هاوانا: آمریکا برای سوءاستفاده از مردم کوبا به اتهام‌های غیرصادقانه متوسل می‌شود

وزیر امور خارجه کوبا، توسل دولت آمریکا به اتهام‌های «غیرصادقانه» علیه هاوانا و گنجاندن کوبا در فهرست سیاه آزادی مذهبی را محکوم کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، «برونو رودریگز» وزیر امور خارجه کوبا در پیامی در حساب کاربری خود در توییتر تاکید کرد: قرار گرفتن کشور ما در فهرست خودسرانه نشان می‌دهد که بار دیگر، دولت آمریکا باید به اتهام‌های غیرصادقانه متوسل شود تا سیاست ناپایدار سوءاستفاده از مردم کوبا را حفظ کند.

وی افزود: همه می‌دانند که در کوبا آزادی مذهبی وجود دارد.

دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا که در زمان ریاست جمهوری «باراک اوباما» (۲۰۰۹- ۲۰۱۷) از سیاست وی به منظور نزدیکی روابط با این کشور کارائیب حمایت کرد اما آنچه در دوره ریاست شخص بایدن شاهد هستیم، تداوم فشارهای دولت «دونالد ترامپ» همتای سلف او علیه این کشور است.

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از قرار گرفتن کوبا و نیکاراگوئه در فهرست سیاه ناقضان آزادی مذهبی خبر داد. کشورهایی که در فهرست یادشده هستند، هدف تحریم‌های آمریکا از جمله لغو مبادلات علمی و فرهنگی، مسدود کردن وام‌ها و یا محدودیت‌های صادراتی قرار دارند.

محاصره اقتصادی، تجاری و مالی تحمیل شده توسط آمریکا علیه کوبا با عمر بیش از ۶۰ ساله، طولانی‌ترین تحریم‌ها در تاریخ بشریت است که به عالی‌ترین شکل، سیاست‌های غیر انسانی و فاقد مشروعیت واشنگتن در تحمیل رنج و گرسنگی و ناامیدی بر مردم این کشور کارائیب را به تصویر می‌کشد.

کره‌شمالی؛ هدف آمریکا از مداخله در امور کوبا معدوم ساختن دستاوردهای کاسترو و نابودی سوسیالیسم بود

وزیر خارجه کره شمالی در اظهاراتی ایالات متحده را به دخالت در امور داخلی کوبا و تحریک اعتراضات ضد دولتی با هدف سرنگونی دولت این کشور متهم کرد.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جهان, سوسیالیسم, شرق آسیا, کره شمالی, کوبا, همبستگی

درخواست قانونگذاران آمریکایی از بایدن برای تعطیلی گوانتانامو

ده‌ها قانونگذار دموکرات در کنگره آمریکا، از جمله روسای کمیسون‌های نیروهای مسلح، امور خارجه و اطلاعات، روز پنجشنبه از جو بایدن، رئیس جمهور این کشور خواستند که زندان گوانتانامو در کوبا را “فورا” ببندد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, کوبا