرِ مادران و زمینه‌های بهداشتی و آموزشی

یک رسانه آلمانی در مطلبی نوشت: نمایندگان ملت در کنگره آمریکا که اکثرا میلیونر هستند در حالی بودجه‌های هنگفت را برای هزینه‌های نظامی تصویب می‌کنند که در اختصاص بودجه برای خدمات اجتماعی برای کمک به نیازمندان بسیار سختگیری می‌کنند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, امریکا, امریکای شمالی, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, گزارش, میلیتاریسم