چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

هشدار صندوق بین‌المللی پول نسبت به بدهی کشورها به چین

کریستین لاگارد رییس صندوق بین المللی پول ضمن تقدیر از بسته های محرک اقتصادی چین، نسبت به آنچه شکل گیری بدهی های کلان ناشی از ارایه وام های راه ابریشم جدید به کشورهای مختلف است، هشدار داد.

 

تارنمای روزنامه ‘اس سی’ هنگ کنگ روز شنبه به نقل از لاگارد نوشت: نگران است کشورهای آسیایی، آفریقایی و آمریکای لاتین نتوانند قروض خود به چین را پرداخت کنند و به همین سبب از لحاظ اقتصادی و سیاسی آسیب پذیرتر شوند.

 

وی همچنین از استمرار جنگ تجاری چین و آمریکا و اینکه طرفین میلیاردها دلار تعرفه بر روی کالاهای یکدیگر در نظر گرفته اند ابراز نگرانی کرد.

 

لاگارد با اشاره به مشکلات اقتصادی دنیا، نسبت به افزایش تعرفه ها، گرم شدن زمین و بدهی های کلان هشدار داد و گفت: رهبران جهان پیش از آنکه اقتصاد دنیا بیش از این ضعیف شود، باید کاری انجام دهند.

 

رییس صندوق بین المللی پول با اشاره به ضرورت حمایت کشورها از اقتصاد خود و همچنین جهان تاکید کرد: کشورها نباید با اقدامات خودسرانه و نادرست به اقتصادشان لطمه بزنند آنها باید تصمیم گیری های درستی داشته باشند.

 

وی وضعیت اقتصادی جهان را بشدت مبهم توصیف کرد و گفت: سیاست های مالی کشورها و برگزیت، صدها میلیارد دلار تعرفه، جنگ تجاری چین و آمریکا و کاهش تولید از جمله مشکلات بزرگ امروز دنیا است.

 

صندوق بین المللی پول رشد اقتصادی جهان برای سال ۲۰۱۹ میلادی را سه دهم درصد کمتر از سال ۲۰۱۸ میلادی و معادل ۳/۳ درصد پیش بینی کرده است.

 

در مورد بدهی ها نیز مشخصا آماری در دست نیست و معلوم نیست چین چقدر وام به کشورهای دیگر داده است اما مدرسه بین المللی هاپکینز در گزارشی آورده است چین بین سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۷ میلادی ۱۴۳ میلیارد دلار وام به کشورهای آفریقایی داده که اکثر آنها بازپرداخت نشده است.
اقتصادنیوز

کاخ سفید معافیت‌های نفتی را تمدید نمی‌کند / عربستان و امارات تعهد دادند که نفت مورد نیاز بازار را تامین کنند

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری کاخ سفید؛ کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که دونالد ترامپ هرگز معافیت‌های نفتی برای خریداران نفت ایران را تمدید نخواهد کرد.

ادامه

اقتصادی, امارات, امریکا, ایران, تحریم, جهان, خبر, عربستان سعودی

دوره درخشان اقتصاد آلمان تمام شد؟

با افزایش منازعات تجاری و کاهش فعالیت‌های اقتصادی در منطقه یورو، بزرگ‌ترین اقتصاد اروپایی دچار کاهش فعالیت محسوسی شده است. این روند باعث شده تا دولت آلمان ناگزیر شود پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی این کشور را کاهش دهد.

ادامه

اقتصادی, المان, جهان, خبر, غرب اروپا