روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

وزیر خارجه روسیه با اشاره به ادامه خط‌مشی آمریکا و متحدانش در ناتو برای تحمیل «شکست راهبردی» بر مسکو، هشدار داد: غربی‌ها به طور خطرناکی در آستانه یک درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای تعادل ایجاد کرده که می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرگئی لاوروف، ... لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, روسیه, سازمان ملل, غرب, ناتو

هشدار مسکو به ناتو

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که در صورت رد پیشنهادات روسیه در مورد تضمین‌های امنیتی، مسکو وارد یک رژیم ضد تهدید خواهد شد.

 

به گزارش ایرنا از مسکو، «الکساندر گروشکو» روز شنبه در یک برنامه زنده که در یوتیوب منتشر شد، افزود: روابط میان روسیه و ناتو به سطح خطرناکی رسیده و پیشنهادات مسکو درباره تضمین‌های امنیتی برای ورود به یک گفت و گو مورد نیاز است.

 

وی با بیان اینکه روسیه معتقد است، ناتو نمی‌تواند پیشنهادهای امنیتی مسکو در اروپا را نادیده بگیرد، تصریح کرد: «غرب دو راه دارد،  جدی گرفتن پیشنهادهای روسیه، یا یک جایگزین نظامی-فنی».

 

وی ادامه داد: در صورت رد پیشنهادات در مورد تضمین‌های امنیتی، وارد رژیم ضد تهدید خواهیم شد.

 

معاون وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد: «امروز واقعاً در چنین وضعیتی (در روابط با ناتو) قرار داریم، پیشنهادهایی که تدوین کرده‌ایم، کاملاً اساسی است، پیش نویس و پیشنهادها دقیق و بدون هیچ‌گونه ابهامی توصیف می‌کند که منافع ملی خود را چگونه می‌بینیم و توصیف می‌کنیم.»

 

به گفته این دیپلمات، امروز روسیه در روابط با ائتلاف آتلانتیک شمالی «به لحظه حقیقت»  رسیده است، زمانی که لازم است «در اصل تصمیم گیری شود».

 

گروشکو بیان کرد: مسکو پیشنهادات خود را به صراحت اعلام می‌کند که آماده است در یک روند سیاسی که در واقع امنیت نظامی همه کشورهای عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا، اروپا و آتلانتیک و اوراسیا را تقویت می‌کند،  صحبت کند.

 

وی اظهار داشت:  «اگر این کار به نتیجه نرسد، مسکو نیز باید به حالت ایجاد ضد تهدید روی بیاورد.»

 

به گفته وی، پیشنهادهای ارائه شده از سوی روسیه با هدف دور شدن از خط خطرناک در روابط با آمریکا و حرکت به سمت گفت و گو است.

 

پیش‌تر، وزارت امور خارجه روسیه پیش نویس توافقنامه‌هایی بین روسیه و ایالات متحده در مورد تضمین‌های امنیتی و توافق نامه اقدامات لازم برای تضمین امنیت فدراسیون روسیه و کشورهای عضو ناتو را به طرف آمریکایی تحویل داد.

صدها دانشمند از بایدن خواستند که ازحق پیشدستی درحمله هسته‌ای صرفنظر کند

صدها دانشمند از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خواسته‌اند تا رسماً اعلام کند که واشنگتن قصد ندارد در استفاده از سلاح هسته‌ای پیشدستی کند.

ادامه

المان, امریکا, ایتالیا, بلژیک, ترکیه, جنگ سرد, جهان, خبر, ناتو, هلند

مخالفت آلمان با تصمیم‌گیری سیاسی درباره پروژه گازی “نورد استریم ۲”

صدر اعظم جدید آلمان پروژه گازی “نورد استریم ۲” را یک موضوع مرتبط با بخش خصوصی دانسته و هر گونه تصمیم‌گیری سیاسی درباره آن با توجه به مناقشات با روسیه بر سر اوکراین را رد کرد..

ادامه

اروپا, امریکا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا