گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

رشد بیکاری، بطلان شعارهای ولی‌ فقیه! آمار منتشر شده در پایان سال گذشته خط بطلان دیگری بود بر شعار ولی فقیه یعنی سال “مهار تورم و رشد تولید”، شعاری که می‌بایستی به رشد تولید و اشتغال منجر گردد. طبق آمار منتشر شده توسط مرکز آمار، نرخ متوسط بیکاری در زمستان سال گذشته ۸٫۶ درصد بوده ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی‌های دموکراتیک, اجتماعی, ایران, بازنشستگان, برابری اجتماعی, حقوق بشر, دانشجویی, زنان, سوخت‌بران, سیاسی, فقر, کارگری, کولبری, گزارش, محیط زیست, نئولیبرالیسم, نفتگران, همبستگی

پرتاب ماهواره تصویربرداری با جزئیات بالا “Resurs-P” شماره ۴ به مدار

موشک Soyuz-2.1b ماهواره تصویربرداری بسیار دقیق Resurs-P شماره ۴ را به مدار زمین فرستاد. به گزارش اسپوتنیک، روس کاسموس تصاویری پخش کرد که موشک Soyuz-2.1b روز یکشنبه از کیهان بایکونور پرتاب شد و ماهواره سنجش از دور Resurs-P Earth شماره ۴ را به مدار فرستاد. این ماهواره ۹ دقیقه و ۲۳ ثانیه پس از پرتاب ... پرتاب ماهواره تصویربرداری با جزئیات بالا “Resurs-P” شماره ۴ به مدار

ادامه

جهان, دانش, روسیه, شرق اروپا, گزارش, محیط زیست

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

به کمک هم‌وطنان سیل‌زده در سیستان‌وبلوچستان بشتابیم! با بارش باران‌های شدید و متوالی در سیستان‌وبلوچستان و سرریز شدن آب ذخیره پشت سدها متأسفانه اغلب مناطق استان را سیل دربر گرفت و زندگی مردم استان را با بحرانی سخت روبه‌رو ساخته است. نزدیک به ۲ هزار روستا و چندین شهرستان بر اثر سیلاب‌ها و به‌دلیل آب‌گرفتگی ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, آلمان, آمریکا, اجتماعی, اقتصادی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, فقر, کارگران, کودکان, گزارش

نبودِ شرایط ایمنی و افزایش سوانح کار نتیجهٔ سیاست‌های ضد کارگری مقررات‌زدایی و خصوصی‌سازی است!

فجایع ناشی از نبود بهداشت و ایمنی در محیط‌های کار در عرصه‌های گوناگون تولید، معدن‌ها، پالایش و استخراج نفت و گاز، و فعالیت‌های خدماتی و درمانی را می‌توان هر روز در اخبار ناگوار سوانح کار مشاهده کرد. مصدوم شدن و جان باختن هر روزهٔ کارگران در حین رفت و آمد به محل کار، در محل ... نبودِ شرایط ایمنی و افزایش سوانح کار نتیجهٔ سیاست‌های ضد کارگری مقررات‌زدایی و خصوصی‌سازی است!

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, استبداد, استثمار, ایران, ایمنی, بانک جهانی, بنگلادش, جهان, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, سرمایه‌داری, صندوق بین‌المللی پول, کارگری, محیط زیست, هندوستان

گفت‌وگویی با «پیتر مرتنز»، دبیرکل حزب کارگران بلژیک

پیتر مرتنز، دبیرکل حزب کارگر بلژیک، در سال‌های اخیر یکی از شخصیت‌های مطرح در جنبش کمونیستی در طرح مسئله ضرورت ایجاد روابط نزدیک تر کشورهای «جنوب جهانی» برای مقاومت در برابر هژمونی طلبی کشورهای امپریالیستی بوده است. کتاب جدید او با عنوان “شورش” که چاپ اول آن  در دسامبر ۲۰۲۳ در هلند منتشر شد، فراخوانی ... گفت‌وگویی با «پیتر مرتنز»، دبیرکل حزب کارگران بلژیک

ادامه

آزادی, آفریقای جنوبی, آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, استبداد, استثمار, استعمار, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, امپریالیسم, اندونزی, انگلس, بانک جهانی, بریکس, بلژیک, بولیوی, تحریم, ترکیه, جنوب, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, شیلی, صلح, صندوق بین‌المللی پول, عدالت اجتماعی, فرانسه, فلسطین, کشاورزی, کوبا, محیط زیست, مصاحبه و گفتگو, نئولیبرالیسم, هندوستان

وضعیت اضطراری در هرمزگان، فارس و بلوچستان/ خسارت سنگین سیل به زندگی شهروندان/ شرایط مردم خوب نیست+ فیلم

سیلاب روزهای گذشته در استان های جنوبی کشور سبب خسارات فراوان به زندگی مردم شده است به طوری که هم اکنون شرایط خوبی در این مناطق حاکم نیست و هم وطنان ساکن شهرها و روستاهای این استان‌ها نیاز فوری به امدادرسانی دارند.

 

به گزارش تسنیم، با آغاز بارش‌ها از هفته گذشته در کشور به ویژه جنوب ایران شاهد سیلاب هایی در استانهای هرمزگان، فارس، سیستان و بلوچستان و کرمان بوده‌ایم. پیش از این سازمان هواشناسی ضمن صدور هشدار قرمز برای این استان‌ها، بر آماده باش مسئولان تاکید کرده بود.

 

متاسفانه بر اثر شدت این بارش‌ها شاهد آبگرفتگی منازل، جان باختن تعدادی از هموطنان و خسارت سنگین سیلاب در برخی مناطق بوده ایم که گزارش مشروح خبرنگاران استانی در ۲۴ ساعته گذشته از نظر خوانندگان می‌گذرد:

 

امدادرسانی هوایی به روستا‌های سیل زده لامرد

 

به گزارش تسنیم از شیراز، سامانه بارشی که از بامداد روز یکشنبه ۱۲ دی‌ماه در استان فارس فعال شد سبب بهره‌مندی اکثر نقاط استان از بارش‌های زمستانی و تلطیف شدن هوای استان و شادمانی کشاورزان و باغداران شد، اما به دلیل شدت بارش رحمت الهی شهرستان‌های جنوبی استان فارس درگیر سیلاب شدند که منجر به تخلیه منازل آن‌ها شد و متاسفانه ۵ نفر از هم استانی‌های عزیز قربانی سیل شدند و ۱۲ نفر نیز مصدوم شدند.

 

۲۴ شهرستان فارس از جمله سپیدان، ارسنجان، ممسنی، قیروکارزین، رستم، شیراز، اقلید، فیروزآباد، لامرد، داراب، استهبان، جهرم، زرین‌دشت، فسا، لارستان، نی‌ریز، خرامه، خنج، مهر، اوز، کازرون، مرودشت، خرم‌بید و گراش درگیر سیلاب شدند.

 

شدت بارش‌ها در برخی از شهرستان‌های جنوبی به حدی بوده است که باعث انسداد مسیر‌های ارتباطی و بروز خساراتی نیز برای مناطق روستایی شد. در شهرستان لارستان بر اثر ریزش بخشی از کوه (قلعه) شاه نشین به برخی خانه‌های مسکونی در پایین دست خساراتی وارد شد. همچنین همچنین براثر وقوع سیل تعداد کثیری از گوسفندان روستائیان و عشایران نیز تلف شدند که هنوز میزان دقیق از خسارت سیل برآورد نشده است.

 

بارش‌های سیل آسا موجب قطع شدن برق مناطق مختلف، مسدود شدن راه‌های روستایی و خسارت به بخش راه و کشاورزی نیز شد. در پی بارش شدید باران یکشنبه شب در شهرستان‌های لامرد و مُهر، جاده دسترسی شهر لامرد به سایت منطقه ویژه اقتصادی لامرد بسته شد.

 

همچنین به دلیل بارندگی‌های شدید همه مدارس بخش وراوی شامل مدارس شهر‌های وراوی و خوزی بصورت غیرحضوری برگزار شد و امتحانات حضوری مقطع متوسطه این بخش نیز لغو شد. پل ورودی بالاده بیرم نیز شکسته شده و راه ارتباطی اصلی مسدود است.

 

فعالیت سامانه بارشی اخیر در شهرستان لامرد در بخش‌های زیرساختی شهری و روستایی، راه‌های مواصلاتی و کشاورزی، ۱۸۰ میلیارد تومان خسارت برجای گذاشت. همچنین بر اثر بارش‌ها ۴۴ واحد مسکونی به صورت ۱۰۰ درصد و ۱۳۰ واحد نیز ۳۰ درصد در بخش‌های اشکنان، علامرودشت و مرکزی این شهرستان تخریب شده است.

 

مسدودشدن پل بسیج میناب تا اطلاع ثانوی

 

به گزارش تسنیم از بندرعباس، پل بسیج میناب که ورودی‌های آن شب گذشته بر اساس طغیان سیلاب دچار آسیب دیدگی شده بود تا اطلاع ثانوی جهت انجام تعمیرات مسدود شد.

 

رضا مدرس و اعضای ستاد مدیریت بحران که شب گذشته در مناطق سیل زده میناب حضور داشتند اقدامات لازم را جهت رفع مشکلات ناشی از سیل انجام دادند.

 

وی با تاکید به توجه به هشدارهای ستاد پیشگیری و مدیریت بحران تصریح کرد: به دلیل خسارات ناشی از سیل روز گذشته به زیرساخت‌های ارتباطی و خطرآفرین بودن جاده ها، مردم از تردد غیر ضرور به روستاها خودداری کنند.

 

مدرس گفت: پل بسیج میناب شکسته و تخریب نشده است اما دستک‌های خاکی ورود به این پل دچار شستگی ناشی از سیلاب شده که در اسرع وقت نسبت به تعمیرات و اصلاح آن اقدام می‌شود.

۲۰۰۰ خانه در کنارک دچار آبگرفتگی شد

 

به گزارش تسنیم از چابهار، بارش‌های کم‌سابقه در منطقه بلوچستان واقع در جنوب استان سیستان و بلوچستان به ویژه در دو شهرستان چابهار و کنارک در روزهای اخیر که موجب آبگرفتگی اکثر معابر و منازل مردم شده و خسارات متعددی به زیرساخت‌ها وارد کرده و بلافاصله ورود سامانه جوی جدید بارشی به استان که صدور هشدار سطح قرمز هواشناسی را در پی داشته، همه دستگاه‌های امدادی استان را به حالت آماده‌باش در آورده است.

 

عبدالغفور هوت با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۲۰۰۰ خانه در شهر بندری کنارک درگیر آبگرفتگی است، اظهار داشت: مردم آسیب‌دیده از بارندگی به مواد غذایی، پتو و چادرهای امدادی نیاز دارند و انتظار است نهادهای حمایتی و خیران در راستای کمک به مردم و تامین نیازهای ضروری با فوریت وارد عمل شوند.

 

فرماندار کنارک با اشاره به اینکه شهر کنارک به‌ واسطه خاک نفوذناپذیری که دارد نمی‌تواند بیش از پنج میلی‌متر آب را در خود جای دهد و در واقع زمین این شهر کشش لازم برای جذب بیش از ۳۵۰ میلیمتر بارندگی چند روز اخیر را ندارد، افزود: همچنین بسیاری از این محله‌های شهر دارای کوچه‌های باریک هستند و همین موضوع روند کمک‌رسانی را با کندی مواجه کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه پنج مکان اسکان اضطراری با ظرفیت ۲۰۰۰ نفر در کنارک پیش‌بینی شده، خاطرنشان کرد: اولویت با تخلیه آب از خانه‌ها و محلات دچار آبگرفتگی است تا مردم بتوانند به روند عادی زندگی خود برگردند چراکه بسیاری از مردم به هر دلیلی حاضر نیستند خانه‌های خود را ترک کنند و در مکان‌های اسکان اضطراری مستقر شوند.

 

علیرضا میربهاءالدین، مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه امدادرسانی به مردم آسیب دیده ۲۷ روستای پنج شهرستان چابهار، کنارک، سرباز، نیکشهر و فنوج توسط ۱۱۳ تیم عملیاتی همچنان ادامه دارد، اظهار داشت: تاکنون سه هزار و ۵۶۵ نفر از شهروندان آسیب دیده سیلاب جنوب استان در قالب ۸۲۱ خانوار توسط نیروهای هلال احمر امدادرسانی شده‌اند.

 

تخلیه اضطراری ۵ روستای سیل‌زده میناب

 

به گزارش تسنیم از بندرعباس، روزگذشته وقوع بارش‌های سیل‌آسا سبب جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه‌ها شد، در شرق هرمزگان به زیرساخت‌های مختلف خسارت وارد شده و منازل بسیاری از مردم نیز دچار آبگرفتگی شده است.

 

سیلاب به بخش کشاورزی در نقاط مختلف استان خسارات زیادی وارد کرده و محصولاتی که آماده برداشت بودند بر اثر بارش‌های سیل‌آسا و تگرگ از بین رفت.

 

برخی روستاها در شرق استان هرمزگان بر اثر شدت آبگرفتگی تخلیه شده و اهالی به مناطق امن هدایت شده و اسکان داده شده‌اند.

 

مهدی دوستی استاندار هرمزگان نیز به منظور بازدید از مناطق سیل‌زده عازم شهرستان میناب شد.

 

وی همچنین پس از بررسی میدانی وضعیت روستاها و مناطق سیل‌زده میناب به منظور پایش وضعیت امدادرسانی و اقدامات انجام شده پس از وقوع سیل عازم شهرستان رودان می‌شود.

 

بر اساس آخرین آمار در سامانه بارشی اخیر، بیش از ۲۷۰ میلیمتر در میناب و نزدیک به ۲۰۰ میلیمتر در رودان باران باریده است که باعث آب گرفتگی و جاری شدن سیلاب در برخی مناطق شهری و روستایی و خسارت به زیرساخت‌های عمومی شده است.

 

با توجه به وسعت آبگرفتگی به ویژه در منطقه شهری میناب، تیم‌های مدیریت بحران استانداری و تیم‌های امدادی جمعیت هلال احمر هرمزگان از ساعات اولیه وقوع سیل در منطقه حضور دارند و مشغول خدمات‌رسانی هستند.

 

سیلابی شدن ۹ شهرستان استان کرمان

 

همچنین مجید سعیدی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان در گفت‌وگو با تسنیم در کرمان، با اشاره به بارندگی بسیار وسیع و گسترده‌ای که دو روز گذشته در استان کرمان داشتیم اظهار داشت: این بارندگی‌ها و سیلابی شدن رودخانه‌ها و بالا آمدن سطح آب باعث بروز مشکلاتی در ۹ شهرستان استان به ویژه در مناطق جنوبی استان از جمله شهرستان‌های رودبار جنوب، قلعه گنج، منوجان و ارزوئیه شده است.

 

وی ادامه داد: علاوه بر این در برخی از شهرستان‌ها هم مشکلاتی بروز کرد که با اقدامات به‌موقع توانستیم رفع اضطرار داشته باشیم و استاندار کرمان از روز گذشته در مناطق سیل‌زده جنوب استان حاضر شده و در حال حاضر در شهرستان قلعه گنج هستیم.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با بیان اینکه در حال حاضر مهمترین معضلی که وجود دارد بسته شدن راه‌ها به دلیل بالا بودن حجم سیلاب‌ها و عدم دسترسی به برخی از روستاها است به دلیل سیلابی شدن بسیار شدیدی برخی از رودخانه‌ها است گفت: در مناطقی که دسترسی ایجاد شده بلافاصله امدادرسانی و توزیع چادر و اقلام غذایی و معیشتی انجام می‌شود.

 

آب بسیاری از منازل چابهار قطع است!

 

به گزارش تسنیم از سواحل مکران، این روزها جنوب سیستان و بلوچستان به شدت نیازمند نگاه جدی دولتمردان است، چرا که وقتی با وقوع اولین باراندگی زندگی مردم کامل مختل می‌شود، بدون شک با وقوع طوفان و رخدادهای طبیعی دیگر اتفاقات چند برابر بدتری تهدیدشان خواهد کرد.

 

محمد هوت یکی از شهروندان چابهاری ساکن محله «گلشهر» که با تسنیم تماس گرفته، می‌گوید: بعد از بارش باران از جمعه به بعد دیگر آب به محله ما وصل نشده و حالا با وجود پیگیری فراوان جواب می‌شنویم که به زودی مشکل مرتفع خواهد شد؛ در حالی که واقعاً نمی‌دانیم مشکل چیست.

 

این شهروند ادامه داد: با وجود تاکیدات سران نظام بر موضوع پدافند غیرعامل حالا که وقت آزمون عملی رسیده با پیش آمدن یک مشکل کوچک، می‌بینیم که آب مردم قطع شده؛ آیا نباید مسئولان کمی بیشتر به شهرستان‌های جنوبی سیستان و بلوچستان که از مرکز استان حداقل ۷۰۰ کیلومتر فاصله دارند توجه کنند؟

 

با مدیر آب و فاضلاب چابهار تماس می‌گیریم، خیلی سریع پاسخی می‌دهد و بعد هم خداحافظی می‌کند، جواب وی به ما این بود: “مشکل قطعی برق پمپاژ پیش آمده که اکنون خودم نیز در حال رفتن به محل هستم”.

 

پرنیان خو روابط عمومی آب و فاضلاب چابهار اینگونه پاسخ خبرنگار تسنیم را می‌دهد: چند روزی است به دلیل مشکلات جوی آب ارسالی از کارخانه‌ها کم شده و انتظار می‌رود به زودی مشکل حل شود.

 

تعطیلی تمام مراکز آموزشی، ادارات و دستگاه‌های اجرایی چابهار

 

با توجه به هشدار سطح قرمز و شدت بارندگی ، آبگرفتگی معابر و ایجاد محدودیت تردد‌، بر اساس تصمیمات ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان چابهار تمام مراکز آموزشی ادارات و دستگاه‌های اجرایی سطح شهرستان ، بجز ادارات خدمات رسان ، آب و فاضلاب، برق، شهرداری، آتش نشانی، هلال احمر، بیمارستان، امروز تعطیل اعلام شد.

 

خسارت سیلاب در بخش سندرک میناب+ فیلم

 

علی شه‌مردای بخشدار بخش سندرک در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در میناب اظهارداشت: با ورود سامانه بارشی به منطقه بارندگی شدیدی رخ داده است که با وجود خشکسالی ۲۵ساله در منطقه بسیار به این بارندگی نیاز داشتیم.

 

وی افزود: خوشبختانه در بارندگی‌ها خسارت جانی نداشتیم اما سقف ۲ باب منزل مسکونی در روستاهای چوراک و شیریش ریزش کرده است و همچنین به دلیل کاه‌گلی بودن برخی از منازل در این مناطق مسئله چکه کردن آب به داخل منازل را داریم که با همکاری و همراهی مردم در اسکان یکدیگر مشکل خاصی وجود ندارد.

 

بخشدار سندرک بیان کرد: سقوط ۴ تیر برق در بخش را داشتیم که منجر به قطع برق شده است و در تلاش هستیم تا مشکل رفع شود و همچنین آب شرب ۶ روستا نیز قطع شده که دلیل قطعی آب هم عبور خط انتقال آب از بستر عرضی رودخانه بوده که آب لوله‌ها را با خود برده است.

 

وی تصریح‌کرد: هم اکنون ارتباط به دهستان بُندر با سندرک به دلیل طغیان رودخانه قطع است و تردد در مسیر منطقه چهارده روستا نیز به دلیل لغزندگی و ناهموار بودن مسیر یه کندی پیش می‌رود.

 

شه‌مرادی تاکید‌کرد: عمده خسارات وارده در آب شرب مردم و راه و جاده‌ها بوده است.

۱۰ هزار نفر در محاصره سیلاب کنارک + فیلم

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سواحل مکران، سازمان هواشناسی می‌گوید “کنارک با دریافت لحظه‌ای ۱۰۰ میلیمتر باران در مدت زمان ۲۰ دقیقه، یکی از شدیدترین بارش‌های تاریخ ایران را به ثبت رسانیده است”.

 

همه محله‌های این شهر ۱۰ هزار نفری زیر آب رفتند و حالا وخیم‌ترین شرایط را می‌گذرانند. در ۷۰ کیلومتری کنارک، روستای ۷ هزار نفری تیس در نزدیکی چابهار هم شرایط ناگواری دارد؛ رودخانه روستا طغیان کرده و آب خانه‌های مردم را برداشته و اینترنت و برق روستا هم قطع است. ستاد مدیریت بحران می‌گوید شرایط وخیمی را می‌گذارند و نیازمند امکانات هستند.

امدادرسانی مداوم به سیل زدگان میناب + فیلم

 

مختار سلحشور، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در میناب اظهارداشت: غیر از اینکه از روز چهارشنبه گذشته بارندگی‌ها در استان آغاز امروز و دیروز هم بارندگی‌های شدیدی را در استان هرمزگان داشتیم که عمده آن در روز گذشته در غرب استان و شهرستان پارسیان و امروز در شهرستان بندرعباس و میناب بود.

 

وی افزود: مناطق بسیاری از شهرستان‌های بندرعباس، میناب و سیریک دچار آبگرفتگی شده‌اند که هم اکنون بیش از ۱۵۰ امدادگر کار امدادرسانی و کمک به سیل زدگان جهت تخلیه آب منازل را انجام می‌دهند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان تصریح کرد: با فروکش‌کردن بارش‌ها وضعیت در شهر بندرعباس به پایداری رسیده است اما در میناب امدادرسانی همچنان ادامه دارد.

 

وی عنوان کرد: روستای تنبک که پایین دست سد استقلال میناب قرار داشت به طور کلی تخلیه شده است و جهت اسکان موقت به مدرسه‌ای در محله حکمی میناب منقل شدند و آنجا هم ۱۲۰ دستگاه چادر توزیع شده است.

خسارت ۱۷ میلیادی سیلاب به تأسیسات آبرسانی شهرستان سیریک

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، امین قصمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سیلاب روز گذشته به تاسیسات آبرسانی شهرستان سیریک خسارتی بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال وارد کرده است.

 

وی با بیان اینکه منابع اصلی تولید شهرستان سیریک از دشت راونگ میناب است، افزود: در پی بارش‌های شدید در این منطقه، متأسفانه راه‌های دسترسی به محل خط انتقال ۴۰۰ میلیمتری که دچار حادثه و خسارت شده مسدود است.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان گفت: در تلاش هستیم با بازگشایی معبر اکیپ تعمیرات در محل حضور یافته و در کمترین زمان ممکن نسبت به تعمیرات اقدام کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: آب شهر سیریک نیز از شیرین سازی آب دریا تأمین می‌شود که با سرازیرشدن آب رودخانه‌های مجاور این شهر، و گل آلود شدن آب دریا، تولید متوقف شده اما آبرسانی در جریان است.

 

به گفته مدیرعامل آبفا، مشترکین شهر سیریک دارای مخازن ذخیره مناسب هستند که با کمترین مشکل تا زمان آرامش دریا، آبرسانی انجام می شود.

 

قصمی با اشاره به خسارت ۱۷ میلیارد ریالی بارندگی به تأسیسات آبرسانی شهرستان سیریک، عمده این خسارت‌ها در بخش منابع تولید و خطوط انتقال عنوان کرد.

 

آبگرفتگی ۳۵۱ منزل مسکونی به‌دلیل بارش‌های سیل‌آسا در فارس

 

در همین حال، مهدی خوبیار، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از شیراز، با اشاره به سیل و آبگرفتگی، بارش برف و کولاک در شهرستان‌های فارس اظهار داشت: از هشتم دی‌ماه تاکنون نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر فارس به ۸هزار و ۱۸۶ حادثه‌دیده در قالب دوهزار و ۳۵۱ خانوار در سطح استان امدادرسانی داشته است.

 

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان فارس با ابراز “هم‌اکنون بنده و مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان به‌همراه استاندار فارس در منطقه سیل‌زده بیرم لارستان حضور داریم”، گفت: بر اثر وقوع سیل و آبگرفتگی شدید متأسفانه پنج نفر در شهرستان‌های لار، مهر و داراب جان باختند و تعداد ۵ نفر نیز مصدوم و به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

 

وی شهرستان‌های درگیر را سپیدان، ارسنجان، ممسنی، قیروکارزین، رستم، شیراز، اقلید، فیروزآباد، لامرد، داراب، استهبان، جهرم، زرین‌دشت، فسا، لارستان، نی‌ریز، خرامه، خنج، مهر، اوز، کازرون، مرودشت، خرم‌بید و گراش اعلام کرد .

شبح تاریک نابودی بر سر تالاب انزلی؛ ما مرگ تالاب را به نظاره نشسته‌ایم

تالاب انزلی در رسوبات اسیر شده است. هم‌دستی فاضلاب و عقب‌نشینی خزر،  همراه با تصمیم‌های نابخردانه، عمق تالاب انزلی را که روزی عروس تالاب‌های گیلان بود، به کمترین حد رسانده است.

ادامه

ایران, جهان, حقوق بشر, کره جنوبی, گزارش, محیط زیست

مخالفت چین و کره جنوبی با تصمیم ژاپن در رهاسازی آب‌های آلوده به مواد هسته‌ای در اقیانوس + ویدئو

وزارت خارجه چین ضمن ابراز نگرانی از تصمیم توکیو مبنی بر تخلیه آب آلوده به مواد هسته‌ای در اقیانوس، این تصمیم را غیرمسئولانه عنوان کرد.

ادامه

اجتماعی, اعتراضات اجتماعی, المان, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, ژاپن, شرق آسیا, کره جنوبی, محیط زیست, ویدیو

نبود شرایط ایمنی در معدن‌های ایران

بررسی اخبار رسیده از صنایع معدن در کشورمان نشان می‌دهند که مدتی طولانی نمی‌گذرد که از حوادث غم‌انگیز در معدن‌های میهن‌مان باخبر نشویم. این حوادث غالباً با خسارت‌های جانی و مالی گسترده‌ای توأم هستند. آنچه در این مورد مزید بر علت است، بی‌تفاوتی مسئولان در بخش دولتی و صاحبان معدن‌ها در بخش خصوصی است.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, سیاسی, عدالت اجتماعی, کارگری, محیط زیست, مقاله

کشتار قوهای سرخرود؛ یک ادعا و چند ابهام + ویدئو

کشف ۲۴ قوی فریادکش در یک حیاط شخصی و خالی شدن تالاب سرخرود از حضور این پرنده طی سه هفته اخیر این پرسش را ایجاد کرده بود که آیا همه قوهای مهاجر سرخرود توسط صیادان زنده‌گیری شدند؟ پرسشی که حالا بخشی از پاسخش با بازگشت تعدادی از قوها مشخص شد ؛ این که شکارچیان در ... کشتار قوهای سرخرود؛ یک ادعا و چند ابهام + ویدئو

ادامه

اجتماعی, ایران, حقوق بشر, حقوق حیوانات, گزارش, محیط زیست, ویدیو