نشست فوق‌العاده همبستگی با فلسطین فدراسیون WFTU

کمپین همبستگی بین‌المللی «WFTU» با مردم فلسطین تا نیمه فروردین تشکیل و در آن جمع آوری کمک برای غزه مورد تاکید قرار گرفت. به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از WFTU، اعضای فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری (WFTU)، طی نشستی با پخش یک کلیپ ویدیویی درباره وضعیت غزه، بر همبستگی با مردم فلسطین تاکید کردند. جلسه ... نشست فوق‌العاده همبستگی با فلسطین فدراسیون WFTU

ادامه

اشغالگری, جهان, حقوق بشر, خبر, فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری, فلسطین, کارگری, همبستگی

اهتزاز پرچم فلسطین و فریاد انزجار از اسرائیل در خیابان‌های کوبا، ونزوئلا و بولیوی + فیلم

هزاران نفر از مردم کوبا، ونزوئلا و بولیوی در حمایت از فلسطین به خیابان‌ها آمده و توقف فوری تجاوز و جنایت‌های اسرائیل علیه مردم غزه را خواستار شدند. به گزارش روز یکشنبه ایرنا، کاراکاس پایتخت ونزوئلا شاهد حضور هزاران نفر از مردم این کشور در خیابان ها به نشانه همبستگی با فلسطین بود که پایان ... اهتزاز پرچم فلسطین و فریاد انزجار از اسرائیل در خیابان‌های کوبا، ونزوئلا و بولیوی + فیلم

ادامه

آفریقای جنوبی, آلمان, آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, برزیل, بولیوی, جهان, حقوق بشر, دیوان داوری لاهه, صهیونیسم, فلسطین, فیلم, کلمبیا, کوبا, گزارش, نیکاراگوئه, همبستگی, ونزوئلا

گزارش فارن پالیسی از سردرگمی ناتو از حمله احتمالی روسیه

فارن پالیسی در مطلبی با اشاره به هشدارهای فزاینده مقامات اطلاعاتی و دفاعی کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در مورد حمله احتمالی روسیه، نوشت: باوجود شدت گرفتن این تهدید، اعضای این پیمان بر سر جدول زمانی تهاجم احتمالی مسکو سردرگم هستند. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از این نشریه آمریکایی، سناریوها و جدول زمانی ... گزارش فارن پالیسی از سردرگمی ناتو از حمله احتمالی روسیه

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, استونی, انگلس, اوکراین, بالتیک, دانمارک, روسیه, سوئد, لتونی, لهستان, لیتوانی, ناتو, همبستگی

رئیس جمهوری کلمبیا: آنچه در در غزه می‌گذرد، نسل‌کشی است

«گوستاوو پترو» رئیس جمهوری کلمبیا از مواضع همتای برزیلی خود در قبال جنایات اسرائیل حمایت کرد و گفت آنچه که در غزه جریان دارد، نسل‌کشی است. به گزارش ایرنا، پترو سه‌شنبه شب در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: همبستگی کامل خودم را با لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا رئیس جمهوری برزیل اعلام می‌کنم. در غزه، نسل‌کشی جریان ... رئیس جمهوری کلمبیا: آنچه در در غزه می‌گذرد، نسل‌کشی است

ادامه

آمریکای لاتین, اتحادیه آفریقا, اتیوپی, اسراییل, برزیل, تحلیل, جهان, زنان, فلسطین, کلمبیا, کودکان, نسل کشی, همبستگی

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

تداوم کاهش سطح زندگی توده‌های مردم مطابق گزارش مرکز آمار در دی‌ماه سال جاری تورم نقطه‌به‌نقطه خانوارهای کشور ۳۸٫۵ درصد بوده است، یعنی خانوارهای کشور به‌طور میانگین ۳۸ درصد بیشتر از دی‌ماه سال قبل – طی یک سال – هزینه پرداخت کرده‌اند. این درحالی ‌است که درآمدشان به‌هیچ‌وجه مطابق نرخ تورم نبوده است. نرخ رشد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, آزادی‌های دموکراتیک, استثمار, اقتصادی, امنیت شغلی, ایران, بازنشستگان, پرستاری, حقوق بشر, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, عدالت اجتماعی, فساد, فقر, قضایی, کارگری, کودکان, کودکان کار, گزارش, مبارزه طبقاتی, معلمان, معیشت, نئولیبرالیسم, همبستگی

همبستگی سندیکاهای معلمان جهان با مبارزات حق‌طلبانه معلمان و فرهنگیان ایران

با شروع مرحلهٔ دیگری از کارزار حق‌طلبانه معلمان ایران در آذر ماه جاری که شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران سازمان‌دهی و رهبری آن را به عهده دارد، موج قدرتمندی از همبستگی جهانی با این کارزار فرهنگیان ایران به راه افتاد.

 

آموزش بین‌الملل (ای‌آی) -کنفدراسیون جهانی سندیکاهای معلمان جهان- در کانون این موج همبستگی قرار دارد. این کنفدراسیون در هفته‌های گذشته بار دیگر از دولت جمهوری اسلامی ایران خواست که طبق درخواست و فراخوان آموزش بین‌الملل و سازمان‌های عضو آن در سراسر جهان، به معلمان اجازه دهد که بدون ترس از خشونت و پیگرد یا دستگیری خودسرانه، از حق خود برای مطالبهٔ حقوق صنفی عادلانهٔ خود و دفاع از آزادی همکاران زندانی‌شان استفاده کنند. از جمله خواست‌های فرهنگیان ایران، دریافت حقوق منصفانه متناسب با رتبه‌بندی یا طبقه‌بندی مشاغل و تورّم، آزادی رهبران زندانی تشکل‌های صنفی معلمان، برخورداری از بیمهٔ درمانی جامع و مزایای بازنشستگی، پایان دادن به تبعیض در نظام آموزشی، و مهار خصوصی‌سازی در آموزش و پرورش و حفظ آموزش عمومی رایگان است.

 

کمیتهٔ دفاع از حقوق مردم ایران “کودیر” که در حدود ۳۰ سال است در کشورهای انگلیسی‌زبان جهان فعالیت می‌کند، در هفته‌های اخیر برای جلب پشتیبانی تشکل‌های صنفی زحمتکشان جهان از مبارزهٔ فرهنگیان ایران در احقاق حقوق صنفی خود، و همبستگی با “شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران” تلاش‌هایی کرد. در نتیجهٔ این تلاش‌ها، رهبری سندیکاهای معلمان در بریتانیا و ایالت اونتاریو-کانادا پیام‌های همبستگی پُرشوری خطاب به معلمان و فرهنگیان ایران منتشر کردند که ترجمهٔ فارسی متن آنها را در ادامه می‌خوانید.

 

بیانیه فدراسیون معلمان مدارس متوسطه انتاریو (کانادا)

دربارهٔ اعتراض‌های سراسری فرهنگیان ایران

به شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

۱۴ ژانویه ۲۰۲۲ [۲۴ دی ۱۴۰۰]

 

فدراسیون معلمان مدارس متوسطه انتاریو(OSSTF/FEESO) ۶۰هزار معلم و فرهنگی را در استان انتاریو در کانادا نمایندگی می‌کند. سازمان ما موضوع حقوق بشر و دموکراسی را بسیار جدّی می‌گیرد و بر همین اساس، ما این نامه را برای ابراز همبستگی خود با شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی و فرهنگیان ایران و جامعهٔ بزرگ‌تر کارگری در ایران به شما می‌نویسیم. از دیدگاه ما، معلمان و فرهنگیان حق تشکل‌یابی و حق آزادی بیان و تجمع، از جمله حق برگزاری گردهمایی‌های مسالمت‌آمیز دارند. اقدام‌های ضدکارگری، ضدسندیکایی، و ضدکارگری مستمر دولت ایران غیرقابل قبول است. همانند رفقایمان در آموزش بین‌الملل (EI)، فدراسیون معلمان مدارس متوسطه انتاریو نیز همبستگی خود را با همهٔ کارگران ایران، و به‌ویژه شاغلان در حوزهٔ آموزش، اعلام می‌کند. فدراسیون معلمان مدارس متوسطه انتاریو از خواست شما برای افزایش حقوق، آزادی رهبران کارگری زندانی، از جمله اسماعیل عبدی، دبیر کانون صنفی معلمان (تهران)، بیمه و بازنشستگی مقرر، پایان دادن به تبعیض در نظام آموزشی و پایان دادن به خصوصی‌سازی، تأمین آموزش همگانی و رایگان، و تعمیر و نگهداری ساختمان‌های مدارس پشتیبانی می‌کنیم.

 

ما همچنین حمایت خود را از خواستاران آموزش زبان‌ کردی و دیگر زبان‌های غیرفارسی در ایران اعلام می‌کنیم. تمایل دولت ایران در حل کردن همهٔ غیرفارس‌های ایران [در جمعیت فارس] و فارسی کردن همهٔ آنها، و زدودن زبان و تاریخ آنها از حافظهٔ جمعی نسل‌های جدید پذیرفتنی نیست. به‌ویژه، ما همبستگی خود را با زهرا محمدی، معلم زبان کردی، و دیگر کسانی که به‌خاطر فعالیت در راه حفاظت از زبان‌های غیرفارسی در ایران با زندان روبه‌رو می‌شوند اعلام می‌کنیم.

 

فدراسیون معلمان مدارس متوسطه انتاریو، هم‌صدا در کنار متحدان خود در شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران می‌ایستد. ما خواستار پایان دادن به خشونت دولتی علیه تظاهرات اعتراضی مسالمت‌آمیز هستیم، و از دولت ایران می‌خواهیم که با نمایندگان شورای هماهنگی دیدار کند و دربارهٔ موضوع‌های مربوط به سیاست آموزشی، معلمان، و فرهنگیان با آنها وارد گفت‌وگوی جدّی شود.

 

با همبستگی

کارن لیتل‌وود

رئیس فدراسیون معلمان مدارس متوسطه انتاریو (OSSTF/FEESO)

رونوشت: کمیته دفاع از حقوق مردم ایران (کودیر – کانادا)

codir-canada@gmail.com

 

پیام اتحادیهٔ سراسری آموزش و پرورش بریتانیا

لندن،‌ انگلستان به شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران،

رفقای گرامی،

 

ما در مقام دبیرکل‌های مشترک اتحادیهٔ سراسری آموزش و پرورش (NEU) در بریتانیا همبستگی این اتحادیه را با معلمان و کارکنان آموزش و پرورش در سراسر ایران ابراز می‌کنیم که هزاران تن از آنها در روزها و هفته‌های اخیر، دست به اعتراض زده‌اند.

 

ما حمایت کامل این اتحادیه را از اعتراض کارکنان آموزشی به بودجهٔ ناکافی آموزش و پرورش، اجرا نکردن طرح رتبه‌بندی معلمان، و سر باز زدن از یکسان‌‌سازی مناسب حقوق بازنشستگی معلمان بازنشسته اعلام می‌کنیم.

 

همچنین، ما همبستگی کامل خود را با رهبران اتحادیه‌های صنفی معلمان ابزار می‌کنیم که مقام‌های ایران آنها را به زندان انداخته‌اند، از جمله اسماعیل عبدی، که می‌دانیم از سال ۲۰۱۵ [۱۳۹۴] در شرایط سختی در زندان است و سلامتش همچنان مایهٔ نگرانی است؛ و رسول بداغی، عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان ایران-اسلام‌شهر، که طبق خبرها، در جریان اعتراض‌های روز شنبه دستگیر شده است.

 

حق اعتراض، حق تشکیل اتحادیهٔ صنفی و پیوستن به آن، و حق اقدام جمعی به عنوان فعالان اتحادیه‌یی، جزو حقوق بنیادی بشر است. اتحادیه سراسری آموزش و پرورش بریتانیا، که سازمانی متعهد به حقوق اتحادیه‌یی و حقوق بشر است، خواستار آزادی اسماعیل عبدی، رسول بداغی، و همهٔ رهبران اتحادیه‌های صنفی دستگیر شده در ایران است.

 

ما از مقام‌ها و مسئولان ایران می‌خواهیم که حق معلمان و کارکنان آموزشی را برای سازمان‌دهی، آزادی تشکل، و آزادی بیان، از جمله حق تجمع مسالمت‌آمیز، بدون ترس از مداخله، تضمین کنند. همچنین، ما خواهان پایان دادن به اذیت و آزار، و اجحاف به خانواده‌های رهبران اتحادیه‌های صنفی دستگیر شده هستیم.

با همبستگی،

مِری بوستِد، دبیرکل مشترک کِوین کورتنی، دبیرکل مشترک

کوبا واکسن کرونا به سوریه اهدا کرد

کوبا محموله‌ای حاوی ۱۲۰ هزار دُز واکسن «آبدالا» و تعداد نامشخصی از انواع دیگر واکسن ‌های بومی خود از جمله «سوبرانا ۰۲» و «سوبرانا پلاس» برای کمک به سوریه به منظور مقابله و مهار همه‌گیری کووید-۱۹ به این کشور ارسال کرد.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکای لاتین, تحریم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سوریه, کوبا, همبستگی

برگزاری همایش نوبتی حزب‌های کمونیست و کارگری جهان

همان‌گونه که در گزارش نشست کارگروه سازمان‌دهی و رسیدگی به پیشرفت امور «همایش بین‌المللی حزب‌های کمونیست و کارگری» در آبان ماه اشاره شده بود، این همایش در روزهای ۱۹ تا ۲۱ آذر ۱۴۰۰ (۱۰ تا ۱۲ دسامبر ۲۰۲۱) به‌دلیل محدودیت‌های همه‌گیری کرونا به صورت آنلاین، با شرکت هیئت‌های نمایندگی ۷۳ حزب برگزار شد.

ادامه

اتحاد شوروی, اروپا, استرالیا, اسراییل, اسلام سیاسی, امپریالیسم, امریکا, انگلستان, ایران, ترکیه, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, ژاپن, سوسیالیسم, شرق اروپا, فلسطین, کارگری, کمونیسم, کوبا, گزارش, نئولیبرالیسم, همبستگی, هندوستان, یونان

شی‌جین پینگ؛ جهان وارد دوره «تلاطم و تغییرات بزرگ» شده است

« ولادیمیر پوتین » رئیس جمهوری روسیه در گفت و گو با «شی جین‌پینگ» همتای چینی خود از روابط روسیه و چین به عنوان یک الگو برای مناسبات کشورها در قرن بیست و یکم یاد و از افزایش ۳۱ درصدی گردش مالی و تجاری بین دو کشور استقبال کرد.

ادامه

جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, همبستگی