رییس‌جمهور ایرلند: سکوت درباره جنایات رخ‌داده در غزه، نشانه بحران اخلاقی جهان است

رییس‌جمهور ایرلند ضمن انتقاد از جنایت‌های اسرائیل در نوار غزه تأکید کرد که سکوت درباره این جنایات، نشانه بحران اخلاقی جهان است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «مایکل هگیننز» رئیس‌جمهور ایرلند با انتشار بیانیه‌ای ضمن تأکید بر توقف جنگ اسرائیل در نوار غزه و برقراری فوری آتش‌بس اعلام کرد که سکوت درباره ... رییس‌جمهور ایرلند: سکوت درباره جنایات رخ‌داده در غزه، نشانه بحران اخلاقی جهان است

ادامه

اسراییل, ایرلند, تحلیل, جهان, دیوان داوری لاهه, زنان, سازمان بهداشت جهانی, سازمان ملل, کودکان

رئیس سازمان بهداشت جهانی: حمام خون در نوار غزه باید متوقف شود+فیلم

رئیس سازمان بهداشت جهانی با اشاره به فروپاشی بخش درمان و پزشکی غزه در اثر تجاوزهای برنامه‌ریزی شده اسرائیل، بر ضرورت توقف جنایات تاکید و اضافه کرد: حمام خون باید در نوار غزه متوقف شود. به گزارش روز دوشنبه ایرنا ،«تدروس ادهانوم گبریسوس» در شبکه اجتماعی «ایکس» با تاکید بر «توقف حمام خون در غزه»، ... رئیس سازمان بهداشت جهانی: حمام خون در نوار غزه باید متوقف شود+فیلم

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, درمان, سازمان بهداشت جهانی, سازمان ملل, فلسطین, گزارش

استرالیایی‌ها از ورود کشتی اسرائیلی به سیدنی جلوگیری کردند

معترضان مردمی در استرالیا در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، از ورود کشتی اسرائیلی به «سیدنی» جلوگیری کردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، معترضان مردمی در استرالیا در حمایت از فلسطین از پهلو گرفتن کشتی باری اسرائیل در بندر سیدنی جلوگیری کردند. «پدی گیبسون» (Paddy Gibson) فعال اتحادیه‌های کارگری ... استرالیایی‌ها از ورود کشتی اسرائیلی به سیدنی جلوگیری کردند

ادامه

استرالیا, اسراییل, جهان, خبر, فلسطین, فیلم, کارگری

تظاهرات گسترده مردم در لندن و نیویورک علیه اسرائیل + فیلم

منابع رسانه‌ای عصر شنبه از تظاهرات گسترده مردم در «لندن» پایتخت انگلیس در حمایت از فلسطین و علیه اسرائیل خبر دادند. به گزارش خبرگزاری فارس، منابع رسانه‌ای عصر شنبه به وقت تهران از تظاهرات گسترده مردم انگلیس در حمایت از فلسطین و اعتراض علیه اسرائیل خبر دادند. به گزارش منابع خبری، تصاویر و فیلم‌های منتشر ... تظاهرات گسترده مردم در لندن و نیویورک علیه اسرائیل + فیلم

ادامه

آمریکا, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, حقوق بشر, خبر, سازمان بهداشت جهانی, فلسطین, فیلم, نسل کشی

گاردین؛ اعلام وضعیت اضطراری در پرو درپی افزایش ابتلا به یک بیماری مرموز

کشور پرو درپی افزایش موارد ابتلا به یک بیماری نادر، وضعیت اضطراری اعلام کرد. به گزارش مهر به نقل از گاردین، به‌دنبال افزایش موارد ابتلا به بیماری نادر خودایمنی موسوم به «سندروم گیلن باره» در پرو، در این کشور وضعیت اضطراری اعلام شد. براساس گزارش‌ها در ماه‌های اخیر حدود ۲۰۰ مورد ابتلا به این بیماری ... گاردین؛ اعلام وضعیت اضطراری در پرو درپی افزایش ابتلا به یک بیماری مرموز

ادامه

آمریکای لاتین, پرو, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان بهداشت جهانی

هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره توزیع ناعادلانه واکسن کرونا

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که توزیع ناعادلانه واکسن کرونا، علاوه بر اینکه یک فاجعه اخلاقی به شمار می‌رود ۹.۲ تریلیون دلار به اقتصاد جهان زیان می‌زند.

 

به گزارش ایرنا، تدروس آدانوم روز سه‌شنبه با ایراد سخنانی در جلسه هیئت مدیره سازمان جهانی بهداشت در ژنو که به صورت بر خط در شبکه‌های مجازی پخش شد، بیان داشت که جهان در آستانه یک اشتباه اخلاقی فاجعه بار قرار دارد و قیمت این اشتباه جان انسانهایی را در فقیرترین کشورهای جهان خواهد گرفت.

 

وی افزود: اینک که من با شما سخن می‌گویم کشورهای ثروتمند واکسن کرونا را توزیع می‌کنند درحالی که کشورهای کمتر توسعه یافته باید منتظر بمانند و نظاره گر باشند. «هر روز که زمان می‌گذرد این شکاف بیشتر و عمیق‌تر می‌شود.»

 

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت با بیان اینکه توزیع ناعادلانه واکسن کرونا باعث شکست اقتصاد جهانی خواهد شد، افزود: بر اساس یافته های اتاق بازرگانی بین‌المللی توزیع ناعادلانه واکسن کرونا ۹.۲ تریلیون دلار به اقتصاد جهان زیان می‌زند که حدود نیمی از آن به کشورهای ثروتمند تحمیل می شود.

 

وی خاطر نشان کرد که هرچند توزیع ناعادلانه واکسن کرونا می‌تواند مصارف سیاسی کوتاه مدتی برای دولت‌ها داشته باشد اما در دراز مدت خلاف منافع بهداشت جهانی خواهد بود. آدانوم به این نکته هم اشاره کرد که شنبه آینده، یک سال پس از اعلام وضعیت اضطراری درباره همه‌گیری کرونا می‌گذرد و «زمان برای مقابله با این بیماری کوتاه است.»

 

ویروس کرونا موسوم به «کووید۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ اذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

 

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی تاکید کرد که اگرچه واژه «همه‌گیر» (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.

 

حدود ۵۰ کشور جهان واکسیناسیون علیه ویروس کرونا را آغاز کرده‌‎‌اند. اخیرا برخی شرکت‌های داروسازی از تاخیر در توزیع واکسن خبر داده‌اند که این مساله در کنار شیوع گونه جدید و مسری‌تر ویروس کرونا، باعث نگرانی دولت‌ها شده است.

 

صدور مجوز چند واکسن کرونا از سوی سازمان جهانی بهداشت برای کشورهای فقیر

سازمان جهانی بهداشت درنظر دارد چند واکسن ضد کرونایی شرکت‌های بین‌المللی را در هفته‌های آتی به‌منظور توزیع سریع واکسن‌ها در کشورهای فقیر مورد تائید قرار دهد.

ادامه

المان, امارات, امریکا, اندونزی, بحرین, برزیل, پاکستان, ترکیه, جهان, چین, خبر, سازمان بهداشت جهانی, شیلی, صربستان

اولین دستورات بایدن؛ بازگشت به سازمان بهداشت جهانی و توافق پاریس

جو بایدن در اولین اقدامش به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا، ۱۷ دستور اجرایی را که دونالد ترامپ امضا کرده بود، ملغی کرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, خبر, سازمان بهداشت جهانی, سودان, سوریه, سومالی, لیبی, مکزیک, یمن

مخالفت آمریکا با بودجه سازمان ملل نتیجه نداد

دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا سه هفته قبل از تحویل قدرت به جو بایدین رییس جمهوری منتخب این کشور، با دادن رای منفی به بودجه سازمان ملل بر سر اختلاف درباره اسرائیل و ایران، آخرین ضربه خود را به این سازمان وارد کرد اما این اقدام حمایت بین‌المللی را در پی نداشت.

ادامه

اسراییل, افریقای جنوبی, المان, امریکا, انگلستان, ایران, جهان, خبر, سازمان ملل, فرانسه

مشکل ایران در خرید واکسن کرونا با وجود تحریم آمریکا، حس بشردوستی چینی‌ها را برانگیخت

رادیو و تلویزیون مرکزی چین در تاریخ ۲۸ دسامبر/۸ دی ماه، ده خبر برتر داخلی و ده خبر برتر بین‌المللی در سال جاری میلادی را اعلام کرد که با بازنشر گسترده در رسانه های بزرگ همراه شد.

ادامه

امارات, امریکا, ایران, بحرین, برزیل, تحریم, ترکیه, جهان, چین, سازمان بهداشت جهانی, همبستگی