عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی روز چهارشنبه (به وقت محلی) این سازمان گفت: عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به عنوان یک کشور مستقل از شروط اساسی و اولین گام برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه در خاورمیانه است. به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری آی ... عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

ادامه

آمریکا, الجزایر, انگلیس, جامائیکا, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئیس, فلسطین, گزارش

خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

تداوم دخالت‌های سفیر آمریکا در بغداد، عراقی‌ها را به ستوه آورده است. به نقل از المعلومه، ادامه دخالت‌های «النا رومانوسکی» سفیر آمریکا در امور امنیتی و مسائل اجتماعی عراق، واکنش محافل عراقی را به همراه داشته است. در این راستا «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمانی صادقون عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از کشورش به خاطر ... خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

ادامه

آمریکا, اروپا, جهان, خاورمیانه, عراق, غرب, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

منابع رسانه‌ای امروز چهارشنبه، از مخالفت دادگاه اسراییل با درخواست تسهیل شرایط «مروان البرغوثی» از رهبران جنبش فتح در زندان خبر دادند. به گزارش ایسنا، روزنامه عبری‌زبان «یسرائیل هیوم» در این باره نوشت: دادگاه اسرائیل درخواست مروان البرغوثی، اسیر فلسطینی را برای تسهیل شرایطش در زندان را قاطعانه رد کرد. البرغوثی در سال ۲۰۰۲ و ... مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اختیارات دولت شامل تمام سرزمین‌های فلسطینی از جمله نوار غزه می‌شود. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «محمد مصطفی»، نخست وزیر فلسطین تشکیلات خودگردان فلسطین امروز -سه‌شنبه- تاکید کرد که به رسمیت شناختن کشور فلسطین با مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی بیت‌المقدس شرقی محور راهکار دو کشوری قرار دارد. مصطفی از ... تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

ادامه

تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

هماهنگ‌کننده صلح سازمان ملل: شهرک‌سازی در اراضی اشغالی، نقض صریح قوانین بین‌المللی است

نیکولای ملادینوف، تأکید کرد که توسعه شهرک‌سازی اسراییل در اراضی اشغالی فلسطین، نقض صریح قوانین بین‌المللی است.

 

به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، نیکولای ملادینوف، هماهنگ‌کننده صلح سازمان ملل در خاورمیانه خاطر نشان کرد که شهرک‌سازی اسراییل در اراضی اشغالی فلسطین فاقد هرگونه اعتبار و وجهه قانونی است.

 

ملادینوف افزود که اسراییل با ادامه مصادره اراضی فلسطینیان و شهرک‌سازی در آن، فرصت‌های تحقق صلح و تشکیل کشور مستقل فلسطین با تکیه بر قطعنامه‌های سازمان ملل و راه حل تشکیل دو کشور را از بین می‌برد.

 

وی خواستار توقف فوری شهرک‌سازی در اراضی اشغالی فلسطین شد.

 

اسراییل اخیرا طرح‌هایی را برای ساخت هزاران واحد مسکونی جدید برای یهودیان در کرانه باختری به تصویب رساند.

 

این در حالی است که به موجب قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی، اسراییل حق هیچ‌گونه دخل و تصرف و ساخت و ساز در اراضی اشغالی فلسطینی را ندارد.

 

آخرین قطعنامه صادر شده در این راستا قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت است که ۲۳ دسامبر سال ۲۰۱۶ صادر شد و بر غیرقانونی بودن هرگونه شهرک سازی اسراییل و ضرورت تخلیه فوری شهرک های اسرائیلی تاکید دارد.

 

 

تاکید محمود عباس بر راه‌حل دو کشوری و مخالفت با سیاست‌های ترامپ درباره فلسطین

 

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با هیاتی از اعضای حزب دموکراتیک کنگره آمریکا مخالفت خود را با سیاست‌های رئیس جمهور این کشور در قبال فلسطین اعلام کرد.

 

به گزارش روسیا الیوم، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با هیات آمریکایی به ریاست هویر، رهبر اکثریت دموکرات در مجلس نمایندگان ایالات متحده در مقر تشکیلات خودگردان واقع در شهر رام الله دیدار کرد.

 

وی در این دیدار بر لزوم راهکار دو کشوری طبق قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی و مخالفت با دیکته‌ها و قطعنامه‌های آمریکا درباره بیت‌المقدس، آوارگان، مرزها و امنیت تاکید کرد.

 

عباس گفت: اسراییل به توافقنامه‌های دوجانبه‌ای که تحت نظارت بین‌المللی امضا شده احترام نمی‌گذارد و برای از بین بردن آن پافشاری می‌کند و این امر رهبری فلسطین را مجبور ساخته تا تصمیمی مبنی بر متوقف ساختن این توافقات اتخاذ کند.

 

اعضای هیات آمریکا نیز حمایت کامل خود از راه حل دو کشوری و تحقق صلح را ابراز کردند.

ایسنا

واشنگتن‌پست: «ائتلاف تک عضوی» ترامپ قادر به شکست دادن ایران و چین نیست

روزنامه واشنگتن‌پست در یادداشتی ضمن بیان اینکه «ائتلاف تک عضوی» دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا قادر به شکست دادن ایران و چین نیست، اذعان کرد تحریم «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران بیانگر «ورشکستگی راهبردی» ایالات متحده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, ترکیه, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, شرق آسیا

خط ۱۵ میلیاردی اروپا برای ایران

پایگاه خبری المانیتور در ساعات پایانی روز سه‌شنبه، از پیشنهاد امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه به حسن روحانی، همتای ایرانی‌اش برای برقراری یک خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری خبر داد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, انگلستان, ایران, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, فرانسه